nico s
door nico s May 18, 2013 om 17:44
Computers & telefonie

Xp

is het waar dat xp aan het einde van het jaar ermee op houd
bvb dank nico.s

747 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 18, 2013 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, maar de ondersteuning voor Windows XP wordt wel beëindigd op 8 april 2014.

Er is hier al eerder een vraag over gesteld, zie .

valerius-2
door valerius-2 - May 18, 2013 om 19:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=nico s schreef op zaterdag 18 mei 2013, 17:44]is het waar dat xp aan het einde van het jaar ermee op houd
bvb dank nico.s

Daar is nog niet zo heel lang geden al een topic langs gekomen tig antwoorden zoekt en gij zult vinden.

diumenge
door diumenge - May 18, 2013 om 19:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of klik op de link die ik al om zes plaatste in mijn antwoord...

gsm
door gsm - May 18, 2013 om 19:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is verstandig om voor april 2014 een offline update CD (of DVD) te vervaardigen met WSUS offline (klik). Met WSUS Offline vervaardig je voor Windows XP een ISO bestand met alle SP's en updates, plus eventuele extra's, zoals IE8.
Van de ISO brand je daarna de Offline update CD.

Bij een nieuw geïnstalleerde Windows XP hoef je dan alleen nog maar een aantal keren, telkens na reboot de CD te starten (kan ook automatisch) en zo min of meer automatisch de updates te installeren. Windows XP is daarmee weer op het niveau van april 2014.
Met goede beveiligingssoftware is Windows XP dan nog wel enige tijd te gebruiken, zonder teveel risico's.

gsm
door gsm - May 18, 2013 om 20:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

WSUS offline is overigens ook voor andere Windows versies, nl Windows 6 (Vista), 7 en 8 toe te passen. Maak voor elke versie een aparte CD of DVD.
WSUS Offline is ook geschikt voor ondermeer Microsoft Office.

dearagain
door dearagain - May 18, 2013 om 20:09
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 18 mei 2013, 18:01]Nee, maar de ondersteuning voor Windows XP wordt wel beëindigd op 8 april 2014.

Er is hier al eerder een vraag over gesteld, zie .

*als ik het goed begrijp mis je dan de updates, maar die heb ik nu (bewust) ook al niet, dus wat mis ik dan?

gsm
door gsm - May 18, 2013 om 20:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zonder de updates is Windows XP zeer onveilig, dus nog onveiliger dan met de updates.

Helaas is Windows XP door alle updates wel een beetje uit z'n jasje gegroeid. Oorspronkelijk had je genoeg aan 512 MB geheugen, maar met alle updates draait Windows XP eigenlijk alleen nog maar goed met 1024 MB (1 GB) of meer geheugen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 19, 2013 om 08:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Komende 5 jaar kun je nog prima xp blijven gebruiken, zorg alleen dat je een goede firewall en antivirus hebt draaien (en deze altijd up-to-date is).

Cookies
door Cookies - May 19, 2013 om 10:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 19 mei 2013, 08:19]Komende 5 jaar kun je nog prima xp blijven gebruiken, zorg alleen dat je een goede firewall en antivirus hebt draaien (en deze altijd up-to-date is).

Alleen als je geen gebruik maakt van telebankieren. Banken gaan een oude IE 8 echt geen 5 jaar accepteren.

diumenge
door diumenge - May 19, 2013 om 10:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 19 mei 2013, 10:29]
Alleen als je geen gebruik maakt van telebankieren. Banken gaan een oude IE 8 echt geen 5 jaar accepteren.Inderdaad, dat kan een reden zijn om de schade niet te vergoeden.

gsm
door gsm - May 19, 2013 om 10:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 19 mei 2013, 10:29][quote=lekkerisdat schreef op zondag 19 mei 2013, 08:19]Komende 5 jaar kun je nog prima xp blijven gebruiken, zorg alleen dat je een goede firewall en antivirus hebt draaien (en deze altijd up-to-date is).

Alleen als je geen gebruik maakt van telebankieren. Banken gaan een oude IE 8 echt geen 5 jaar accepteren.
Zolang je ook Firefox, of Chrome, of Opera bijvoorbeeld kunt gebruiken met XP, is er ook voor de banken niets aan de hand, mits ze XP zelf nog toestaan.

holstein
door holstein - May 20, 2013 om 13:20
922 Antwoorden / 16 Vragen

Er is een tijd van gaan en misschien moet je maar eens richting W7 kijken, want je kunt wel allerlei kunstjes uithalen om XP veilig te laten draaien, maar je zal er toch eens vanaf moeten als je het een beetje zeker en veilig wilt houden....