margreet1958
door margreet1958 Sep 29, 2012 om 14:35
Geldzaken & recht

Weer e

Krijg 27 sept 2012 een brief van een deurwaarder
De Jong-Schelderwaard B.V met de mededeling dat ik 28 sept 2012 een bedrag van ruim 3000 euro moet betalen,anders op 1 oktober met behulp van politie mijn inboedel word inbeslag genomen.
Heb al met een advocaat in 2011 gevraagd waar dit over ging en tot op heden niks gehoord.Nu heb ik al weinig spullen,maar die bedreiging boven je hoofd is ronduit verschrikkelijk.Ben behoorlijk bang dat ik met me kinderen weer niks hebben.Leef al jaren ver beneden bijstandsnivo en dit kan ik niet meer de bij hebben.Wie kan me zeggen wat ik hieraan kan doen.Heb echt geen geld.

1333 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

margreet1958 schreef op zaterdag 29 sep 2012, 14:35:
Heb al met een advocaat in 2011 gevraagd waar dit over ging en tot op heden niks gehoord..

Dus je hebt gewoon zitten wachten of iemand eens ging uitzoeken waarom of aan wie je geld schuldig was ?

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

tuur ze een e-mail om te naar een specificatie te vragen. Klik: H I E R .

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er een rechtzaak geweest over dit bedrag? Zonder vonnis van een rechter mag er niets in beslag worden genomen.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

margreet1958 schreef op zaterdag 29 sep 2012, 14:35: Krijg 27 sept 2012 een brief van een deurwaarder
De Jong-Schelderwaard B.V met de mededeling dat ik 28 sept 2012 een bedrag van ruim 3000 euro moet betalen,anders op 1 oktober met behulp van politie mijn inboedel word inbeslag genomen.
Heb al met een advocaat in 2011 gevraagd waar dit over ging en tot op heden niks gehoord.Nu heb ik al weinig spullen,maar die bedreiging boven je hoofd is ronduit verschrikkelijk.Ben behoorlijk bang dat ik met me kinderen weer niks hebben.Leef al jaren ver beneden bijstandsnivo en dit kan ik niet meer de bij hebben.Wie kan me zeggen wat ik hieraan kan doen.Heb echt geen geld.

Wat ik je adviseer is om het kantoor te bellen en te vragen, als dat tenminste niet in die brief staat vermeld, wie de schuldeiser is/zijn. Misschien berust het op een misverstand en dient de boel rechtgezet te worden. Is er inderdaad een schuldeiser dan kun je om een regeling vragen. Is die al geweest en heb je je daar niet aan gehouden dan rest inderdaad verkoop. In de praktijk blijkt dat dit heel vaak blufbrieven zijn. Gewoon om mensen te dwingen te reageren. Succes.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller kan nu geen contact met het kantoor nemen ze staan maandag voor de deur om beslag op de inboedel te leggen. Het is zaak dat Margreet wel thuis is want anders gaat onder toezien van de agent een slotenmaker de toegang forceren, die kosten krijgt ze er ook nog bij.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je totaal niet weet waar dit over gaat. Ik krijg de indruk dat je het verhaal niet compleet vertelt. Bovenop alle opmerkingen die gemaakt zijn, ver onder bijstandsniveau leven en wel internet en ik neem aan alle toebehoren hebben, noem ik niet ver onder bijstand. Je moet je situatie niet dramatiseren. Bovendien, een advocaat cie je een jaar laat wachten, is geen behoorlijke advocaat en die had je zelf eerder de laan moeten uitsturen en je zaak eens bij iemand anders moeten neerleggen. Wat brengt me op de vraag waarom je zelf geen enkele actie hebt ondernomen en de schuld bij de advocaat neerlegt en in paniek bent nu de deurwaarder langskomt....

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het profiel van Margreet even bekeken en als die juist is heeft ze wel heel erg lang de kop in het zand gestoken, 5 kinders onder bijstands niveau leven schreeuwt om hulp die moet ze zo snel als mogelijk gaan zoeken anders is de situatie niet meer te overzien.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zaterdag 29 sep 2012, 15:52: Ik heb het profiel van Margreet even bekeken en als die juist is heeft ze wel heel erg lang de kop in het zand gestoken.

En ze kan blijkbaar zichzelf niet (eens) helpen...........

--profiel van margreet1958
Waar kan ik mee helpen

Om problemen te bespreken en dan ook daadkrachtig op te lossen

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Margreet, hoe zoiets ook gekomen is, maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat het opgelost moet worden. Ik zou je aanraden om de deurwaarder niet in je eentje tegemoet te treden. Deze mensen zijn zeer machtig en etaleren dat ook. Het beste kun je je advocaat vragen om aanwezig te zijn en hem het woord laten doen. Advocaten spreken - net als deurwaarders - de juridische taal. Bovendien kan een advocaat dingen weerleggen, waar jij zelf nooit op zou komen, gewoon omdat jij geen rechten gestudeerd hebt.
Bel maandag zo snel mogelijk je advocaat op en vraag hem, of een kantoorgenoot, om erbij te zijn. Je moet dit echt niet in je eentje op gaan knappen.

Vreemd trouwens dat er blijkbaar geen naam van de eisende partij op de correspondentie staat die jij van de deurwaarder hebt gehad. De naam van degene die geld van jou eist, hoort daar altijd op te staan. Hoe zou je anders een vordering kunnen weerleggen? Meestal staat dat al redelijk aan het begin.

Heel veel sterkte gewenst maandag! Ik hoop echt dat je er uit komt. Mocht je bang zijn om er niet uit te komen: je kunt altijd zondagavond spullen die je dierbaar zijn opslaan bij buren of familie, dan heb je die in elk geval nog. Mag niet, maar er zijn wel meer dingen die niet mogen...

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me stug dat vraagsteller niet weet waar het over gaat, beslag komt niet uit de lucht vallen daar gaat een traject aan voor af. Er is een vonnis van de kantonrechter die ook in de brievenbus moet zijn gevallen. Loonbeslag is niet mogelijk gebleken dus wordt op de boedel beslag gelegd. Beslaglegging is een dwangmaatregel de boel gaat niet direct onder de hamer, tijd om hulp te zoeken bij uw gemeentelijke stadsbank.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

margreet1958 schreef op zaterdag 29 sep 2012, 14:35: Leef al jaren ver beneden bijstandsnivo

Dan moet je bijstand aanvragen.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 03:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gemeente-vertellen en vragen om hulp bij soos en die horen je door te sturen naar volkscredietbank.Voor uitbetaling heffingen naar het belastingkantoor.Hun weten de mogelijkheden en praat daar ook over de beslaglegging.Ze hebben tips en papieren dat ze van je spullen moeten blijven en vergeet je huisdieren niet want die kunnen ze ook in beslag nemen.Je moet alles zelf ondernemen en infeite werken voor de advokaat want niets gaat vanzelf.