sy
door sylke90 Jan 29, 2014 om 21:28
Winkels & webshops

Winkel vergeet artikel mee te geven!

Vandaag was ik bij de Primark in Zaandam. Zelf ben ik woonachtig in Leusden en kwam speciaal voor deze winkel naar Zaandam. Eenmaal thuis kom ik tot de conclusie dat de kassière een ring wel heeft gescand, maar niet bij de spullen in de tas heeft gedaan. Ik heb gelijk de winkel gebeld en deze heeft de beveiligingsvideo bekeken waaruit inderdaad bleek dat het een fout van de kassière was. Nu moet ik morgen aangeven wanneer ik precies langs kan komen om het artikel op te halen, maar mijn reis daarheen is al duurder dan het artikel zelf. Kan ik eisen dat het opgestuurd wordt of andere stappen ondernemen? Het gaat me niet om het geld, maar om het principe, want de fout die ZIJ hebben gemaakt moet IK nu oplossen.

1036 5 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - Jan 29, 2014 om 21:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat kunt u niet eisen. De winkel zou daarmee risico verzending op zich nemen. En u bent weggegaan zonder de ring mee te nemen. Dus dit net zo goed uw fout als de uwen.

pi
door pieterwolters - Jan 29, 2014 om 22:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Eisen kan je natuurlijk altijd.... Het lijkt me ook wel een leuke voor de Rijdende Rechter. Klant en kassiere die elkaar over de tafel voor van alles en nog wat uitmaken. Kopje thee erbij, fantastische TV.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2014 om 23:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, de ring is minder duur dan de reis dus vraagt u vriendelijk of ze hem even op willen sturen, biedt desnoods aan de porto kosten voor uw rekening te nemen. Weet u, we zijn allemaal mens en maken ook allemaal wel eens een fout. Zou het niet zo op de spits drijven, lijkt me de moeite van een conflict toch niet waard? Ik zou al blij zijn dat er toegegeven werd dát er überhaubt een fout is gemaakt. Succes met uw ring, hoor.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 30, 2014 om 10:17
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Sylke90,
Nu het een fout betreft die de zaak erkent heeft zouden zij uit zichzelf de ring op moeten sturen maar zij kunnen ook denken dat u in de buurt woont. Laat hen dus even weten dat u er een verre reis voor moet maken.

Vr. gr. sjoppie.

me
door mein33 - Jan 30, 2014 om 11:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Aangezien de winkel de fout heeft erkend en de waarde van de ring niet al te hoog is, lijkt het de meest simpele oplossing om de ring middels een briefpakje (past door de brievenbus) te laten opsturen.
Om het opsturen te "eisen" lijkt mij wat overdreven, maar het vriendelijk vragen kan nooit kwaad.
En "IK" moet het oplossen is niet helemaal waar want anders had u hier niet om advies gevraagd.