vi
door villagevoile Jun 26, 2007 om 14:42
Voeding & gezondheid

Rijst poffen

Wie weet hoe ik gepofte rijst kan maken?

16019 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2007 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag vilagevoile,

Kijk en zoek even op:

zelfrijstpoffen

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2007 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een beetje olie en dan poffen net als Popcorn, is eigenlijk voor huis tuin gebruik niet te doen. Sommige willen het zelfs in hete olie gooien, wordt volgens mij een smeerboel.

Kopen kan nog steeds maar dan onder de naam 'Manna', is dit bij de Nederlander nog een beetje bekent?

Manna (Gepofte rijst)
Manna (Gepofte rijst) Van de Candy man

Alleen in de oranjekleur is het waarschijnlijk iets beter bekend.

Beter maar kopen als je het wilt hebben, ik kan je anders niet verder helpen, groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder heeft het op het volgende manier gemaakt:Van gekookte rijst die zij over heeft gehouden schept zij het op een dienblad om het te laten opdrogen.Dit kan enige dagen duren!Vervolgens gaat het opgedroogde rijst de wadjang in gebakken in hete (kokos)olie.

Voor de zoetekauw onder ons:Tijdens het poffen van de rijst kan jij nog eventueel suikerpalmriet ( gulah djawa ) en keukenstroop erbij doen met een vleugje kaneel.Blijven roeren om plakken te verkomen!

Voor diegene die liever zout / specerijen op zijn gepofte rijst heeft.De opgedroogde rijst in hete olie bakken.Vervolgens de gepofte rijst uitscheppen en in een schaal doen.Zout / specerijen aan toevoegen.

Wij noemen gepofte rijst  Kra ( vanwege het krakend geluid wanneer je het eet!

Selamat maken

Amato

Anak Maluku

ve
door verwijderd - Sep 27, 2007 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar is dat dan van witte of zilvervliesrijst?
of maakt dat niet uit?

mvg