atmaz
door atmaz Nov 21, 2014 om 14:03
Voeding & gezondheid

Kookplaat ontploft!!

Op woensdag 5 november 2014 komt mijn man thuis uit zijn werk en ziet overal in de woonkamer glas liggen van de kookplaat. Zie ook de foto’s.
Wij zijn heel erg geschrokken, gelukkig is dit gebeurd wanneer wij niet thuis waren. Zomaar is de kookplaat ontploft. Wij hebben meteen Siemens gebeld, omdat wij de kookplaat ook maar pas een jaar hebben.. Wij hebben alle apparaaturen van Siemens in de keuken. Ons werd verteld dat wij iets op de kookplaat hadden laten vallen en dat dat buiten hun garantie viel. Wij hebben NIETS op de kookplaat laten vallen. Ze hebben niet eens de moeite genomen om langs te komen!! HELE SLECHTE SERVICE!!!! Als je de foto’s bekijkt kan je makkelijk zien dat het onmogelijk is, dat dit gebeurd met er iets op laten vallen. Ons werd aangeraden om dit via de verzekering te spelen. Nu zitten wij 2 weken zonder kookplaat ik durf ook niet meer hetzelfde kookplaat te kopen. De glas van de kookplaat is niet veilig, zoals jullie ook op de foto’s kunnen zien. Ik had thuis overal glas in de woonkamer!!!!!!! Als dit ons tijdens koken zou overkomen, of zelfs tijdens tv kijken zouden we het glas op ons gezicht kunnen krijgen. Mijn vloertegels en aanrechtblad zijn ook beschadigd hierdoor!! Ik kan helaas niet bewijzen dat ik er niets op heb laten vallen!! Maar stel dat dat het geval zou zijn, dan betekend dit nog dat de glas van de kookplaat niet VEILIG is!!!!! Zo’n veiligheidsglas mag nooit zo uit elkaar gaan spetteren! Net als het glas van de auto, anders zou je met een ongeluk al het glas op je gezicht krijgen!!!!! Zo”n GROOT merk als SIEMENS moet toch vrij coulant en zeer servicegericht zijn??????

4332 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Nov 21, 2014 om 14:16
16859 Antwoorden / 108 Vragen
0

Klinkt heel eng en natuurlijk schuift Siemens dit af op de klant. Maar u schrijft telkens: zie foto's; waar heeft u ze geplaatst? Op welke site?

atmaz
door atmaz - Nov 22, 2014 om 11:42
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op vrijdag 21 nov 2014, 14:16]Klinkt heel eng en natuurlijk schuift Siemens dit af op de klant. Maar u schrijft telkens: zie foto's; waar heeft u ze geplaatst? Op welke site?

atmaz
door atmaz - Nov 22, 2014 om 11:43
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb nu foto's toegevoegd.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 11:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U heeft in feite een onveilig product gekocht.

Over de schade kunt u het volgende lezen.

klik HIER

Waaruit:

Wie kan ik aansprakelijk stellen voor schade?

Hebt u meer dan EUR 500 schade door een onveilig product? Dan kunt u de fabrikant van het product aansprakelijk stellen. Is het product in het buitenland gemaakt? Dan is het bedrijf of de persoon aansprakelijk die het product naar Nederland heeft gehaald. Deze importeur moet dan wel in Europa werken.

Hebt u minder dan EUR 500 schade? Dan moet u bij de verkoper van het product zijn. Dat moet ook als u klachten hebt over het product. Een voorbeeld. U hebt een broodrooster gekocht van het merk Twister. Toen u de broodrooster gebruikte, werd deze zó warm dat de broodrooster uw aanrechtblad heeft beschadigd. De schade is EUR 800. De Twisterfabrikant is verantwoordelijk voor de schade, en dus ook voor de kosten. Hiervoor moet u naar de fabrikant gaan. Met uw klacht over de broodrooster moet u naar de winkel gaan waar u de broodrooster hebt gekocht



U moet het product wel goed hebben gebruikt.

Over de bewijslast het volgende, dit heeft het ministerie van Economische zaken in 2008 over bewijslast van de fabrikant aangegeven:

Naast de wettelijke conformiteitsregeling kan de verkoper extra garantie
bieden aan de consument. Dit worden de fabrieks-, leveranciers- of
importeursgaranties genoemd. De fabrikant/leverancier/importeur garan-
deert in zo’n geval dat het product bepaalde eigenschappen bezit. Als
deze eigenschappen blijken te ontbreken, is het aan de fabrikant/leve-
rancier/importeur om aan te tonen dat dit een gevolg is van een verkeerd
gebruik van het product door de consument
.


klik HIER voor de bron.

Misschien heeft het zin om juridische hulp in te schakelen om wat meer druk op de keten te zetten.

klik HIER, daar kunt u gratis een vraag stellen, misschien wil een jurist u tegen een redelijk tarief verder helpen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer