re
door renzo1234 Nov 18, 2013 om 20:00
Vrije tijd & tuin

Muziekgebruik

Ik heb een rekening binnen gekregen van Sena voor 181,21
Ik heb een winkel en sta daar altijd alleen.
Kan dit zomaar en is het bedrag niet erg hoog.
105.75 van Buma en 53.25 van Sena.
En hoe zit dat met online luisteren of als je een cd speelt of muziek zelf download?
Moet je dat dan ook betalen??

664 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 18, 2013 om 20:08
11564 Antwoorden / 51 Vragen

Dubbelpost zakelijk, Klik Hier

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2013 om 21:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is geen dubbelpost, maar een andere vraag.

Als er geluidsapparatuur is in de winkel, moet u dat helaas betalen. Ook al zou u alleen een cd draaien.

ph
door philip36 - Nov 18, 2013 om 21:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Licentie geldt t/m 5 medewerkers.
Als muziek te horen is door medewerkers en/of klanten moet je betalen.
Misschien dat voor uw situatie een mp3-speler met oordopjes wel is toegestaan zonder te betalen.
U kunt Sena hiervoor bellen of mailen.

aurora1
door aurora1 - Nov 18, 2013 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook nog voor informatie hier (klik).

ma
door marcelztm - Dec 14, 2013 om 07:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Voor zover ik weet moet je alleen een vergoeding betalen aan buma en sena als je bijvoorbeeld een internet station hebt waar je muziek over een stream draait/uitzend.

Ik heb nog nooit gehoord dat je voor het luisteren van muziek ook moet betalen,
Zou ook een beetje raar zijn, want dan moeten ze aan elke nederlander die naar een cd, radio of mp3 luistert per nummer kosten gaan vragen.

Je hebt een winkel zeg je, zolang dat geen horica gelegenheid is hoef je volgens mij nergens voor te betalen.

Doe zelf veel met muziek en draai voor een legaal internet station, dus weet er wel wat vanaf.

Ik denk zelf dat er ergens wat fout gaat..

Dus is het uitzoeken waard lijkt mij, hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2013 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcelztm

Er gaat bij de vragensteller helemaal niets mis. Heeft helemaal niets met streamen of internet van doen.