cr
door cruelfairy Feb 7, 2012 om 10:55
Vrije tijd & tuin

Ook opgelicht door het nederlandsche muntenhuis?

1 grote oplichtersbende daar bij het zogenaamde nederlandsche muntenhuis!
Het wordt tijd dat hier eens wat breder aandacht aan besteed wordt!
case1. goudbaartje besteld, moet vooraf betaald worden, betaling gedaan en daarna 4 weken geen reaktie meer. op 7 januari 2012 bel ik voor uitleg, staat er ineens een bandje op met de mededeling alsof het ontzettend druk is met bellers en ik even moet wachten. Na 1,5 UUR heb ik de telefoon maar neergelegd.
case2. gezin besteld 2 goudbaartjes van 5 gram. Beide echtelieden krijgen bevestiging van hun bestelling in hun email. Na 3 weken niets gehoord te hebben besluiten ze eens te bellen: tja, de bestelling was wel ontvangen maar er was nog geen betaling gedaan (ONMOGELIJK ALS ZE DUS GEEN ACCEPTGIRO ONTVANGEN!) maar die zou alsnog die dag verzonden worden.
3 weken later nog immer geen bericht en zowel in de post als in email geen kennisgeving van wat dan ook.

Kortom: het lijkt hier om een mooi opgezette oplichting te gaan: als je betaald ben je je geld kwijt, als je niet betaald omdat je geen acceptgiro ontving blijft hun reaktie een verzoek om onmiddelijke betaling.
Het hele verhaal over de serie goudbaartjes is inmiddels ook niet meer op hun site terug te vinden!

WAARSCHUWING: GA NOOIT MET DIT SOORT AFZETTERS/OPLICHTERS IN ZEE!!! Als je een munt of iets dergelijks wilt kopen, kijk eens op ebay.nl of ga eens naar een muntenverkoper waar je gewoon de winkel in kunt lopen.
Momenteel bieden ze romeinse munten aan voor 69 EURI!!! op ebay vindt je dezelfde munten en vaak ook nog van beter kwaliteit voor tussen de 5 en 10 Euro!
Ook oude guldens en rijksdaalders kun je voor een fractie van de door het muntenhuis gevraagde prijs gewoon bij de muntenboer of op ebay kopen. Bijkomend voordeel is dat je ze dan ook geleverd krijgt binnen afzienbare tijd!

En de reaktie van het nederlandsche muntenhuis...och die komen dan weer met een of ander klotesmoesje aanzetten...of met een bandje (twee verschillende zelfs!) waar gesteld wordt dat het ontzettend druk is......(met het ontruimen van het pand en het cashen van betalingen wellicht?)

13299 4 Rapporteer

ti
door tirak - Aug 24, 2012 om 00:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Opgelicht niet. Maar Het Nederlands Muntenhuis is wel weg.
Ik kan niet zeggen dat ik ooit ben opgelicht. Ik heb wel altijd eerst betaald. Een paar maal iets terug gestuurd. Moest wel door de man heen praten want dat vond NMH niet leuk. De kosten zijn vergoedt, verrekend wel te verstaan. Wel spuugde NMH de laatste keer ineens veel in mijn bus en toen ik niets meer hoorde, dacht ik eens te bellen en op de site te kijken. De boel is ter ziele.
Nu voel ik mij pas verneukt. Diverse series die niet af zijn en nu onvolledig door het gemis aan bijpassend drukwerk en uitleg.
Altijd netjes betaald en niet één brief met uitleg en bv de mogelijkheid series compleet te maken. Zijn er wellicht meer mensen met deze ervaring?

ds
door dspaul - Sep 5, 2012 om 19:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet beamen dat HNM oplichters zijn. Er werd altijd aangegeven dat de aanbieding bij een abbonnement hoorde; daarna was het een kwestie van bellen om verdere zendingen te voorkomen: zo is het spel. De munten waren altijd op en top verzorgd in muntcapsules met begeleidende uitleg of een mooi doosje, dus dat mag wat duurder zijn.
Van de muntenboer moet je maar hopen dat geleverd wordt wat er beloofd wordt.
Mijn serie 2-Euro herdenkingsmunten in BU kwaliteit is nu ook niet compleet helaas, en voor een aantal mis ik die mooie bladen helaas. Zo'n mooi goudstaafje uit de eerste zending heb ik ook; mooi gekregen voor de intrinsieke waarde dus niet verkeerd.
Zelf vindt ik het jammer dat ze weg zijn; ze hadden zeker interessante aanbiedingen.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 5, 2012 om 19:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dan is het wel omgeslagen, nooit last gehad met hun. Ook niet als ik het terug stuurde, zelfs met een antwoord nummer.
Ik ben er wel een aantal jaren mee gestopt omdat ik ze te duur vond.

ds
door dspaul - Sep 5, 2012 om 23:06
6 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand zal toch de restpartijen opgekocht moeten hebben? Zelf heb ik best nog interesse in hun bladen voor muntcapsules en de 2-Euro herdenkingsmunten met de bijbehorende kaartjes. Losse bladen voor muntcapsules zijn ook niet goedkoop en toch minder fraai.
De presentatie heeft ook waarde en dat wordt makkelijk vergeten.