ki
door kinnie Jun 1, 2012 om 21:51
Computers & telefonie

Vroegtijdig abonnement mobiele telefoon opzeggen

Zojuist kreeg ik onderstaan mailtje van vodafone. Ik heb een aonnement tot februari 2013 en wil daar eigenlijk vanaf. Doordat de tarieven voor mobiele telefonie veranderen, kan ik mijn abonnement dan vervoegd opzeggen? Ik heb Bel + SMS-2 150 (22,50 euro). Ik betaal hiervoor echter de helft omdat Vodafone er een aanbieding mee had bij een abonnement van 2 jaar. Dit abonnement loopt dus in februair 2013 af. Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Via deze weg willen wij je informeren over de nieuwe EU gereguleerde tarieven voor bellen, sms’en en internetten in de EU. Per 1 juli 2012 gelden er nieuwe tarieven voor het gebruik van je mobiele telefoon, laptop of tablet in een van de EU-landen.*

De nieuwe standaard EU-tarieven zien er als volgt uit:

Tot 1 juli Vanaf 1 juli 2012
Bellen € 0,42 per minuut € 0,35 per minuut
Gebeld worden € 0,13 per minuut € 0,10 per minuut
Sms versturen € 0,13 € 0,11
Sms ontvangen Gratis Gratis
Internet € 1,50 per MB € 0,83 per MB
Prijzen inclusief 19% BTW

De verlaging van de gereguleerde tarieven betekent dat je voordeliger kunt bellen, sms'en en internetten binnen de EU. Als je roaming in je abonnement hebt of een roaming bundel of Blox aan hebt staan gelden specifieke tarieven. Ook wanneer je gebruik maakt van Vodafone Passport gelden andere tarieven en kun je nu duurder uit zijn. Voor meer informatie over de huidige Vodafone Passport tarieven en over het aan- en uitzetten van Vodafone Passport, kun je kijken op www.vodafone.nl

Kijk voor meer informatie over de verlaging van de EU-tarieven op www.vodafone.nl/eu

Met vriendelijke groet,

[edit redactie privacy]
Directeur Klantenservice Vodafone

7476 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee,

Alleen als je als klant slechter afbent dan in eerste instantie afgesproken kun je het contract laten ontbinden.

Waarom wil je eigenlijk van je contract af?
Je wist toch waar je aan begon toen je het contract afsloot.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tarieven worden voor de verandering een keer verlaagd, en je wilt daardoor van je abonnement af? Zo vreemd heb ik ze nog niet gezien op dit forum....

Nee, zoals abarth al zei is dit geen reden om van je contract af te kunnen. Je kunt nog steeds hetzelfde met je contract als eerst (alleen nu nog wat extra, door de lagere tarieven, zonder extra te betalen). Op basis waarvan zie jij wel die reden? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk....

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

"kan ik mijn abonnement dan vervoegd opzeggen?"

Zoals eerder geschreven door de anderen: omdat de voorwaarden gewijzigd zijn in het voordeel van de gebruiker: Nee.

Als je persé toch wilt opzeggen, kan dat door je abonnement tot en met feb. 2013 in één keer te betalen (afkopen). Maar daar bereik je m.i. niets mee, maar afkopen kan altijd. Je hebt waarschijnlijk een "gratis" toestel wat je toch zal moeten betalen, dus ...............

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil van het abonnement af omdat ik de telefoon alleen maar gebruik voor smsen. Bijna iedereen is nu aan het whatsappen en daarmee ben ik veel goedkoper uit. Kan voor 7,50 of 10,- euro per maand aan al mijn behoeften voldoen. Maar er is geen 'moeten' bij hoor. Ik kan wel wachten tot februari. En wie weet is er dan wel al weer iets nieuws. Ik vroeg het mij ook af omdat ik wel eens gehoord heb dat je bijv. van energieleverancier kunt veranderen als de tarieven wijzigen.
In ieder geval hartelijk dank voor uw reacties!

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar heeft de provider geen boodschap aan. U heeft een abonnement afgesloten voor een bepaalde periode waarbij geen extra kosten berekend wordt als u binnen de bundel blijft.

Het is afwachten wanneer de voorwaarden of tarieven voor u verslechteren. Over het algemeen wordt dan aangegeven dat u het recht heeft om binnen een bepaalde termijn de overeenkomst kosteloos te beëindigen. Dat hoort een provider zo te doen conform de wet.

kinnie schreef op vrijdag 1 jun 2012, 22:46: Ik wil van het abonnement af omdat ik de telefoon alleen maar gebruik voor smsen. Bijna iedereen is nu aan het whatsappen en daarmee ben ik veel goedkoper uit. Kan voor 7,50 of 10,- euro per maand aan al mijn behoeften voldoen. Maar er is geen 'moeten' bij hoor. Ik kan wel wachten tot februari. En wie weet is er dan wel al weer iets nieuws. Ik vroeg het mij ook af omdat ik wel eens gehoord heb dat je bijv. van energieleverancier kunt veranderen als de tarieven wijzigen.
In ieder geval hartelijk dank voor uw reacties!

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kinnie,

In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt, kun je best van je abonnement af hoor!
Je hoeft alleen maar de nog resterende maandtermijnen van je abonnement in één keer aan Vodafone te betalen en hup..... je bent van je abbo af.

Ik denk dat je beter af bent om je termijn gewoon uit te zitten en volgende keer eerst beter na te denken voor je een twee jarig abbo afsluit.

Mogelijkheden om gratis te "praten" bestaan al langer dan dat jij je abonnement hebt...

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigenwijsje schreef op zaterdag 2 jun 2012, 09:22: Kinnie,

In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt, kun je best van je abonnement af hoor!
Je hoeft alleen maar de nog resterende maandtermijnen van je abonnement in één keer aan Vodafone te betalen en hup..... je bent van je abbo af.

In tegenstelling tot????
Wat is dit dan????

mahadma schreef op vrijdag 1 jun 2012, 22:38:
Als je persé toch wilt opzeggen, kan dat door je abonnement tot en met feb. 2013 in één keer te betalen (afkopen). Maar daar bereik je m.i. niets mee, maar afkopen kan altijd. Je hebt waarschijnlijk een "gratis" toestel wat je toch zal moeten betalen, dus ...............

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad en daarnaast is de oplossing van eigenwijsje niet wat kinnie zoekt, want kinnie wil goedkoper uit zijn.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kinnie,

Het is altijd mogelijk om je contract op te zeggen. Echter doordat de EU-tarieven veranderen is het niet mogelijk om het kosteloos op te zeggen. Je zou het eventueel kunnen afkopen voor de resterende periode van het contract. Zou je gebruik willen maken om het contract af te kopen kan het verzoek schriftelijk verstuurd worden naar:

Vodafone
Tav Opzeggingen/Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Als je nog eventuele andere vragen of opmerkingen hebt dan hoor ik het uiteraard graag van je.

Met vriendelijke groet

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag: contract van 2 jaar
1e jaar niets anders dan pech
steeds op sturen mobiel
na 1 jaar zelf om nieuwe gevraagd
wordt contract automatic verlengt
na 2 jaar wil je over gaan naar een anderen
blijkt dat je nog een jaar vast zit ivm nieuwe telefoon
boete bijna 300€ is dit normaal?
zo ja is het dan ook normaal dat een nieuwe telef steeds op gestuurd moet worden?
iedereen heeft toch recht op een goed produkt

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kinnie zou m.i. graag kostenloos voortijdig willen beëindigen. Dat kan helaas op dit moment niet.

Het voorstel van eigenwijsje is een dure optie omdat daar nada tegenover staat.

diumenge schreef op zaterdag 2 jun 2012, 10:28: Inderdaad en daarnaast is de oplossing van eigenwijsje niet wat kinnie zoekt, want kinnie wil goedkoper uit zijn.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou u hier een nieuwe vraag van willen maken?

soepkiep schreef op zaterdag 2 jun 2012, 14:00:

vraag: contract van 2 jaar
1e jaar niets anders dan pech
steeds op sturen mobiel
na 1 jaar zelf om nieuwe gevraagd
wordt contract automatic verlengt
na 2 jaar wil je over gaan naar een anderen
blijkt dat je nog een jaar vast zit ivm nieuwe telefoon
boete bijna 300€ is dit normaal?
zo ja is het dan ook normaal dat een nieuwe telef steeds op gestuurd moet worden?
iedereen heeft toch recht op een goed produkt

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Soepkiep,

Wanneer je een vervroegde verlenging krijgt, dan gebeurt dit altijd bovenop de reeds bestaande einddatum van je contract. Ik kan niet beoordelen of dit bij jou ook het geval is. Ik wil het voor je nakijken. Stuur een mail naar webcare.nl@vodafone.com met daarin je naam, adres, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je rekeningnummer en 06-nummer. Beschrijf kort wat er aan de hand is en zet in het onderwerpveld: Kassa|soepkiep|2-6-2012.

Groetjes,

Chantal
Vodafone 24/7 WebCrew