bo
door bongo191 May 11, 2013 om 13:09
Voeding & gezondheid

Zorgverzekeraar vgz

ik ben jan overgestapt van cz naar vgz maar ik betaal elke maaand 107 euro maar hun zeggen van niet nu krijg ik ook nog dat ik 810euro moet betalen van 2010 kan dat zo maar
3 half jaar later dat hadden ze toch ook eerder kunnen zien

vriendelijke groet at in den bosch

515 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 11, 2013 om 15:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=bongo191 schreef op zaterdag 11 mei 2013, 13:09]ik ben jan overgestapt van cz naar vgz maar ik betaal elke maaand 107 euro maar hun zeggen van niet nu krijg ik ook nog dat ik 810euro moet betalen van 2010 kan dat zo maar
3 half jaar later dat hadden ze toch ook eerder kunnen zien

vriendelijke groet at in den bosch

Als dit van CZ is, dan is het waarschijnlijk nog een bedrag van de eigen risico uit 2010. Waar ze nu pas de rekening hebben verwerkt of gekregen. En dan kan dit en is het toegestaan.

tijger1
door tijger1 - May 11, 2013 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u elke maand € 107 betaalt, dan kunt u dat toch makkelijk aantonen? Betaalt u niet per automatische incasso?

U moet dan toch een specificatie van dat bedrag van € 810 hebben ontvangen. Kan niet alleen het eigen risico zijn, want dat is € 165.

Dus informeren hoe dat zit.

valerius-2
door valerius-2 - May 11, 2013 om 16:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 11 mei 2013, 15:56]Als u elke maand € 107 betaalt, dan kunt u dat toch makkelijk aantonen? Betaalt u niet per automatische incasso?

U moet dan toch een specificatie van dat bedrag van € 810 hebben ontvangen. Kan niet alleen het eigen risico zijn, want dat is € 165.

Dus informeren hoe dat zit.[/quote

Het is 82 euro niet 810 type foutje maar het scheelt een hoop.

valerius-2
door valerius-2 - May 11, 2013 om 16:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 11 mei 2013, 15:56]Als u elke maand € 107 betaalt, dan kunt u dat toch makkelijk aantonen? Betaalt u niet per automatische incasso?

U moet dan toch een specificatie van dat bedrag van € 810 hebben ontvangen. Kan niet alleen het eigen risico zijn, want dat is € 165.

Dus informeren hoe dat zit.

Het is 81 euro en niet 810 type foutje maar het scheelt een hoop.

Cookies
door Cookies - May 11, 2013 om 16:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Het is 81 euro en niet 810 type foutje maar het scheelt een hoop.....

Er staat toch echt 810,- euro.

tijger1
door tijger1 - May 11, 2013 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@valerius

Het kan zijn dat Ts een typefout heeft gemaakt, maar ik niet. Moet dan ook nog premie zijn, kan haast niet, of eigen bijdrage van iets.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 13, 2013 om 11:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als dit achterstallige betalingen zijn, dan kan dit zeker.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 13, 2013 om 11:54
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou als u was de administratie goed doorlopen, even kijken of er geen bedragen terug gestort zijn. Neem dan contact op met de zorgverzekeraar, doet u dit niet dan is de kans groot dan een incasso traject wordt gestart ( en dat wilt u echt voorkomen ). Stuur desnoods rekening afschriften als bewijs op.

Als u 200% zeker bent dat u alles heeft betaald hoef u niks te vrezen, anders dan kan het nog wel eens duur gaan worden!

ri
door rietje2014 - May 15, 2013 om 11:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bongo191 schreef op zaterdag 11 mei 2013, 13:09]ik ben jan overgestapt van cz naar vgz maar ik betaal elke maaand 107 euro maar hun zeggen van niet nu krijg ik ook nog dat ik 810euro moet betalen van 2010 kan dat zo maar
3 half jaar later dat hadden ze toch ook eerder kunnen zien

vriendelijke groet at in den bosch

Bellen met een zorgverzekeraar werkt naar mijn mening altijd het beste. En in ieder geval vast zwart op wit bewijs maken dat je iedere keer betaalt en ook laten zien bij welke zorgverzekering u wel echt verzekerd bent. Dan kunnen ze u vrij weinig maken. ;) Op http://zorgverzekeringvergelijken2014.nl/ kun je meer info over de verzekeraars vinden, wellicht heeft u er iets aan. Vervelend is het natuurlijk wel altijd.