dr
door driegaats Feb 1, 2015 om 10:54
Elektronica & tv

Whirlpool Magnetron

Heb een combi-magnetron Whirlpool FT337SL gekocht bij Media Markt,Bij gebruik maakt deze tijdens het "afkoelen" een ontzettend knal-geluid.Monteurs kunnen hier niets aan doen. Whirpool zelf vindt dit geen defect en doet het dan ook af met de mededeling dat het aan het materiaal ligt en dat men tijdens het afkoelen dit geluid hoort. Media Markt kan ook niets betekenen ,aangezien Whirlpool aangeeft dat dit geen effect is. Het is dan ook mijn vraag om te weten te komen of er nog meerderen zijn geweest die deze magnetron gekocht hebben en met hetzelfde euvel zitten.
Ik vind dat je zo niet met je klanten om kunt gaan en ik weet in ieder geval dat ik nooit meer een Whirlpool-apparaat zal kopen.

3908 10 Rapporteer

ro
door ron530 - Feb 1, 2015 om 11:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Verschillende recensies over deze combi magnetron gelezen maar geen een met de klacht die u omschrijft. Uw klacht is ook geen defect maar waarschijnlijk te wijten aan een verkeerde plaatsing van de combi magnetron. U stelt dat de verkoper en de fabrikant een probleem voor u moeten gaan oplossen terwijl er geen probleem geconstateerd is.

zoekster
door zoekster - Feb 1, 2015 om 12:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Harde knallenl hoeft u niet te accepteren, dat is niet normaal en MM kan u niet afschepen met een verwijzing naar Whrilpool. Dat Whrilpool het niet op kan lossen zegt niet dat dit oké is.

Ik zou een vervanger eisen, als ik u was. Rons503 heeft immers al gezegd dat deze klacht niet eerder is gemeld. Ik ga er daarbij vanuit dat u deze magnetron recent heeft gekocht.

Stuur een aangetekende brief en/of mail.

Noem de datum van aankoop, het defect. en gebruik daarna de volgende zinnen.

Ik verzoek u vriendelijk het [product] te vervangen. Op grond van de wet heb ik bij een gebrekkig product recht op kosteloos herstel of vervanging.

Is kosteloosvervanging binnen [redelijke termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik retourneer dan het product. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.

Verder kunt u deze klacht ook op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten. Daar is het oplossingspercentage hoog.

door 1953 - Feb 1, 2015 om 12:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Zat er nog nasi in?" - grappig bedoeld.

Waarschijnlijk zet de beplating uit en na de bereiding klapt de beplanting weer in de oorspronkelijke vorm?

door 1953 - Feb 1, 2015 om 12:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Zat er nog nasi in?" - grappig bedoeld.

Waarschijnlijk zet de beplating uit en na de bereiding klapt de beplating weer in de oorspronkelijke vorm?

valerius-2
door valerius-2 - Feb 1, 2015 om 13:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja het betekend toch dat het metaal van de magnetron niet geleidelijk kan uitzetten en daar dus een kracht op gaat bouwen di een uitweg vind bij een bepaalde kracht die hier door is opgebouwd.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2015 om 15:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een Whirlpool combi (ander type en ouder) die evenmin knalt bij het afkoelen. Dat is n.m.m. ook niet normaal. Het magnetrongedeelte ging overigens wel snel stuk. Volg het advies van @zoekster op.
Misschien is de metalen plaat aan de achterkant niet goed gemonteerd, d.w.z. als het geluid daar vandaan komt, maar de verkoper - MM - moet dat oplossen.

ik
door ikzelf1942 - Feb 2, 2015 om 14:04
81 Antwoorden / 15 Vragen

Niet al te moeilijk doen.. gewoon de magnetron onder arm en mee nemen naar MM en daar even laten uitproberen en vooral als er veel klanten zijn..

Wel even van te voren afstemmen dat je dit wilt doen!!! Gaan ze niet akkoord is het toch een teken van ONWIL

zoekster
door zoekster - Feb 2, 2015 om 14:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik wil nog even een verbetering aanbrengen op de voorbeeldbrief die ik u gaf, het onderste gedeelte was een kopie van consuwijzer, maar deze klopt helaas juridisch niet. Deze zin moet anders.

Is kosteloze vervanging binnen [redelijke termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. Ik retourneer dan het product.

U stuurt nl met deze brief/mail een ingebrekestelling, kan de verkoper het defect niet binnen een bepaalde redelijke termijn kosteloos herstel of vervanging bieden, dan komt deze in verzuim, waarbij u de mogelijkheid heeft de overeenkomst te ontbinden.

Verder kunt u ook nog bij Thuiswinkel.org een klacht indienen als u de magnetron bij de webwinkel van MM heeft gekocht.

klik HIER

Dan komt de oplossing doorgaans ook erg snel.

ho
door honda98 - Feb 2, 2015 om 16:12
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ook een magnetron combi /
bij sommige produckten zoals wortelen gaat hij knallen !
je moet er eens een glas water in zetten en als hij dan niet knalt licht het niet aan de magnetron /
als het bij een glas water wel knalt is er wat met de magnetron aan de hand . dan moet je er mee terug gaan naar media markt en een nieuwe eisen !

zi
door zijderveld - Feb 4, 2015 om 07:37
50 Antwoorden / 20 Vragen

Laat u zo snel mogelijk een andere magnetron geven, want wij hadden dit geluid met een ander type ook (al jaren geleden). Toen gold er slechts 6 maanden garantie en in de 8e maand ging de magnetron definitief kapot. Helaas waren we toen nog niet ¨kassabewust¨ en hebben gewoon een ander gekocht.