st
door stefvh Aug 26, 2014 om 21:48
Auto & vervoer

Webshop retour

Ik heb een telefoon bij een webshop gekocht. Deze was echter bij ontvangst defect. Ik heb hem een dag later na ontvangst geretourneerd. De webshop heb ik opgebeld en een andere toestel gekocht.
Nu heb ik de melding van de webshop ontvangen dat er beschadigingen op het toestel zaten. Dit klopt niet. Ik heb dan ook gevraagd om fotos op te sturen. Dat hebben ze geweigerd omdat hun kamera geen duidelijke fotos konden maken. Een flauwe smoes natuurlijk. De webshop wil het geld niet retourneren. Ik heb inmiddels het andere toestel ontvangen, dus het eerste toestel wil ik niet meer. De webshop is nu erg halstarig en claimt dat ze het geld niet hoeven terug te storten vanwege de zogenaamde beschadiging.

Hoe moet ik nu verder. Waar kan ik een klacht indienen? Welke instanties kunnen mij verder helpen?

741 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2014 om 21:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Over welke webshop gaat dit?

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2014 om 01:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

3 Dezelfde vragen en niet geen antwoord op vraag van zoekster? Kan dan niet zo'n prangende vraag zijn als er geen antwoord komt.

tenormin
door tenormin - Aug 27, 2014 om 01:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

en niet een antwoord; niet geen is zo fout ?

alfatrion
door alfatrion - Aug 30, 2014 om 12:27
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt zich hetzij beroepen op de wettelijke garantie en het herroepingsrecht.

U kunt zich melden bij de kantonrechter. Deze procedure begint u door een gerechtsdeurwaarder een dagvaarding te laten bezorgen bij de winkel. De gerechtsdeurwaarder zal u vervolgens de dagvaarding naar u sturen zodat u deze kunt inleveren bij de rechtbank bij u in de buurt.

U kunt op het rechtenforum.nl hier een voorbeeld vinden van hoe een dagvaarding er zo ongeveer uitziet.

st
door stefvh - Aug 30, 2014 om 12:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Ik heb hier zeker wat aan. De webshop betrof studentenmobiel. Ik had al meerdere mobiele telefoons gekocht en altijd ging dat prima. Deze ervaring met de after sales heb ik natuurlijk wel mijn bedenkingen.
Overigens is het verhaal nog verder gegaan. Ze hadden alsnog het 'gerepareerde'toestel naar mijn toegestuurd. Die heb ik geweigerd. Echter, nu is dat toestel verloren gegaan bij PTT Post. Ze kunnen het toestel dus niet meer bemachtigen. Ik heb het bericht gekregen alsnog het geld terug te krijgen. Eind goed al goed en dit bespaard me de gang naar de kantonrechter. Ik heb wel een slechte smaak aan over dat het zo slecht geregeld was.