mijntjeb
door mijntjeb Sep 18, 2015 om 14:23
Computers & telefonie

Wifi!!

Goede middag,
Heb windows 10 werkte zonder problemen, maar heb nu geen verrbinding met wifi..dus kan niet op internet, met mijn tablet lukt het wel!! Heb ook systeemherstel gedaan, en toen werkte het heel even!! Weet iemand hier de oplossing?? Heb KPN gebeld, en die hadden geen oplossing!!

Groetjes Mijntje

1648 8 Rapporteer

br
door bravehenk - Sep 18, 2015 om 14:48
206 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk driver netwerkkaart niet geïnstalleerd.

Ga naar controle Instellingen links onder klikken vervolgens klikken op
apparaten
apparaatbeheer
Netwerkadapters. Kijk of er geen uitroep teken bijstaat en of hij er uberhaupt wel tussen staat uw draadloze netwerkcard.

Anders even programma Driver Booster2.4 free downloaden die update je drivers bij mij zo'n 15 drivers.Is gratis te gebruiken al zeurt hij natuurlijk om de betaalde versie aan te schaffen.

gr Henk

mijntjeb
door mijntjeb - Sep 18, 2015 om 18:51
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Bravehenk,

Bedankt voor je reaktie, dat had ik ook al geprobeerd, en het werkte niet, dus heb systeemherstel gedaan, en nu werkt het weer, maar voor hoe lang, weet ik niet, want dat had ik gisteren ook gedaan, en even later weer geen wifi!!! Zou het aan window 10 liggen??? Maar ja, heb boven een pc staan ook met windows 10, en daar werkt het perfekt! (heb draadloos internet)..

Groetjes, Mijntje

f.weele
door f.weele - Sep 18, 2015 om 20:49
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Mijntje, ga naar een eerdere topic over wifi problemen. Daar heb ik een antwoord gegeven m.b.t. instellen van hoge prestaties. Misschien dat dit een oplossing is.
m.vr.gr.

he
door henkhh - Sep 18, 2015 om 23:34
174 Antwoorden / 0 Vragen

@mijntjeb Betreft het hier misschien een Asus laptop?

mijntjeb
door mijntjeb - Sep 19, 2015 om 12:51
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Henkhh en f.weele, Dank voor jullie reaktie!!!

Het ligt aan windows 10....heb nu apps verwijderd tijdens vernieuwen pc...maar hoe krijg ik nu mijn apps weer terug??? Anders breng ik mijn pc naar de computerzaak...en ga ik terug naar windows 7!! Nu ik de apps verwijderd heb blijft de wifi aan (raar!!) dus ik denk oorzaak windows 10..

Of heeft iemand een andere oplossing!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2015 om 12:56
16860 Antwoorden / 202 Vragen

De oorzaak zal zeker NIET windows 10 zijn maar wel één van de apps. En de apps kunt u op de gebruikelijke manier op de betreffende site zoeken en herinstalleren.

Het lijkt erop dat er iets op de PC is gekomen dat het wifi wachtwoord heeft 'gecorrumpeerd'.
Opvallend is dat wifi na systeemherstel wel werkte, weet u nog wat u daarna heeft gedaan resp. wat u daarna heeft geopend?

Had u 'probleemoplossen' al geprobeerd na aanklikken netwerk icoon?

alexishoop
door alexishoop - Sep 19, 2015 om 13:35
562 Antwoorden / 6 Vragen

opgelet: tools als Driver Booster geven vaak verkeerde of zelfs nep driver advies.

beter is om gewoon zelf je hardware te vinden.

als je de windows toest indrukt en zodra het menu opent tikt: CMD en dan in het zwarte dosboxje tikt: systeminfo dan zie je welke netwerkkaart je hebt en dus ook welke driver je nodig hebt, en google je de fabrikant homepage of zoek je bij je pcmaker in de support paginas naar de juiste versie.

apps verwijderen maakt niets uit. windows zorgt wel dat belangrijke apps niet verwijderd kunnen worden. mogelijk dat je onder configuratiescherm rechtsboven in het zoekvenster : onderdelen

intikt dat je .net framework 3 en 4 even opnieuw moet aanvinken

als je in configuratiescherm IP intikt krijg je je netwerkcentrum en ook netwerkverbinding, daar moet je je wifikaart kunnen zien, rechterklik daarop en onder eigenschappen alleen ipv4 aanvinken en eventueel client for network en Qos.

he
door henkhh - Sep 21, 2015 om 09:22
174 Antwoorden / 0 Vragen

@mijntjeb Wanneer je een Asus laptop hebt, zie mijn eerdere vraag aan je, verwijder dan de Asus webstore software. Kans is groot dat je netwerk dan weer werkt en stabiel blijft.