as
door astridyvonne Feb 25, 2015 om 20:31
Vakantie & reizen

Verkeerde te naamstelling bij boeking D reizen

Telefonisch ben ik door D reizen benaderd omdat de elektronische boeking naar Barcelona niet goed ging. Daarbij moest ik mondeling alle gegevens doorgeven waaronder de naam van mijn dochter. toen ik de boekingsbevestiging ontving was haar naam verkeerd, dat heb ik dezelfde dag gemeld. Nu moet ik voor de goede te naamstelling € 105 betalen, terwijl het de fout van D reizen is. dat vind ik onredelijk. Zijn er meer mensen die een dergelijke ervaring hebben met D reizen? En hoe is dat opgelost?

1804 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Feb 25, 2015 om 20:38
11590 Antwoorden / 51 Vragen
0

Hoe heeft u de naam telefonisch doorgegeven? Duidelijk gespeld? Gespeld terug laten lezen? Naamwijziging kost altijd geld.

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2015 om 23:34
16859 Antwoorden / 108 Vragen
0

Tja, dat is moeilijk te 'bewijzen'. Over de telefoon de naam gespeld met de Arthur, Victor, en noem maar op. Is er misschien een voice log op te vragen? Anders ben ik bang dat u dit bedrag moet betalen, niet alleen bij D-reizen maar bij veel reisorganisaties. Ook bij internetboekingen vergeten mensen vaak de "echte" naam omdat hij Joost heet, terwijl in het paspoort Joseph of Johannes staat. De volledige naam in het paspoort moet, goed gespeld, doorgegeven worden, anders is het meestal kassa voor.....

ho
door hopetobehelping - Feb 26, 2015 om 10:14
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste astridyvonne,

eenmaal heb ik zelf de fout gemaakt om niet de naam uit het paspoort door te geven maar de roepnaam. Om dat te veranderen is destijds aan D-Reizen ook een dergelijk bedrag betaald (het was wel duidelijk mijn eigen schuld).
In uw geval zal het lastig te bewijzen zijn bij wie de fout ligt.
Wellicht kunt u als u contact opneemt met D-Reizen en uw kant van het verhaal vertelt tot een compromis komen.

as
door astridyvonne - Feb 26, 2015 om 19:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op woensdag 25 feb 2015, 23:34]Tja, dat is moeilijk te 'bewijzen'. Over de telefoon de naam gespeld met de Arthur, Victor, en noem maar op. Is er misschien een voice log op te vragen? Anders ben ik bang dat u dit bedrag moet betalen, niet alleen bij D-reizen maar bij veel reisorganisaties. Ook bij internetboekingen vergeten mensen vaak de "echte" naam omdat hij Joost heet, terwijl in het paspoort Joseph of Johannes staat. De volledige naam in het paspoort moet, goed gespeld, doorgegeven worden, anders is het meestal kassa voor.....

De naam is goed door gegeven, het blijkt dat ook mijn adres er niet goed opstaat. Het vervelende is dat ik via internet de reis heb geboekt dus alles geschreven alleen kon D reizen de tweede reiziger niet te voorschijn halen daarom heeft D reizen telefonisch de gegevens gevraagd. Normaal krijg je een bevestiging en kan je controleren of alles juist is dat is ook niet gebeurd.

as
door astridyvonne - Mar 5, 2015 om 21:57
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste mensen,

Wil even doorgeven dat D reizen het gesprek hebben afgedraaid, daardoor heb ik de ticket gratis met een goede naam gekregen.
Heeft bij elkaar een week geduurd maar het is netjes geregeld.

allen bedankt voor de suggesties en antwoorden

ho
door hopetobehelping - Mar 6, 2015 om 06:03
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste astridyvonne,

fijn om te horen dat het toch nog goed gekomen is.
Dank u wel voor het terugkoppelen en alvast een fijne reis/vakantie toegewenst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer