Reis geannuleerd door reisbureau
een paar maanden geleden heb ik een reis naar Egypte geboekt. gezien de huidige situatie heeft het reisbureau ( Arke) besloten onze reis te annuleren.
op zich geen enkel probleem. en ik heb er voor gekozen om mijn reis om te boeken naar een andere reis (die duurder is).
nu is het geval dat ik voor mijn reis naar egypte een annuleringsverzekering had afgesloten. deze heb ik in principe niet gebruikt. maar nu zie ik tot mijn verbazing dat ik bij mijn nieuwe reis opnieuw de kosten moet betalen voor een annuleringsverzekering. (eveneens als boekingskosten en reisverzerking, maar kan ik wel iets van begrijpen). nu vraag ik mij af of dit correct is.
Ja dit is volgens mij zal alleen de oude anulerings verzekering die u niet heeft kunnen gebruiken verekent moeten worden. Tenslotte bent u niet de oorzaak van de annulering van de reis.
Ik zal u mijn ervaring vertellen.
Vorig jaar kon mijn reis wegens te weinig aanmeldingen niet doorgaan. Ik had echter een doorlopende reis en annulerings verzekering bij de ING. Ik heb hen gebeld met het verhaal en ook erbij gezegd dat ik met een andere reis wel meeging maar dan 3 weken eerder. Deze reis was maanden eerder geboekt.
Dit was geen enkele probleem en ze hebben alles omgezet op de "nieuwe reis". E.e.a is verrekent want de nieuwe reis was voordeliger. Ik heb geen idee wat gebruikelijk is maar deze ING verzekering heb ik zeker al meer dan 10 jaar en noooit wat hoeven te claimen.
Mischien kan Arke coulance tonen want er is hier toch sprake van enige overmacht.
gr. Ekiem
Hier moet Arke toch in de fout zijn gegaan. Zij annuleren wegens de omstandigheden, ik zie niet in waarom u dan weer een nieuwe annulering verzekering af zou moeten sluiten. Die verzekering omvat een bedrag voor als een reis in speciale gevallen niet kan doorgaan. U verzekerd niet speciaal een reis naar een bepaald land. En voor die reisverzekering geldt hetzelfde.
De grootste schande is nog dat zij opnieuw boekingskosten rekenen.
Toen u "omboekte" is toen wel verwezen naar hun annulering?
@ekiem
Als u een doorlopende reis en annuleringsverzekering hebt, hoeft u helemaal niets te melden. Danis elke reis gedekt.
Er is spraken van overmacht. U moet de prijs die u heeft betaald voor de vlucht naar Egypte als mede voor de annuleringsverzekering terug krijgen. Als gevolg van de overmacht heeft geen recht op een schadevergoeding.
@tymenm,
Ik mag toch aannemen dat de boekingskosten van de 2e reis verrekend zijn met de boekingskosten van die 1e reis?
Arke annuleert, dus moeten ze ook de boekingskosten + de reissom etc terugbetalen.
Daar horen m.i. óók de verzekeringskosten toe.
Ze mogen blij zijn dat je een andere reis bij hen geboekt hebt!
Met vr.gr.
Van consuwijzer
Veelgestelde vragen bij annulering door overmacht
Mijn vlucht is geannuleerd. Ik moet kosten betalen om het geld van mijn ticket terug te krijgen. Mag dat?
Bij annulering van de vlucht moeten de kosten van het ticket zelf worden terugbetaald. Daar mag de luchtvaartmaatschappij geen administratiekosten voor rekenen. Boekingskosten die niet in de ticketprijs waren inbegrepen, of kosten van een annuleringsverzekering vallen buiten de ticketprijs en hoeven niet te worden terugbetaald.
bron
Wat ik me afvraag, die omboeking naar een andere plaats, vindt die in precies dezelfde periode plaats als de oorspronkelijke reis naar Egypte?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer