Cannavaro
Hallo,
Ik wil graag een vraag stellen over een ticket die ik geboekt heb bij ML Tours.
Rond april had ik een terug reis geboekt bij ML Tours.
De heen reis had ik bij een ander bureau geboekt gelukkig.
Tijdens mijn laatste 2weken vakantie werd ik gebeld door de ML Tours
Met mededeling dat er geen vluchten meer gingen van de vliegveld waar ik vanuit zou terug reizen.
daar was ik dus niet zo blij mee want ik moest anders via een vliegveld dat 350km verder weg was vliegen. Ik heb dat dus geweigerd en werd mij verteld dat ik zo snel mogelijk mijn geld zou ontvangen. Dus niet! Ik had ze opgebeld en werd mij verteld dat k 4wk moet wachten, na 4wk nog steeds geen geld. Weer gebeld werd mij verteld dat de genen die betalingen doet op vakantie is.
Nou ben ik het echt zat ik voel mij belazerd.
Ik wil graag weten hoe of wat ik moet doen om stappen te nemen tegen deze oplichters?
Alvast bedankt
Als ML Tours is aangesloten bij een reis branchevereniging zoals de ANVR kunt u daar aankloppen met uw klacht/probleem.
Uw vordering (betaald bedrag) uit handen geven aan een incasso/deurwaarder zou weleens kunnen helpen.
Grappig dat incassobureaus door forumleden worden afgefikt als ze richting consumenten handelen, maar worden geadviseerd om als consument te gebruiken tegen anderen. Zijn het dan opeens wel fatsoenlijke bedrijven?
@pieterwolters, welke optie, behalve een (dure?) rechtszaak zie je dan om terecht je geld terug te krijgen? Ik schrijf nergens dat incassoburo's/deurwaarders fatsoenlijk of onfatsoenlijke bedrijven zijn. Geef daar dan een mogelijk bruikbaar antwoord op voor de TS.
Op het Klachtenkompas en Klacht.nl stikt het van de klachten over ML tours en er wordt niet op gereageerd. Zet uw klacht daar eventueel nog bij.
Ze verwijzen op hun site naar Facebook en Twitter, dus misschien dan daar ook maar eens uw klacht melden?
Niet aangesloten? Daar wel boeken? Dat is vragen om problemen. Bewijs: men reageert niet en dus mag u het zelf oplossen lijkt mij.
Beste morena86,
wat belangrijk is is dat u zwart op wit heeft dat u nog geld van ze tegoed heeft. Dat kan bijvoorbeeld een email zijn waarin ze aangeven dat ze het bedrag aan u terug gaan betalen.
Als u over bewijs beschikt dan zou ik als ik u was contact opnemen met een incassobureau (bij voorkeur een incassobureau waarbij een deurwaarder is aangesloten zodat als het nodig is het hele traject door hetzelfde incassobureau afgemaakt kan worden).
Laat het incassobureau u uitleggen hoe u het best kunt handelen.
Het zal er hoogstwaarschijnlijk op neer komen dat u eerst zelf nog een betalingsherinnering naar ML Tours stuurt waarin u aangeeft dat als ze niet binnen 14 dagen betalen u de vordering uit handen geeft aan een incassobureau en dat dan incassokosten in rekening worden gebracht.
Eventueel noemt u zelfs de naam van het incassobureau al in de betalingsherinnering, dan is het helemaal duidelijk dat het u menens is.
Betalen ze niet binnen die 14 dagen dan geeft u de vordering uit handen aan het incassobureau.
Het incassobureau zal het u ook vertellen, maar let bij de betalingsherinnering op dat deze aan bepaalde voorwaarden moet voldoen (zodat daarna incassokosten in rekening mogen worden gebracht). Meer informatie vind u hier.
Super bedankt allemaal voor al jullie reacties. Ik zal laten weten
Hoe en wat ik gedaan heb. Bedankt nogmaals.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer