Ju
door Juvator Nov 13, 2017 om 18:19
Voeding & gezondheid
Brocolli geeft raar spul af (wit poeder)

Voor de 5e keer plaats ik nu al deze vraag omdat deze site gewoon niet wil dat ik mijn vragen stel.

Hallo,

Het viel mij zojuist op dat de brocolli een heel raar witte spul loslaat als je het gaat wassen.

Zelfs na 3x wassen kwam er nog steeds dat witte poeder uit.

In de foto kun je als het goed is zien dat er iets vreemds op het water is gaan drijven en dat zie je rechtstreeks uit de bloempjes stromen.

De bak die ik daarna liet drogen had aan de binnekant gewoon een zichtbare laag zitten.

En als ik met mijn vinger daarlangs ging bouwde er een laag wit poeder op.

Komt dat witte poeder van nature voor op brocolli? Behalve dat het chemicalien zijn zou het mss het waterafstotende laagje kunne zijn wat brocolli heeft?

Ik durf het in ieder geval niet meer te eten want als het vergif is.. dan is het echt HEEEL VEEL vergif om van 5 brocoli bloempjes zo'n grote hoeveelheid zichtbaar te kunnen zien.