jo
door joepy19 Sep 28, 2015 om 18:01
Computers & telefonie

Ziggo nieuwsgroepen

Mijn abonnement van Ziggo is verandert van Ziggo omdat ik een horizon mediabox heb genomen.
Wat blijkt nu ,ik kan niet meer downloaden op spotnet omdat Ziggo gestopt is met nieuwsgroepen omdat er te weinig belangstelling voor zou zijn volgens hun.
maar Ziggo mag toch niet bepaalde dingen blokkeren?
We zitten toch niet in China of zo?.

11318 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2015 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze blokkeren niets, ze bieden het niet meer aan. Als je via een payserver newsgroepen neemt, dan werkt het gewoon. Dus blokkeren doen ze het niet. Ik kan het kleine beetje wat ik had nog gebruiken, omdat ik niet ben overgestapt.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2015 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo joepy19,

.....We zitten toch niet in China of zo?......
Nee en er wordt ook niets geblokkeerd.
Ze bieden het 'gewoon' niet meer aan.
Je zult dus naar een andere mogelijkheid moeten zoeken. Kijk eens hier.

Let op: per 13 april is Ziggo gestopt met het product Nieuwsgroepen. Gebleken is dat ze zeer weinig werden gebruikt. Gebruikte je al Nieuwsgroepen? Dan blijft dat gewoon mogelijk. De toegang tot nieuwsgroepen vervalt als je van Alles-in-1 overstapt naar Connect & Play.

Met vr.gr.

macwouter
door macwouter - Sep 28, 2015 om 19:36
825 Antwoorden / 9 Vragen

Inderdaad ik ontdek het nu ook pas, maar geen nood. Via die gratis nieuwsbrieven kon je post binnenhalen niet ouder dan 4 weken en dat is niet veel. Ik heb er maar weinig gebruik van gemaakt want ik stoorde mij er enorm aan. Al jaren gebruik ik Yabnews met regelmaat in combinatie met Snelnl waar je tijdens het downloaden de film al kunt bekijken.

costnix
door costnix - Sep 28, 2015 om 22:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

UPC heeft zijn nieuwsservers al in 2014 de nek omgedraaid.

door 1953 - Sep 29, 2015 om 03:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Nieuwsgroepen?! Die zijn allang gestopt, ook zonder de mediabox.

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2015 om 06:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 29 sep 2015, 03:02]Nieuwsgroepen?! Die zijn allang gestopt, ook zonder de mediabox.
Zoals zo vaak is het weer eens onzin wat je uitkraamt. Ik kan nog steeds gebruik maken van de nieuwsgroepen, zie ook de reactie van edrick3 / maandag 28 sep 2015, 18:24.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 29 sep 2015, 03:02]Nieuwsgroepen?! Die zijn allang gestopt, ook zonder de mediabox.\

Klets. Maar dat is geen nieuws(groep).

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 29, 2015 om 20:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou Ziggo sieren wanneer ze dit expliciet aan hun klanten had vermeld. Maar aangezien Ziggo niet communiceert met hun klanten en wijzigingen standaard doorvoert zonder klanten op de hoogte stellen, kun je hier nu eenmaal niets aan doen. Klagen (wel doen) is vrij zinloos, Ziggo heeft niets op met hun klanten, betalen dat 'moet' je en voor de rest is het de bedoeling dat jij jouw mond dicht houdt (al geldt dit voor de meeste bedrijven anno 2015).

Het geluk is dat je voor 'n paar euro per maand dit probleem feilloos oplost, eigenlijk niets aan de hand.
Dit had je geweten wanneer..

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2015 om 21:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor nieuwsgroepen die bijna niemand gebruikt? Althans niet die van Ziggo, daar had je namelijk toch al nauwelijks wat aan met die minimale retentie.

door 1953 - Sep 29, 2015 om 23:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 29 sep 2015, 20:52]Het zou Ziggo sieren wanneer ze dit expliciet aan hun klanten had vermeld. Maar aangezien Ziggo niet communiceert met hun klanten en wijzigingen standaard doorvoert zonder klanten op de hoogte stellen, kun je hier nu eenmaal niets aan doen. Klagen (wel doen) is vrij zinloos, Ziggo heeft niets op met hun klanten, betalen dat 'moet' je en voor de rest is het de bedoeling dat jij jouw mond dicht houdt (al geldt dit voor de meeste bedrijven anno 2015).

Het geluk is dat je voor 'n paar euro per maand dit probleem feilloos oplost, eigenlijk niets aan de hand.
Dit had je geweten wanneer..

Daar was in het verleden al eens over gecommuniceerd door ZIGGO aan de abonnees.