Ro
door Roob11 Mar 5, 2024 om 10:42
Vakantie & reizen

Sunweb schoonmaakkosten

Tijdens het boekingsproces van een appartement in een skigebied in Franktijk wordt geen melding gemaakt van schoonmaakkosten. Ook niet op de fcatuur. Pas in de vouchers paar dagen voor vertrek staat vermeld dat deze kosten er zijn en de hoogte er van. We gaan met twee personen. De hoogte van die kosten zijn 89,00 euro (!) exclusief schoonmaak keuken. Die kan er dus nog bijkomen. Dat is lekker schoonmaken. Dit hadden ze toch op de pagina van de accomodatie en op de factuur moeten vermelden?

1349 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Mar 5, 2024 om 10:46
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Het moge bekend geacht worden dat er bij dit soort apartmenten schoonmaakkosten bestaan. Persoonlijk denk ik dat 89 euro voor een groot appartement zeker met 2 personen niet overtrokken is.

marita5
door marita5 - Mar 5, 2024 om 11:05
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Roob11 ,

Eindschoonmaak

Bij veel wintersport accommodaties zijn de kosten voor de eindschoonmaak niet inclusief. Worden er ter plaatse kosten voor berekend dan vind je dit bij de desbetreffende accommodatie onder het kopje ‘praktische informatie’ en dan onder ‘faciliteiten’. Soms kun je kiezen of de eindschoonmaak betalen of zelf jouw appartement of kamer schoonmaken. Maak je jouw appartement of kamer zelf schoon, dan wordt dit altijd gecontroleerd door de eigenaar.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.sunweb.nl/wintersport/reisinfo/accommodatie

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 5, 2024 om 12:09
2064 Antwoorden / Vragen

De regel is volgens mij dat alle kosten bekend moeten zijn, er is geen eis dat alles op de factuur moet staan, dat kan immers niet met kosten die je lokaal moet betalen. Ik neem aan dat u het wel bij een Nederlands bedrijf heeft geboekt en het is goed mogelijk dat ze zich niet aan de regels houden, de Consumentbond heeft opnieuw aangekondigd aandacht voor de regels te gaan vragen.

1paul
door 1paul - Mar 5, 2024 om 14:59
3153 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon zelf schoonmaken als je dit niet wilt betalen een optie, het word namelijk niet uit zichzelf schoon!!

Maak je het zelf schoon neem dan wel foto's als bewijs hierna!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 5, 2024 om 15:10
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Ik lees o.a. dit in de informatie waar @MARITA5 u al naar verwijst en daaruit is af te leiden dat men dit wel degelijk m.b.t. het boekingsproces duideloijk maakt.

Meer specifiek dit onderdeel van die informatie:  (Het is wel van belang om goed te zoeken en in dit gevaml bij schoonmaken ) De belangrijkste regel heb ik vet

gemaakt

Borg

Voor een aantal accommodaties is het noodzakelijk dat je ter plaatse een borg betaalt. De borg geldt als garantie voor eventuele schade aan het appartement of de kamer en de inhoud hiervan. De borg krijg je weer terug na controle van jouw appartement of de kamer bij het uitchecken. Het is ook mogelijk dat jouw rekeningnummer wordt gevraagd. De borg wordt dan op jouw rekeningnummer teruggestort. Per accommodatie verschilt het of de borg contant in euro’s of per credit card voldaan kan worden. De betaling en restitutie van de borg zijn altijd een zaak tussen jou en de accommodatieverschaffer. Sunweb is hiervoor niet aansprakelijk.

> Naar boven

Eindschoonmaak

Bij veel wintersport accommodaties zijn de kosten voor de eindschoonmaak niet inclusief. Worden er ter plaatse kosten voor berekend dan vind je dit bij de desbetreffende accommodatie onder het kopje ‘praktische informatie’ en dan onder ‘faciliteiten’. Soms kun je kiezen of de eindschoonmaak betalen of zelf jouw appartement of kamer schoonmaken. Maak je jouw appartement of kamer zelf schoon, dan wordt dit altijd gecontroleerd door de eigenaar.

lo
door lovewinnie - Mar 5, 2024 om 17:21
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs schoon achterlaten? Die dat altijd en dan betaal je niks
Het staat gewoon in de voorwaarden. Ff lezen. Wintersport accommodaties