Werkwijze Europcar
Ik heb bij Europcar een paar dagen een auto gehuurd.
Op de dag van inleveren heb ik de tank, zoals in de overeenkomst staat, helemaal tot de nok toe afgetankt.
De auto ingeleverd en degene van Europcar die de auto heeft ingenomen, heeft een rondje rond de auto gelopen en is in de auto gaan zitten en heeft daar ook het één en ander gecontroleerd. Daarna moest ik tekenen.
Een paar dagen later zie ik op de afrekening van mijn creditkaart dat er een voor mij niet te achterhalen bedrag door Europcar is afgeschreven.
Daarover gebeld en wat blijkt: er zou niet afgetankt zijn en ze berekenen 4 liter euro x € 2,53 per liter + een vast bedrag om af te tanken van € 15,60.
Hierover heb ik nooit een melding gekregen (ook niet door de persoon die de auto heeft ingenomen of een mail met uitleg daarover).
Mijn vraag is: zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring? Is daar nog iets tegen te doen? Had dit niet direct gemeld moeten worden of in ieder geval gecontroleerd moeten worden door die medewerker?
In ieder geval wil ik iedereen waarschuwen voor dit soort praktijken, want dit is een heel dure aangelegenheid en een flinke domper op de vakantie-ervaring.
Op klacht.nl wordt er overigens publiekelijk gereageerd door Europcar, misschien wilt u het daar nog eens proberen.
En ja, het had direct moeten worden gemeld/nagekeken toen u er nog bij stond, nu wordt er zomaar gesteld dat er niet afgetankt is, zonder dat u nog kunt bewijzen dat het wel zo is.
U moest tekenen, maar hij hoeft die controleur dan niet te tekenen dat alles in orde is? Straks krijgt u nog een nota van schade.
U kunt die incasso zo betwisten bij de creditcard maatschappij. Per omgaande doen.
Misschien nog de bon in uw bezit? Hopelijk makkelijker het op die manier te bewijzen. Staat, buiten de hoeveel liters ook datum en uur bij.
Typisch weer een verhuurbedrijf met als moto "Holands op zijn smalst" want klant is toch al weg.
In Amerika lever je hem leeg in of - met een kleine korting - zelf aftanken waarbij de inname persooon ook alles controleert incl. het aftanken. Ze begrijpen ook dat je ergens op weg naar het vliegtuig hebt afgetankt en niet bij de inleverplek zelf, tussen vol en mudvol is altijd een gering verschil.
Geld terug zal moeilijk worden want u hebt voor accoord getekent voor deze voorwaarde en veelal hebt u het formulier wel 5 - 7 keer van uw handtekening moeten voorzien. Goede les voor de volgende keer, laat het desnoods op de bon vermelden AFGETANKT. De terugname kontroleur is trouwens van rechtswege de persoon die uw auto weer in goede orde inneemt en hiermee namens Europcar 100% akkoord gaat. Het zou te gek zijn als tijdens het terugrijden naar de uitgavepunt of tijdens het autowassen eventuele schade alsnog bij u in rekening zou worden gebracht !! Ingeleverd is juridisch overgaan van de rechten en plichten aan de autoverhuurder en niets anders !
Daarom beste mensen slechte reclame voor deze TOB - verhuurder die nog graag iets extras wil bijverdienen. Dus gewoon ergens anders gaan huren. Rij al dik 15 jaar via ALAMO, geen gezeur, topverhuurder die al meedenkt over de volgende verhuur, alleen maar tevreden klanten !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer