Wel of niet schadevergoeding?
Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?
[quote=ringe052 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:07]Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?
Kan even niet uw vraag volgen. U hebt het over zomergroenten in maart jl. gekocht. De tekst verder lezende zou het weleens gaan om twee zomerbroeken?
Als u kunt aantonen dat u € 232,00 heeft betaald en u hebt de kassabon nog voor de 2 jaar wettelijke garantie, dan begrijp ik niet waarom Bonita zo moeilijk aan het doen is.
[quote=1953 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:14][quote=ringe052 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:07]Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?
Kan even niet uw vraag volgen. U hebt het over zomergroenten in maart jl. gekocht. De tekst verder lezende zou het weleens gaan om twee zomerbroeken?
Als u kunt aantonen dat u € 232,00 heeft betaald en u hebt de kassabon nog voor de 2 jaar wettelijke garantie, dan begrijp ik niet waarom Bonita zo moeilijk aan het doen is.
De bon hebt u niet meer, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk. U hebt immers het bankafschrift en de desbetreffende broeken worden in die winkel verkocht. Men moet u dus compenseren, tenzij men kan bewijzen dat u fout gehandeld hebt met wassen.
Leer wordt geverfd en kan wel degelijk 'uitlopen'.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Ga terug en eis uw geld terug. En laat desnoods dit antwoord zien.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
@ringe052, zoals met je zelfde vraag (alleen niet over groenten) ;-) gewoon beantwoorden zonder quote, kan je je uitten. Nu lijkt het nog niet te lukken. Of, als je iemand wilt beantwoorden, schrijf @ waarop/wie je wilt reageren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer