do
door domper_1 Jul 5, 2014 om 12:06
Vakantie & reizen

Werkwijze Europcar

Ik heb bij Europcar een paar dagen een auto gehuurd.

Op de dag van inleveren heb ik de tank, zoals in de overeenkomst staat, helemaal tot de nok toe afgetankt.

De auto ingeleverd en degene van Europcar die de auto heeft ingenomen, heeft een rondje rond de auto gelopen en is in de auto gaan zitten en heeft daar ook het één en ander gecontroleerd. Daarna moest ik tekenen.

Een paar dagen later zie ik op de afrekening van mijn creditkaart dat er een voor mij niet te achterhalen bedrag door Europcar is afgeschreven.

Daarover gebeld en wat blijkt: er zou niet afgetankt zijn en ze berekenen 4 liter euro x € 2,53 per liter + een vast bedrag om af te tanken van € 15,60.

Hierover heb ik nooit een melding gekregen (ook niet door de persoon die de auto heeft ingenomen of een mail met uitleg daarover).

Mijn vraag is: zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring? Is daar nog iets tegen te doen? Had dit niet direct gemeld moeten worden of in ieder geval gecontroleerd moeten worden door die medewerker?

In ieder geval wil ik iedereen waarschuwen voor dit soort praktijken, want dit is een heel dure aangelegenheid en een flinke domper op de vakantie-ervaring.

2772 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 5, 2014 om 12:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kunt u het bedrag niet terugboeken?

zoekster
door zoekster - Jul 5, 2014 om 12:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Op klacht.nl wordt er overigens publiekelijk gereageerd door Europcar, misschien wilt u het daar nog eens proberen.

En ja, het had direct moeten worden gemeld/nagekeken toen u er nog bij stond, nu wordt er zomaar gesteld dat er niet afgetankt is, zonder dat u nog kunt bewijzen dat het wel zo is.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moest tekenen, maar hij hoeft die controleur dan niet te tekenen dat alles in orde is? Straks krijgt u nog een nota van schade.

U kunt die incasso zo betwisten bij de creditcard maatschappij. Per omgaande doen.

tenormin
door tenormin - Jul 5, 2014 om 13:42
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien nog de bon in uw bezit? Hopelijk makkelijker het op die manier te bewijzen. Staat, buiten de hoeveel liters ook datum en uur bij.

ridder_1
door ridder_1 - Jul 5, 2014 om 14:17
376 Antwoorden / 8 Vragen

Typisch weer een verhuurbedrijf met als moto "Holands op zijn smalst" want klant is toch al weg.
In Amerika lever je hem leeg in of - met een kleine korting - zelf aftanken waarbij de inname persooon ook alles controleert incl. het aftanken. Ze begrijpen ook dat je ergens op weg naar het vliegtuig hebt afgetankt en niet bij de inleverplek zelf, tussen vol en mudvol is altijd een gering verschil.
Geld terug zal moeilijk worden want u hebt voor accoord getekent voor deze voorwaarde en veelal hebt u het formulier wel 5 - 7 keer van uw handtekening moeten voorzien. Goede les voor de volgende keer, laat het desnoods op de bon vermelden AFGETANKT. De terugname kontroleur is trouwens van rechtswege de persoon die uw auto weer in goede orde inneemt en hiermee namens Europcar 100% akkoord gaat. Het zou te gek zijn als tijdens het terugrijden naar de uitgavepunt of tijdens het autowassen eventuele schade alsnog bij u in rekening zou worden gebracht !! Ingeleverd is juridisch overgaan van de rechten en plichten aan de autoverhuurder en niets anders !

Daarom beste mensen slechte reclame voor deze TOB - verhuurder die nog graag iets extras wil bijverdienen. Dus gewoon ergens anders gaan huren. Rij al dik 15 jaar via ALAMO, geen gezeur, topverhuurder die al meedenkt over de volgende verhuur, alleen maar tevreden klanten !

boppe1943
door boppe1943 - Jul 5, 2014 om 21:12
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Lees hier de vele (onopgeloste) klachten van lotgenoten. Volgende keer het autoverhuurbedrijf maar even googlen.