Na 1 bestelling bij Dutch Pharma zat ik opeens vast aan een abonnement, na deze site op te zoeken heb ik alle rekeningen genegeerd. Nu krijg ik van een incassobureau een brief dat ik moet betalen. Maar dat wil ik niet, want ik heb nooit toestemming gegeven voor een abonnement, maar ik krijg het nu toch wel even benauwd, vooral omdat het bedrag steeds hoger wordt. Wat moet ik doen? Ik moet toch volhouden om niet te betalen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ja, die heb ik al gelezen, maar omdat het nu een tweede brief van incasso bureau is wordt ik toch weer een beetje benauwd. Moet ik deze brieven ook negeren of een mail sturen naar dit bureau dat ik niet betaal.
Je schrijft: na 1 bestelling. Bedoel je het proefpakket? En heb je daarna niet opgezegd, d.w.z. niet aangegeven dat je van vervolgzendingen afziet? Tja, zijn mirakelse jongens. Wat niet zo verstandig was om rekeningen te negeren, zoals je nu zelf merkt. Ben bang dat je, omdat je geen enkele actie hebt ondernomen je betalen moet. Begin nu toch nooit meer op proefpakket of gratis in te gaan in de toekomst: er bestaat geen gratis, echt waar.
[quote=wietskerozenga schreef op donderdag 31 jul 2014, 15:53]Ja, die heb ik al gelezen, maar omdat het nu een tweede brief van incasso bureau is wordt ik toch weer een beetje benauwd. Moet ik deze brieven ook negeren of een mail sturen naar dit bureau dat ik niet betaal.
Negeren is nooit verstandig; Hier vindt je voorbeeldbrieven die je kunt sturen. Trouwens, een incassobureau kan niets. Om verder stappen te zetten zou Dutch Pharma een deurwaarder in moeten schakelen en dan naar de rechter moeten gaan. Zoals u op verschillende plekken al gelezen zult hebben is de kans dat ze dat doen klein en staan ze niet in hun recht. Dus niet bang worden, niet betalen!!!
[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 31 jul 2014, 18:00]Lees hier vast 'n punt waar ze ergens de mist ingegaan zijn. Dan hoef je dus niet te betalen.
Dat zou een goede link zijn geweest ware het niet dat de TS geen worst heeft gedaan na ontvangen rekeningen. Het gezegde: wie zwijgt stemt toe is hier best van toepassing. Heb 't al geschreven, doe het nog maar eens: TS heeft, zoals in Opening Topic te lezen 1 bestelling bij Dutch Pharma gedaan. Als je niets meer wilt kan je niet met je armen over elkaar gaan zitten wachten en hopen dat er vervolgens niets meer komt.
[quote=tenormin schreef op donderdag 31 jul 2014, 19:18 Ja, China, Zuid Korea, Canada en Amerika hebben vast belangstelling.
Nou, in Canada zit een enorme enclave aan Nederlanders. Die vonden Nederland te vol en zijn toen in Canada allemaal bij elkaar gaan wonen :-)
Ai, Dutch Pharma levert niet in Canada. Misschien als die mensen eens voor vakantie in Nederland zijn? Weten ze wat het is om ouderwets opgelicht te worden ...
@czar, en oplichting komt alleen in Nederland voor? Me hoela. Zou off topic gaan met "verhalen over...". Ik blijf erbij dat wietskerozenga hartstikke passief gehandeld heeft, helemaal niets gedaan heeft. Dan kan men met links komen hoe ze van betaling afkomt maar dat heeft geen zin in deze; dat station is die trein allang voorbij.
[quote=tenormin schreef op donderdag 31 jul 2014, 19:08][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 31 jul 2014, 18:00]Lees hier vast 'n punt waar ze ergens de mist ingegaan zijn. Dan hoef je dus niet te betalen.
Dat zou een goede link zijn geweest ware het niet dat de TS geen worst heeft gedaan na ontvangen rekeningen. Het gezegde: wie zwijgt stemt toe is hier best van toepassing. Heb 't al geschreven, doe het nog maar eens: TS heeft, zoals in Opening Topic te lezen 1 bestelling bij Dutch Pharma gedaan. Als je niets meer wilt kan je niet met je armen over elkaar gaan zitten wachten en hopen dat er vervolgens niets meer komt. Onzin,dit is niet wie zwijgt stemt toe. Als TS alleen een proefpakket heeft besteld,dan hoeft ze alleen dat proefpakket te betalen. Het had beter geweest als ze iets had laten horen na de eerste aanmaning maar dat hoeft helemaal niet. Als je de link naar Consuwijzer had gelezen dan had je dat ook zien staan. Het bedrijf moet nu maar bewijzen dat TS daadwerkelijk heeft aangegeven dat ze een abonnement is aangegaan.
Maar TS,ga even naar het juridisch loket,die weten precies wat je kan doen en kunnen je helpen met een eventuele brief.
Ik zou in dit geval gewoon stoppen met betalen, maar ja, ik hou wel van uitdagingen :-) Evt. kun je alle toezendingen retour sturen als zijnde 'persoon onbekend'
[quote=sylgin schreef op donderdag 31 jul 2014, 21:01]
Onzin, dit is niet wie zwijgt stemt toe. Als TS alleen een proefpakket heeft besteld, dan hoeft ze alleen dat proefpakket te betalen. Het had beter geweest als ze iets had laten horen na de eerste aanmaning maar dat hoeft helemaal niet. Als je de link naar Consuwijzer had gelezen dan had je dat ook zien staan. Het bedrijf moet nu maar bewijzen dat TS daadwerkelijk heeft aangegeven dat ze een abonnement is aangegaan.
Maar TS, ga even naar het juridisch loket, die weten precies wat je kan doen en kunnen je helpen met een eventuele brief.
Men blijft het hier hebben over een proefpakket; dat staat er helemaal niet: ze heeft 1 bestelling gedaan, m.i. iets anders dan een proefpakket. Ik weet (bijna) zeker dat zowel Consuwijzer als Juridisch Loket zullen zeggen dat er verkeerd gehandeld is (lees: niet gereageerd is op). Daar zit nu juist het knelpunt.
[quote=tijger1 schreef op donderdag 31 jul 2014, 21:41]Er staat: Na een bestelling, kan dus net zo goed dat proefpakketje zijn.
Ook ern proefpakketje bestelt men.
Alleen wietskerozenga kan hier enig licht op werpen. Dus, Wietske, was het 1 bestelling, zoals je schrijft, of was het een proefpakketje? Niet dat het zoveel uitmaakt; de tijd voor "nee zeggen/schrijven" is ruimschoots overschreden, met de stelling: alle rekeningen heb ik genegeerd!
Zucht... de zoveelste in de rij die wederom het fenomeen DutchPharma heeft laten verleiden.
Het zoveelste antwoord: na ontvangst van het proefpakketje direct DutchPharma laten weten, schriftelijk en aangetekend, dat van verdere vervolgzendingen wordt afgezien.
[quote=wietskerozenga schreef op donderdag 31 jul 2014, 15:10]Na 1 bestelling bij Dutch Pharma zat ik opeens vast aan een abonnement, na deze site op te zoeken heb ik alle rekeningen genegeerd. Nu krijg ik van een incassobureau een brief dat ik moet betalen. Maar dat wil ik niet, want ik heb nooit toestemming gegeven voor een abonnement, maar ik krijg het nu toch wel even benauwd, vooral omdat het bedrag steeds hoger wordt. Wat moet ik doen? Ik moet toch volhouden om niet te betalen?
Hallo allemaal, het was een proef pakketje en ik heb in het begin mails gestuurd naar Dutch Pharma, maar nooit reactie gehad. Ik heb een voorbeeld brief gestuurd, nooit wat opgehoord. Telefonisch contact gehad, maar ik moest betalen. Daarna kreeg ik steeds aanmaningen en ik heb daar niet opgereageerd omdat dat het advies was. Een hele tijd niets meer van hen gehoord en opeens weer een aanmaning en dreiging met incassobureau, daarna tot nu toe tweer brieven van het NIB. Mijn vraag is moet ik nu een mail of brief naar het NIB sturen of niet reageren.
Het NIB is geen onbekende met de proefpakketjes. Ze zijn al een keer verschrikkelijk het schip in gegaan met een andere proefpakketten idioot. Die vent gaf zich uit voor advocaat en later voor gerechtsdeurwaarder met een zelfverzonnen verschijningsdatum bij de rechtbank in Amsterdam. Dat gaf nogal wat consternatie!
Maar goed, ze gaan net zo makkelijk weer met de volgende in zee.
Wat ik zou doen, is 1 keer een mail sturen met dat u de vordering betwist en dat als ze verdere acties willen ondernemen ze maar naar de rechter moeten stappen.
Misschien kunt u uw hart luchten bij de lotgenoten op Meldpunt.
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.