pl
door plantaan Dec 27, 2014 om 17:23
Vrije tijd & tuin

Geen blad in de boom

Hallo,

Wij hebben 2 plantaan bomen gekocht. Deze zijn gekocht bij een boomkwekerij en gepland in november 2012 in overleg met de verkoper.
Nu zit er in 1 boom geen blad. Dit gemeld bij de verkoper, deze geeft aan dat we het even aan moeten kijken! Nu zijn we bijna 2 jaar verder en nog steeds geen blad. Inmiddels is de verkoper langs geweest en bevestigt dat de boom dood is. Nu wil de verkoper geen nieuwe boom leveren, dit vinden wij vreemd omdat wij diverse malen hebben aangeven dat de boom het niet goed doet. Wij hebben mails gestuurd met foto's en telefonisch dit probleem gemeld. De verkoper wil geen nieuwe plaatsen voor garantie, zijn conclusie is dat wij de helft van de prijs moeten betalen voor een andere boom. Hier gaan wij niet mee accoord, omdat wij dit probleem al vroegtijdig hebben gemeld (binnen een halfjaar).
Wat kunnen wij nu het beste doen

3498 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo plantaan,

Bij Intratuin heb je garantie:
.....Garantie
Intratuin biedt unieke garantie op buitenplanten. Indien een plant, boom of struik binnen zes maanden na aankoop niet aanslaat, ontvangt u een nieuw exemplaar. Neem wel de plant, het etiket en de kassabon mee......

Had/heeft die boomkwekerij niet ook zoiets?
Zijn hier geen afspraken over gemaakt?
Heb je iets zwart op wit.
Als ik die verkoper was had ik al lang een nieuw exemplaar geleverd.

Ter info: kijk ook eens hier.

Suc6

ho
door hopetobehelping - Dec 27, 2014 om 18:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste plantaan,

Geen idee hoe uw contact met uw verkoper is verlopen maar ik vind het wel heel bijzonder dat uw verkoper pas na 2 jaar komt kijken en dan constateert dat de boom dood is terwijl u al veel eerder klachten heeft aangegeven.
Hoop dat u beschikt over schriftelijk bewijs (of email) dat u binnen een half jaar al heeft aangegeven dat de boom 'niet goed' is.
Een eerder vergelijkbare vraag die ik vond:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/boom-garantie/?vHash=c749c73j

Wellicht kunt u uw verkoper er nogmaals op wijzen dat u binnen een half jaar al aangegeven heeft dat de boom 'niet goed' is en dat het derhalve niet meer dan normaal is (ook gezien de wet koop en garanties) dat hij u kosteloos een nieuwe boom levert.

hutch
door hutch - Dec 27, 2014 om 18:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

U heeft dit 'defect' gemeld binnen de eerste 6 maanden na aanschaf.
Hopelijk heeft u daar nog bewijs van.

Op advies (!) van die verkoper heeft u het nog een poos aangezien.
Nu dit niet het gewenste effect heeft, zal die verkoper u geheel gratis (zonder enige kosten!) een nieuwe plataan moeten leveren.

U zult dus terug moeten gaan en hem verwijzen naar * * en dan met name de artikelen 17, 21 en verder.

De verkoper kan zich niet beroepen op het feit dat de eerste 6 maanden voorbij zijn.
U heeft dat namelijk op zijn advies gedaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer