ch
door chamoei Jun 6, 2015 om 20:46
Vrije tijd & tuin

Ziggo

Na de overbame van UPC door Ziggo, zijn de oud-UOC klanten benadeeld met het verwjderen van een kanaal, Scifi. Oud Ziggo klanten blijven dit kanaal echter wel ontvangen,
Mijn rekening bij UPC, nu Ziggo, is ongeveer €100,-p/m en ik mag mijn zenderaanbod niet zomaar veralagen. Verhogen mag wel. Nu word ik als oud-UPC klant gekonfronteerd met een verandering contract zonder dat daar iets tegenover staat, discriminatie als oud-YPC klant, of een verlaging maandbedrag door de verandering contract.
Ik vraag me af of dit wettelijk wel is toegestaan en denk er serieus over om bij Ziggo op te zeggen.
Heeft U een antwoord? Kunt U hier iets aan doen?
Ziggo lapt alle regels aan zjn laars en ik had al een onderbuikgevoel toen de overbane een feit was,
Ik hoor graag van U, maar nog meer van Ziggo dat ze deze discriminerende maatregelen tegen oud-UPC klanten een halt toe roepen.
Bij voorbaat mijn dank,
Met vriendelijke groet,
Hans Mozer

542 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 6, 2015 om 21:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Heeft u wel eens contact hier met Ziggo gehad waarom dat zo gedaan is. Het zal wel iets te maken hebben de techniek die niet aangepast kan worden op het systeem van de provider. Het zal een rede kunnen zijn

ja
door janf43 - Jun 6, 2015 om 22:31
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 6 jun 2015, 21:58]Heeft u wel eens contact hier met Ziggo gehad waarom dat zo gedaan is. Het zal wel iets te maken hebben de techniek die niet aangepast kan worden op het systeem van de provider. Het zal een rede kunnen zijn

Het heeft te maken met uitzendrechten. Voor het voormalige upcgebied heeft ziggo de rechten niet meer. Voor het voormalige ziggogebied hebben ze die rechten nog wel. Voorlopig een verschil maar dat wordt tot wel gelijk getrokken.

Overigens had TS zijn contract kosteloos kunnen opzeggen door de "verslechtering" van het pakket.

ho
door hopetobehelping - Jun 7, 2015 om 12:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste chamoei,

het zenderaanbod verandert nogal eens bij UPC/Ziggo.
En helaas kan dat zo maar, het geeft u wel de mogelijkheid om (als u wilt) uw contract op te zeggen, zie ook de volgende link, klik hier.
De wijziging in het zenderaanbod is dus wettelijk toegestaan (mits tijdig aangegeven).

U betaalt € 100,- per maand en kunt uw zenderaanbod niet naar beneden bijstellen geeft u aan.
Bij het aangaan van een abonnement bij UPC zat u er 1 jaar aan vast en kon u daarna maandelijks opzeggen. Dat is bij Ziggo ook nog zo.
Als 'het jaar' voorbij is dan kunt u uw contract aanpassen (aanpassen omhoog kon volgens mij altijd maar dan ging er een nieuw jaar in voor het gewijzigde abonnement), zie ook de volgende link, klik hier.

19
door 1953 - Jun 7, 2015 om 16:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Toen u dit verhaal schreef, had u waarschijnlijk wat moed ingedronken.

Alternatief KPN is ook al geen optie, daar verdwijnen per 1 juli a.s. de nodige zenders en worde de nodige zenders herschikt. Verdwijnen zal bij KPN o.a.: Djazz TV, BBC 3+4+entertainment.

Ja dan is het alternatief mogelijk Fiber?!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer