je
door jetty Oct 25, 2005 om 13:34
Voeding & gezondheid

School boeken

Mijn dochter is van  vier naar vijf Havo gegaan. Nu heeft ze in dit jaar een paar  gehuurde boeken nodig die ze ook in  het  voorgaande jaar gebruikte en deze heeft ze dan ook niet terug gestuurd naar van Dijk met de mededeling dat zij ze nog steeds nodig heeft. Is het dan logisch dat je twee maal dezelfde huurprijs moet betalen voor dezelfde boeken?

602 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp ik goed dat U voor dit jaar wederom huur moet betalen voor dezelfde boeken waar U vorig jaar ook voor betaalde ?

Dit lijkt mij redelijk logisch:

Uw huur voor uw huurhuis ( indien U die hebt ) moet U het 2e jaar toch ook gewoon betalen indien U in hetzelfde huis blijft wonen ?!?!?!
U huurt voor nog een jaar de boeken en zult dus nogmaals de huurprijs moeten voldoen.

Dit was anders geweest indien U gekocht had. Dan was een 2e keer betalen natuurlijk niet nodig geweest.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jetty,

Doorgaans betaal je de huur voor deze boeken voor een heel schooljaar. Indien er nog een tweede jaar gebruik gemaakt moet worden voor deze boeken is het eigenlijk heel logisch dat je nog een jaar huur moet betalen.

Het antwoord van Niels Engel is illustratief en kan nog wel uitgebreid worden. Een auto kun je ook huren voor een bepaalde periode. Als die periode langer wordt, dan betaal je ook meer huur. Hetzelfde voor een groot scherm dat je huurt voor een WK-wedsrijd van het NL  elftal. En zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen.

Dit geldt dus in feite voor alle producten die je kunt huren en schoolboeken zijn hierop geen uitzondering.

Brynnar

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ff op de site van boekhuiskampen:
http://www.vandijk.nl/VDSStudents/ShowSite?cmsMenuId=15&cmsPageMenuId=670

Welke boeken moet ik inleveren?

Studieboeken die je gehuurd hebt bij Van Dijk Educatie moet je aan het eind van het schooljaar weer inleveren. In mei of juni ontvang je thuis een inleverformulier. Op dat formulier staat precies welke boeken je gehuurd hebt en je dus moet inleveren. Bovendien staat op het formulier vermeld waar en wanneer je de boeken moet inleveren en welk bedrag in rekening wordt gebracht als je het boek niet inlevert. Heb je twee weken voor de vakantie nog geen inleverformulier ontvangen, download dan hier je inleverformulier.

Kan ik boeken later inleveren?

De studieboeken die je nodig hebt voor een taak of herexamen mag je later inleveren. Heeft jouw school een overeenkomst met Van Dijk Educatie dan kun je hiervoor het formulier Taken/Herexamen(VO) of Herkansing/Herexamen(BVE) op school aanvragen. Stuur dit formulier samen met de studieboeken op naar Van Dijk Educatie.

Heeft jouw school geen overeenkomst met Van Dijk Educatie dan is het niet mogelijk om de studieboeken later in te leveren. De studieboeken die na 1 augustus binnenkomen worden getaxeerd. Je ontvangt dan de taxatiewaarde van de boeken.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

De huur van schoolboeken wordt inderdaad meestal voor een jaar afgesloten. Nog een jaar dezelfde boeken betekent dus wel nog een jaar huur betalen.

Groetje,

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jah,, maar het is natuurlijk wel zo netjes als ze nu geen extra verzendkosten hoeft te betalen voor die boeken.