je
door jenny 55 Mar 16, 2015 om 10:47
Huishouden & energie

Woon plus

[Edit redactie: adresgegevens verwijderd]

Kassa
ik zit met mij handen in mij haren omdat ik het niet meer weet
ik huur een wonen van woon plus .het gaat over het blok verwarming ,ik heb een verwarming in mij keuken die altijd uit sta maar toch warm blijf ook de pijpen zijn zeer warm ,er hangen meter aan die worden elke jaar op genomen ,nu we deze meter nu zo 2 a 3 jaar hebben kunnen we kijken wat we zelf gebruiken,ik ben er achter gekomen dat mij verwarming in de keuken uit sta maar toch dat je meter door lopen en daar word ik wel voor betalen nou dat klop toch niet ,wij hebben in augustus 2014 een handtekening actie gehouden en die hebben we aan woon plus geven tot heden nog niets van gehoord als je bel hoor je we zijn er mee bezige,maar na 6 maanden weten we nog nies er waren 2 mensen die niet mee deden. een had al geen verwarming in de keuken , ik heb ook in juli 2014 proces aantekening ze hebben het na zeggen door gestuurd maar in dec dec 2014 kreeg ik te horen dat ze het te laat hebben door gestuurd en dat ik een jaar geen huurverhoging hoef te betalen ,maar er word niets aan mij verwarming gedaan ,ik ben in dec uit huis gegaan om dat ik ben been op 2 plaatsen had gebroken mij meter stand stond toen op 168 ,in de keuken na 2 halve maand weer thuis te zijn hebben we de meter standen op genomen sta mij meter stand op 558 ter wel ik niet thuis ben hoe kan dat ,ze weten dat de pijpen van de verwarming tegen de verwarming zitten en daarom mij meters blijven lopen daar verdiende ze mee ik betaal nu dit jaar en vorig jaar 268 euro alleen voor de keuken verwarming die uit sta en woon plus weet hier van maar er word niets aan mij klacht gedaan ze laten mij gewoon in de kou staan ,er zijn meer mensen in dit flat die daar last van hebben hoor .
Als ik ook de meter standen op de eindlijst zie staan klop daar ook niets van
kunnen jullie mij helpen of zeggen wat we moeten doen want niets help ik moet betalen voor iets wat ik niet gebruik dat kan toch niet
IK schrijf dit in eigen woorden maar ben er niet zo goed in

647 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is niet verstandig uw adres op het internet te vermelden. Ik heb de redactie gevraagd dat te verwijderen.

sw
door swat1500 - Mar 16, 2015 om 12:47
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al staat de radiator in de keuken dicht, zult u voor het warme water dat door de leidingen stroomt en dus ook warmte afgeeft in uw keuken, daarvoor moeten betalen. Of u teveel betaalt is niet direct te zeggen op basis van uw verhaal.
Wat betalen bewoners die, onder dezelfde omstandigheden, wel de radiator in de keuken aan hebben.

je
door jenny 55 - Mar 16, 2015 om 21:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja mij buren betalen niets voor de keukenverwaring wante hun buizen zitten niet tegen de verwarming alleen van 10 mensen in het flat waaronder ik er een van ben het is wel zo als ik niets gebruik waarom dan betalen enige anderen niet
ik heb mij been gebroken en ben 2halve maand weg geweest maar de meter liepen wel op terwel ik niet
thuis was bij de anderen mensen inzet flat zijn de pijpen niet heet hier wel
Woods plus heeft toegeven dat er een fout in zit maar ze doen er niets aan

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2015 om 23:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jenny 55 schreef op maandag 16 mrt 2015, 10:47] ... ze laten mij gewoon in de kou staan ...

Ze laten u juist niet in de kou staan, anders had u dit probleem niet ;-)

Maar even serieus, u ontvangt natuurlijk wel warmte, waardoor u niet of minder hoeft te 'stoken'. Daarentegen heeft u niets aan die warmte als u er niet bent en kunt u het dan niet uitzetten. Het is nou eenmaal een rot-systeem, maar ben bang dat er heel weinig aan te doen is. Is er niet ergens een punt waar u officieel kunt klagen hierover?

ph
door philip36 - Mar 16, 2015 om 23:40
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ken de situatie niet maar een oplossing kan zijn om de warme buizen die dicht langs de radiator lopen te isoleren zodat ze geen warmte meer uitstralen naar de radiator.
Het kan ook zijn dat het niet de stralingswarmte is maar de warmtegeleiding van het warme water in de buizen naar de afvoer (onderste gedeelte) van de keukenradiator.
U zou eens kunnen voelen waar de radiator dan warm wordt van die warme buizen die er dicht langs lopen.

ho
door hopetobehelping - Mar 17, 2015 om 16:45
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jenny55,

in uw vraag geeft u aan dat er iemand was die niet meedeed met uw handtekeningen actie omdat die bewoner geen verwarming meer in de keuken had.
Geen idee of Woonplus het goed gaat vinden maar u zou Woonplus kunnen vragen om de radiator in uw keuken te verwijderen. Dan bent u ook van dat 'metertje' op de radiator af.
De verwarming in uw keuken gebruikt u toch niet, door de buizen die er lopen zal het toch warm genoeg blijven in uw keuken.
Of wellicht kan gekeken worden of dat 'metertje' op een andere plaats gehangen kan worden zodat het niets aangeeft als de verwarming in uw keuken niet aan staat.