Whirlpool Magnetron
Heb een combi-magnetron Whirlpool FT337SL gekocht bij Media Markt,Bij gebruik maakt deze tijdens het "afkoelen" een ontzettend knal-geluid.Monteurs kunnen hier niets aan doen. Whirpool zelf vindt dit geen defect en doet het dan ook af met de mededeling dat het aan het materiaal ligt en dat men tijdens het afkoelen dit geluid hoort. Media Markt kan ook niets betekenen ,aangezien Whirlpool aangeeft dat dit geen effect is. Het is dan ook mijn vraag om te weten te komen of er nog meerderen zijn geweest die deze magnetron gekocht hebben en met hetzelfde euvel zitten.
Ik vind dat je zo niet met je klanten om kunt gaan en ik weet in ieder geval dat ik nooit meer een Whirlpool-apparaat zal kopen.
Verschillende recensies over deze combi magnetron gelezen maar geen een met de klacht die u omschrijft. Uw klacht is ook geen defect maar waarschijnlijk te wijten aan een verkeerde plaatsing van de combi magnetron. U stelt dat de verkoper en de fabrikant een probleem voor u moeten gaan oplossen terwijl er geen probleem geconstateerd is.
Harde knallenl hoeft u niet te accepteren, dat is niet normaal en MM kan u niet afschepen met een verwijzing naar Whrilpool. Dat Whrilpool het niet op kan lossen zegt niet dat dit oké is.
Ik zou een vervanger eisen, als ik u was. Rons503 heeft immers al gezegd dat deze klacht niet eerder is gemeld. Ik ga er daarbij vanuit dat u deze magnetron recent heeft gekocht.
Stuur een aangetekende brief en/of mail.
Noem de datum van aankoop, het defect. en gebruik daarna de volgende zinnen.
Ik verzoek u vriendelijk het [product] te vervangen. Op grond van de wet heb ik bij een gebrekkig product recht op kosteloos herstel of vervanging.
Is kosteloosvervanging binnen [redelijke termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik retourneer dan het product. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.
Verder kunt u deze klacht ook op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten. Daar is het oplossingspercentage hoog.
"Zat er nog nasi in?" - grappig bedoeld.
Waarschijnlijk zet de beplating uit en na de bereiding klapt de beplanting weer in de oorspronkelijke vorm?
"Zat er nog nasi in?" - grappig bedoeld.
Waarschijnlijk zet de beplating uit en na de bereiding klapt de beplating weer in de oorspronkelijke vorm?
Ja het betekend toch dat het metaal van de magnetron niet geleidelijk kan uitzetten en daar dus een kracht op gaat bouwen di een uitweg vind bij een bepaalde kracht die hier door is opgebouwd.
Ik heb een Whirlpool combi (ander type en ouder) die evenmin knalt bij het afkoelen. Dat is n.m.m. ook niet normaal. Het magnetrongedeelte ging overigens wel snel stuk. Volg het advies van @zoekster op.
Misschien is de metalen plaat aan de achterkant niet goed gemonteerd, d.w.z. als het geluid daar vandaan komt, maar de verkoper - MM - moet dat oplossen.
Niet al te moeilijk doen.. gewoon de magnetron onder arm en mee nemen naar MM en daar even laten uitproberen en vooral als er veel klanten zijn..
Wel even van te voren afstemmen dat je dit wilt doen!!! Gaan ze niet akkoord is het toch een teken van ONWIL
Ik wil nog even een verbetering aanbrengen op de voorbeeldbrief die ik u gaf, het onderste gedeelte was een kopie van consuwijzer, maar deze klopt helaas juridisch niet. Deze zin moet anders.
Is kosteloze vervanging binnen [redelijke termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik retourneer dan het product.
U stuurt nl met deze brief/mail een ingebrekestelling, kan de verkoper het defect niet binnen een bepaalde redelijke termijn kosteloos herstel of vervanging bieden, dan komt deze in verzuim, waarbij u de mogelijkheid heeft de overeenkomst te ontbinden.
Verder kunt u ook nog bij Thuiswinkel.org een klacht indienen als u de magnetron bij de webwinkel van MM heeft gekocht.
klik HIER
Dan komt de oplossing doorgaans ook erg snel.
ik heb ook een magnetron combi /
bij sommige produckten zoals wortelen gaat hij knallen !
je moet er eens een glas water in zetten en als hij dan niet knalt licht het niet aan de magnetron /
als het bij een glas water wel knalt is er wat met de magnetron aan de hand . dan moet je er mee terug gaan naar media markt en een nieuwe eisen !
Laat u zo snel mogelijk een andere magnetron geven, want wij hadden dit geluid met een ander type ook (al jaren geleden). Toen gold er slechts 6 maanden garantie en in de 8e maand ging de magnetron definitief kapot. Helaas waren we toen nog niet ¨kassabewust¨ en hebben gewoon een ander gekocht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Instelling WTW unit
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer