fl
door flamingo67 Feb 5, 2014 om 15:49
Huishouden & energie

Warmwaterzak

Beste redactie,
Ik zat zojuist te kijken naar kassa groen, slaapkamer verwarmen of een elektrische deken. U zei dat een elektrische deken het duurzaamst was. Wat denkt u dan van een kruik?
Kost alleen een beetje heet water en je hebt een heerlijk warm bed

5188 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 5, 2014 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo flamingo67,

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.
Je zit nu op een openbaar forum.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2014 om 19:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Al is het voor de redactie bedoelt, beste flamingo67, heb toch liever elektrische deken dan een kruik. Lekker koude slaapkamer en dan heerlijk warm nestje. Kruik geeft alleen maar een zeer plaatselijke warmte, toch? En die kruiken worden (toch) nog van rubber gemaakt? Of zo? Zou niet echt weten wat nu milieuvriendelijker is.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2014 om 01:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De hoofdvraag waar het in het fragment om ging was wat het duurzaamst is, de slaapkamer verwarmen of een elektrische deken. Bij het eerste verbruik je 30 x meer energie en.... aan het einde van het fragment wordt gesproken over slaapkamertemperatuur van 10-15 graden, een flanellen pyjama en een kruik als duurzaam.
In de conclusie onder het fragment wordt dit herhaald:
"Het gebruik van de elektrische deken is dus het duurzaamst omdat je veel minder energie nodig hebt! Slaapdeskundigen ontdekten ook dat mensen het best slapen als de slaapkamertemperatuur tussen de tien en vijftien graden is en je huid licht opgewarmd is. Een flanellen pyjama en een warme kruik kunnen dus ook zorgen voor een duurzame nachtrust!"
U hebt dus eventjes niet goed opgelet....

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2014 om 09:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, ik heb niet alleen niet goed opgelet, heb helemaal niet gekeken. :-O

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2014 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo'n hoofdvraag is toch eigenlijk al te dwaas voor woorden. Kunnen mensen dan helemaal niet meer zelf nadenken en moet alles voorgekauwd worden?

van leyden
door van leyden - Feb 6, 2014 om 11:16
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Het duurzaamst is een vierseizoenendekbed, 1 van de beste en goedkoopste is die van de hema. In de winter rits je er twee aan elkaar, zomers volstaat 1 dekbed.
Nee, nee ik werk er niet, maar ben een tevreden gebruiker.

pi
door pieterwolters - Feb 6, 2014 om 13:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 6 feb 2014, 10:15]Zo'n hoofdvraag is toch eigenlijk al te dwaas voor woorden. Kunnen mensen dan helemaal niet meer zelf nadenken en moet alles voorgekauwd worden?

Ja en ja. Tenminste, het lijkt er wel op tegenwoordig. Als er niet wordt verteld hoe het moet, of als er geen regels zijn raken sommige mensen in paniek.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2014 om 13:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin, mijn reactie was bedoeld voor de vraagsteller. Overigens heb ik vanwege de vraag alleen even op de pc het stukje onder het item gelezen en heb daarom vervolgens even naar de laatste paar minuten van de uitzending gekeken om te zien of ze dat ook in de uitzending vermelden.
Voor het overige ben ik het volledig met @tijger1 eens.

di
door digioma - Feb 7, 2014 om 10:26
646 Antwoorden / 29 Vragen

Verbaas me over de opmerking dat "kruiken van rubber worden gemaakt"... dat zou dan niet goed voor het milieu zijn of zo? Denk je dat electrische dekens gratis tussen het gras groeien of zo? Volgens mij is voor het fabriceren van een electrische deken toch heel wat meer materiaal en arbeid nodig en de kosten voor wat warm water zijn aanmerkelijk minder dan die voor electriciteit.
Oh ja... we hebben wel een warmwaterkruik die al meer dan 20 jaar meegaat. Goed laten leeglopen na gebruik en met de opening zonder afsluitdop naar beneden ophangen. We stoken nooit in de slaapkamer en slapen altijd met één raam halfopen. Goed dekbed doet wonderen en bij koude voeten even de kruik vullen. Mocht je iets tegen rubber hebben dan kun je altrijd nog een metalen banykruik met iets eromheen gebruiken.