ro
door roos 38 Dec 31, 2014 om 12:09
Winkels & webshops

Wekelijkse prijs verhoging JUMBO

Dit is eigenlijk meer een opmerking/tip dan een vraag.

Elke week koop ik ook boodschappen bij de Jumbo. Onder anderen kocht ik daar ook de licht gele zakjes, met 8 coffee pads Senseo Cappuccino, van Douwe Egberts.

Maar de laatste 5 weken sta ik stom verbaasd naar de WEKELIJKSE prijsverhoging van dit product bij de Jumbo te kijken, n.l.:

a.
Eind november (week 49) 2014 kostte deze Cappuccino o.a. bij de Kruidvat € 1,75 per zakje en bij de JUMBO € 1,79.

b.
Een week later (week 50) was dit product bij de JUMBO € 0,10 duurder geworden en kostte dus: € 1,89.
Oke dacht ik, een prijsstijging, kan gebeuren.

c.
Een week later (week 51) kostte de Senseo € 1,99 dus wederom met € 0.10 verhoogd.

d.
Maar...... weer een week later ( week 52) stond ik zeer verbaasd te kijken, want toen was de Senseo WEER € 0,10 duurder geworden bij de Jumbo, en kostte nu dus al € 2,09 per zakje.

e.
En gisteren (30 dec. 2014) kon ik mijn ogen niet geloven. Want weer 1 week later (week 1), is de prijs voor de Senseo bij de Jumbo WEER met € 0.10 verhoogd en kost 1 zakje Senseo inmiddels € 2.19.

De Jumbo heeft o.a. een zakje Senseo in 5 weken tijd dus 5 keer verhoogd, van € 1,79 naar € 2,19. Wat neer komt op maar liefst 30% verhoging.

Weet zo niet uit mijn hoofd met hoeveel procent Jumbo de andere producten heeft verhoogd.
Maar ben wel benieuwd voor welke prijs Jumbo de zakjes Senseo volgende week (en de week daarop, en daarop) in het schap heeft liggen.........

Gelukkig zijn er ook winkels waar o.a. dit product wel goedkoper wordt aangeboden !!

2634 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de vraag?

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat is uw vraag? Of dat mag? Ja.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

En jij dacht dat alleen Jumbo dit deed, bekijk het maar eens in de andere supers......

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zal de komende tijd wel vaker voor gaan komen bij de Jumbo. Ze maken zo goed als geen winst (EBITDA ca. 2%, AH >5%), en ze hebben in het verleden volledig op groei ingezet. Zoals je gisteren of eergisteren hebt kunnen lezen, is er dit jaar geen groei gerealiseerd. En dan zijn er twee opties: prijzen verhogen of kosten verlagen. De eerste optie is makkelijker dan de tweede....

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de inkoop prijs stijgt, dan moet de winkelier dat ook doen om winst te blijven maken. Meestal krijg het slechte. weer de schuld

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@roos 38, ben je nog steeds "voordeliger" uit: ze staan op de site voor €2,25. Dus dat bedrag zal het streven van Jumbo ook wel zijn, of daar net iets onder blijven.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo zie je maar: altijd alert blijven.
Er worden regelmatig prijsverhogingen doorgevoerd en niet alleen door Jumbo.
Die prijsvergelijkingen die ze op een bord hebben staan zijn natuurlijk ook uitgezocht op de prijs.
Je kan er zo een aantal naast zetten waarin ze NIET de goedkoopste zijn.
En dit is zo'n product.

Goede jaarwisseling.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Potdorie, kost één kopje cappuccino wel 27 cent. En bij de super die op de kleintjes let kost dezelfde koffie € 2,29 is bijna 29 cent per kopje . Prijsstijgingen en verschillen zullen er altijd zijn dus verbaas u niet maar verwonder u slechts.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Gelukkig zijn er ook winkels waar o.a. dit product wel goedkoper wordt aangeboden"

Dan is de oplossing toch heel simpel; koop je zakje daar, gaat naar Jumbo, krijgt daar zo'n zakje gratis en passen de prijs aan.

Zie ook de site van Jumbo;

Laagsteprijsgarantie

Elders goedkoper? Product gratis!
Vind je, ondanks onze zorg, tóch een product dat op het moment van melden elders blijvend goedkoper wordt aangeboden? Vertel het ons. Je krijgt het product gratis en wij passen de prijs binnen een paar werkdagen aan.

Dat is in theorie, in praktijk geen ervaring al die artikelen die elders goedkoper zijn gebruik ik niet, dan heeft 50 procent korting ook geen zin.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees[url=http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/tipdetail/koffie-regular-lidl/?vHash=c749c73j]klik hier[/url eens door over koffieprijzen.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2014 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 31 dec 2014, 15:19:

Laagsteprijsgarantie

Op zich wel slim gedaan van ze: huismerken worden tegenwoordig het meest verkocht, en die zijn nooit ergens anders goedkoper te vinden. Die garantie is dus hoogstens van toepassing op A-merken die ook elders worden verkocht. En daar hoef je dan ook niet goedkoper te zijn: dezelfde prijs is ook goed.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

roos 38 schreef op woensdag 31 dec 2014, 12:09: Dit is eigenlijk meer een opmerking/tip dan een vraag.

Elke week koop ik ook boodschappen bij de Jumbo. Onder anderen kocht ik daar ook de licht gele zakjes, met 8 coffee pads Senseo Cappuccino, van Douwe Egberts.

Maar de laatste 5 weken sta ik stom verbaasd naar de WEKELIJKSE prijsverhoging van dit product bij de Jumbo te kijken, n.l.:
*** knip *** geneuzel..

Ik denk dat deze roos 38 zeer weinig naar het nieuws kijkt of kranten leest en als enige hobby het zwartmaken van bedrijven heeft, alles kan en alles is mogelijk vandaag de dag.
Maar deze roos 38 kan der lol op, de prijs zal nog wel verder stijgen, misschien is een lekker bakkie thee een optie voor haar...

Quote:

Hagelfront kan koffieprijs omhoog jagen.

Beleggers in koffiebonen hebben afgelopen jaar, dankzij rond 36% rendement, onder de kwakkelende grondstoffen de beste score binnengehaald. De prijs kan oplopen nu hoofdleverancier Brazilië van Arabica-bonen tropische regenstormen en zelfs hagelbuien bij hun plantages ziet naderen.

Volgens de meteorologische dienst Somar Meteorologica in Brazilië zullen de stormen vanaf zaterdag neerslaan. Ook tussen 7 tot 11 januari zal het regenwater zwaar rijkelijk vloeien op de plantages waar de nu nog jonge bonen hangen. Worden die geraakt, dan zal de voorraad koffie wereldwijd afnemen en uiteindelijk de prijs van koffie stijgen.

Extreme droogte.
Dit jaar werden andere oogsten van koffiebonen echter al eens geraakt door extreme droogte. Vooral het Parana-gebied, met de duurdere koffiebonen, komt in een regenfront. Daartegenover staat de alsmaar stijgende vraag naar koffie.

Bron, de -> Telegraaf

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Maar deze roos 38 kan der lol op, de prijs zal nog wel verder stijgen, misschien is een lekker bakkie thee een optie voor haar......

Of 1 kopje koffie minder per dag, heb je de prijsstijging er uit en is nog gezonder ook.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee kopjes minder en je gaat geld zelfs verdienen én is nog gezonder...

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan best gezonder zijn, maar op mijn 3 kopjes koffie per dag ga ik toch écht niet bezuinigen hoor, al moet ik koffie zelf gaan verbouwen ;-)

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zet dan nog maar een extra pot. Een beetje de economie omhoog krikken.;-))

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een pot koffie zetten lijkt me eigenlijk duurder. Hou je meestal over. Heb liever een bakje telkens verse koffie, maar twee per dag trouwens. En inderdaad is het zeer wel mogelijk dat roos geen nieuws over koffie oogst leest. Daarom let ik scherp op de aanbiedingen die wel voorbij komen in de een of andere supermarkt. Nee, niet de "hamster" super. Hoewel....

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hou nooit koffie over, zet hoeveel we drinken. Ook met een pot kan je twee of vier bakkies zetten. Niks mis mee.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

OT

Geluid aan; klik hier.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2,

OT.
.....al moet ik koffie zelf gaan verbouwen ;-)......

Tip: lees hier.

Misschien ook iets voor TS.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 2 jan 2015, 20:19:
.....al moet ik koffie zelf gaan verbouwen ;-)......

Tip: lees hier.

Ja dat lijkt me wel wat...
Zoek alleen nog een flink stukkie grond...
Ik heb me laten vertellen dat jij nogal een grote tuin hebt.
Ik wou morgenvroeg in jouw tuin komen spitten...
How about that?

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit gedacht dat men een reclame met George Clooney mocht gebruiken op een forum. Daar zijn toch rechten op?

ve
door verwijderd - Jan 2, 2015 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 2 jan 2015, 20:19: @gompy2,

OT.
.....al moet ik koffie zelf gaan verbouwen ;-)......

Heb ik gedaan, na 2 jaar had ik genoeg bonen voor 1 kopje koffie, maar toen kon ik toch nergens aan een koffiemolen komen. ;-)) Zaden zijn bij een zaadhandel in Dordrecht verkrijgbaar.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2015 om 02:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben het over de laagste prijsgarantie, die laagste prijsgarantie is er gewoonweg niet!

Startte eerder al een discussie hierover, klik op de link: Jumbo's laagste prijsgarantie?

ve
door verwijderd - Jan 3, 2015 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat kost dit product bij Albert Heijn?

ve
door verwijderd - Jan 8, 2015 om 05:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nuttige informatie. Bedankt voor het delen met ons.

kaasa