re
door revallier Apr 5, 2014 om 19:15
Vrije tijd & tuin

Administratie kosten

OV-fiets vraagt mij 2,50€ te betalen omdat ik mijn abonnee-nummer vergat te vermelden. Hier henb ik over geklaagt. Zij stuurden me daarna een aanmaning en tot mijn verbazing kreeg ik een brief van een incasso buro,namens ov-fiets, of ik alnog de 2,50 plus 40€ incasso kosten wil betalen. Hier zakt mijn broek van af. Kunnen ze dit maken?Kan ik zelf een rekening indienen , bv voor gemaakte kosten aan ov-fiets?
Ik vind het belachelijk dat een bedrijf zomaar kosten kan opnoemen die ze zelf verzinnen. Wat kan ik daar aan doen?

550 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 5, 2014 om 19:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat staat ongetwijfeld vermeld in de algemene voorwaarden, die zijn onder het kopje 'extra betalen' te vinden klik hier

re
door revallier - Apr 5, 2014 om 20:42
3 Antwoorden / 3 Vragen

algemene voorwaarden gelezen. Staat niets over vermeld. Zo ja, zou het ook belachelijk zijn. Betekend dat dat bedrijven voor elk wissewasje kosrten in rekening kunnen brengen? Ik maak zelf ook kosten met al die ongijn,zal ik ze ook een rekening sturen? Die ze dan vervolgens niet betalen. Ik kan dan vervolgens geen incasso buro inschakelen wat dat kan ik niet betalen. Zieke wereld.

zoekster
door zoekster - Apr 5, 2014 om 21:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze moeten u wel eerst een betalingsherinnerig hebben gestuurd waarin ze u veertien dagen de tyd geven om te betalen en waarbij ze u al waarschuwen voor de veertig euro incassokosten. Als dat niet is gebeurd dan zijn de incassokosten niet toegestaan.,

tenormin
door tenormin - Apr 5, 2014 om 23:01
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als OV-fiets je vraagt je €2,50 boete te betalen, is dit dan schriftelijk of mondeling gedaan? Was het schriftelijk was het je eerste aanmaning, als het een gesproken woord was, een gesprekje, dan ga ik zoeksters standpunt achterna. Dus zal je het beste zelf weten hoe e.e.a. in elkaar zit.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 13, 2014 om 14:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja een klantnummer is er niet voor niets, en regels zijn nu eenmaal geschikt om adm. kosten in rekening te brengen

mahadma
door mahadma - Apr 13, 2014 om 22:08
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Zo kan je van een muizenbedragje een olifantenbedrag maken als je niet oppast. Nu is de rekening 16x meer geworden.