ev
door evliempd Jan 29, 2015 om 12:25
Voeding & gezondheid

Nationale slijtersbon

Ik heb nog 2 nationale slijtersbonnen. Deze zijn niet meer inwisselbaar, terwijl hiervan niets op de bon vermeld staat.
Kan dit zo maar? Ik wil minimaal mijn geld terug 20 euro

3150 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo evliempd,

Ja, dat kan zo maar.
.....Ik wil minimaal mijn geld terug 20 euro......
Minimaal? En het liefst nog met een fles wijn erbij? ;-)
Dat zal toch niet gaan gebeuren, denk ik.

Je zou alsnog een briefje kunnen schrijven al was de uiterste datum van inleveren 15 december 2014.

Mededelingen voor de consument:

Sinds 01 oktober 2014 kunt u de Slijtersbon niet meer bij de slijter inleveren, maar tot 15 december 2014 nog wel opsturen naar ons postbus adres. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

U stuurt de Slijtersbon in een voldoende gefrankeerde envelop naar:

Verwerkingscentrale Nationale Slijtersbon
Postbus 86
2150 AB Nieuw Vennep

In een begeleidend schrijven vermeld u uw naam, adres en bank gegevens

Om uw Slijtersbon administratief te kunnen verwerken, wordt een bedrag van € 2,95 per Slijtersbon berekend ongeacht de waarde van de bon. Het restant bedrag krijgt u op uw bankrekening uitbetaald.

Alle Slijtersbonnen die bij ons ontvangen worden in de maanden oktober, november en tot 15 december 2014 worden uitbetaald in de maand december 2014.

Nationale Slijtersbon B.V.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt ook nog even naar de reacties bij een zelfde vraag kijken: klik hier.

reflecs
door reflecs - Jan 29, 2015 om 13:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De Consumentenbond is het er ook niet mee eens.

Zie:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/nationale-slijtersbon-moet-inwisselbaar-blijven/
De Consumentenbond heeft contact gezocht met zowel de brancheorganisaties van de slijters als de Nationale Slijtersbon B.V. en roept de aangesloten slijters op de bonnen te blijven accepteren. Volgens de Consumentenbond zijn ze hiertoe ook verplicht. Als de slijters bij hun standpunt blijven dat de bon niet meer ingewisseld kan worden, overweegt de Consumentenbond naar de rechter te stappen.

Consumenten kunnen klachten over de Nationale Slijtersbon melden op www.klachtenkompas.nl/nationale-slijtersbon.

Dat laatste is dan meer een indicatie voor de Cb, het bedrijf zelf reageert hier niet op.

reflecs
door reflecs - Jan 29, 2015 om 13:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=evliempd schreef op donderdag 29 jan 2015, 12:25]... Ik wil minimaal mijn geld terug 20 euro
Ga ervan uit dat u bedoelt of besteden, of geld terug.

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 14:22
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Kan dit zo maar? Ja, dat kan zomaar, zie de vorige reacties.

Ik wil minimaal mijn geld terug 20 euro Dus u krijgt een kadobon en wilt die weer inleveren voor cash euri's? Vraag dan meteen kadobonnen van de dnb ( de nederlandsche bank) ipv die malle kadobonnen. Nee, u krijgt geen minimaal € 20 terug. U kunt ze met een beetje (lees: heel erg veel) geluk besteden, maar cash retour, zit er niet in.

De koper betaalt € xx,xx voor de bon, degene die de bon verzilverd krijg € xx,xx minus de kosten voor administratie enz, een minder percentage als de waarde terug, ik denk een percentage tussen de 5 en de 10 %. Nu moet de slijter voor een bon waar hij/zij geen 100% voor terugkrijgt wel 100% cash betalen. Kan die beter zijn geld in het water gooien, zie je even een kringetje.

reflecs
door reflecs - Jan 29, 2015 om 14:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 29 jan 2015, 14:22]
.. Nu moet de slijter voor een bon waar hij/zij geen 100% voor terugkrijgt ... .

In dit geval is het nog erger:
http://www.slijtersunie.nl/nationale-slijtersbon-stopt/
... de Nationale Slijtersbon niet meer door u worden ingeleverd. Uiteraard kunnen de bonnen door u nog wel in ontvangst worden genomen, maar dan blijft u met de strop zitten.

reflecs
door reflecs - Jan 29, 2015 om 15:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Vreemd, dacht toch echt een antwoord van valerius-2 te hebben gezien dat nu verdwenen is? Was wel on topic.