ha
door hanshermans63 Sep 6, 2014 om 18:48
Auto & vervoer

Wat zijn mijn rechten

Op 01-07-2014 heb ik een auto op naam gekregen.
Drie dagen later liet hij me in de steek.Zou gerepareerd worden.
Vier dagen later opgehaald en na 9km weer het zelfde verhaal.Zou weer gerepareerd worden maar na ongeveer 6a7 weken en ongeveer 2000km weer het zelfde verhaal.Reactie van de garagehouder is dat hij er alles aan doet om het probleem op te lossen.En dat ik nergens recht op heb al heb ik een half jaar bovag garantie.Zelfs niet op een leenauto een fiets is ook vervangend vervoer volgens hem.Ik moest me maar aanpassen aan het probleem en niet zo moeilijk doen.Nu is mijn vraag wat moet ik hiermee?

2098 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2014 om 18:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hanshermans63,

.....En dat ik nergens recht op heb al heb ik een half jaar bovag garantie.......
Dus .... je hebt recht op Bovag garantie, oftewel: de garage moet zorgen dat de auto in orde komt. En daar zijn ze blijkbaar mee bezig.
Een leenauto - tegen betaling eventueel - zou natuurlijk wel klantvriendelijker zijn.
Lees je garantievoorwaarden eens door.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Sep 6, 2014 om 18:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is er precies mis met de auto? In de steek laten zegt zo weinig. Hoeveel heb je betaald voor de auto en hoe oud is hij?

Lees dit klik HIER even door.

Ik neem aan dat het bedrijf aangesloten is bij de Bovag, dan kun je ook nog een beroep doen op bemiddeling door de Bovag.

klik HIER

Maar vertel hier eerst wat uitvoeriger je verhaal. Er is hier een echte expert 'grindweg' die vaak uit een verhaal al kan opmaken hoe ernstig het is en of de garage de klachten goed oplost. Hopelijk komt die ook nog even langs...

ha
door hanshermans63 - Sep 6, 2014 om 19:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

En hoe lang mag die reparatie duren?Hij stuurt me steeds met een auto de weg op die niet betrouwbaar is.
De laatste keer sloeg hij af bij 120km en zakte af naar 70km,bijna een vrachtwagen in mijn kofferbak

ha
door hanshermans63 - Sep 6, 2014 om 19:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

De auto slaat gewoon spontaan af. Maakt niet uit bij welke snelheid.Volgens de anwb monteur die er gisteren bij was een brandstof probleem.Maar de garagehouder zegt die anwb monteurs heb ik geen hoge pet van op.
Hij zou de brandstofpomp de vorige keer al hebben vervangen en dat zou het probleem geweest zijn maar blijkbaar niet.

zoekster
door zoekster - Sep 6, 2014 om 19:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wettelijk zit het zo, de reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper worden uitgevoerd.

Dus hoe lang duren die reparaties en hoe ernstig is je overlast? Het is overigens verstandig om schriftelijk te communiceren met de verkoper. Per mail en/of aangetekende brief.

ha
door hanshermans63 - Sep 6, 2014 om 19:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 6 sep 2014, 19:10]Wettelijk zit het zo, de reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper worden uitgevoerd.

Dus hoe lang duren die reparaties en hoe ernstig is je overlast? Het is overigens verstandig om schriftelijk te communiceren met de verkoper. Per mail en/of aangetekende brief.

ha
door hanshermans63 - Sep 6, 2014 om 19:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 6 sep 2014, 19:10]Wettelijk zit het zo, de reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper worden uitgevoerd.

Dus hoe lang duren die reparaties en hoe ernstig is je overlast? Het is overigens verstandig om schriftelijk te communiceren met de verkoper. Per mail en/of aangetekende brief.
Die reparaties duren steeds een dag of 2 a 4.
Maar ik heb nu al drie keer stilgestaan in 2maanden ik heb geen vertrouwen meer in die auto

zoekster
door zoekster - Sep 6, 2014 om 20:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U wilt dus tot ontbinding van de overeenkomst kunnen overgaan. Uit uw reactie begrijp ik dat de garagehouder geen idee heeft wat er precies mis is met de auto, dus dit kan nog oeverloos lang doorgaan.

klik HIER voor een voorbeeld voor ontbinding. Die kunt u aanpassen aan uw situatie.Over vervanging hoeft u het niet te hebben, bij een tweedehands auto is er doorgaans geen tweede dezelfde. Benoem de keren met data dat uw auto weer tot stilstand kwam.
U moet daarbij ook de onveiligheid van de auto benadrukken.

Wat u ook kunt doen is hem schriftelijk een laatste kans geven en dat het daarna afgelopen is en dat u bij een volgende keer dit defect u de overeenkomst ontbindt.

Komt u er niet uit met de verkoper, schakel dan de bovagbemiddeling in, of ga naar de geschillencommissie.

Veel beter zou het zijn als u een rechtsbijstandverzekering heeft die deze kwesties dekt. Dan kunnen juristen eens met die garagehouder aan de slag.
Overigens, die nu nog vlug afsluiten heeft geen zin, u moet dus al verzekerd zijn.