Sasappie
door Sasappie Jan 19, 2024 om 13:19
Winkels & webshops

DHL pakket zoek

Dag, ik heb een vraag over een pakket wat zoekmis geraakt bij DHL-ecommerce. Een paar weken terug heb ik een jas gekocht voor 141,00 euro op marktplaats. Deze mevrouw heeft het keurig verzonden, alleen is het pakket zoek. We hebben alles gedaan. Via de chatbox, bellen, mailen. Telkens is hetbvan het kastje naar de muur en ben intussen 5 uren verder.

deze mail kreeg ik als laatse binnen en daarna heb ik niks meer gehoord. Ook niet nadat ik vriendelijk een antwoord had gestuurd met de vraag over vergoeding. Wat kan ik doen? Ik heb geen jas, mijn geld is weg en DHL doet niks.
mijn vrouw en ik hebben beide door ziekte een WAO uitkering en proberen toch leuke kleding te dragen via marktplaats of vinted.

Zo bepalen we de vergoeding
Pakketten bij DHL eCommerce vergoeden we op basis van het gewicht. Deze vergoeding is nooit hoger dan de waarde van de zending en wettelijk vastgesteld op € 3,40 per kilo binnen Nederland. Buiten Nederland gaat het om € 10,75 per kilo.

Laat het gerust weten als ik in de tussentijd nog ergens mee kan helpen.

Met vriendelijke groet,
With kind regards,

Naciye
Customer Service Adviso

DHL eCommerce

heeft iemand een oplossing?
dank

Albert

1454 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jan 19, 2024 om 13:22
11571 Antwoorden / 51 Vragen

De verkoper is verantwoordelijk dat de koper het artikel fisiek in handen krijgt. De koper heeft ook geen contract/rechten met dhl. U kunt maximaal de betaalde 141 euro van de verkoper vorderen.

marita5
door marita5 - Jan 19, 2024 om 13:26
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sasappie ,

Is de koper of verkoper verantwoordelijk voor verzending van het product ?

U kunt verschillende afspraken maken over het verzenden van uw product. U moet zelf regelen voor wie het risico is:

  • Zegt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden.
  • Staat in de advertentie ‘verzenden voor risico van de koper’? Dan ligt het risico bij de koper.
  • Geeft de verkoper duidelijk aan dat de koper het product moet ophalen, maar vraagt de koper toch om verzending? Dan ligt het risico bij de koper.
  • Wanneer u een product aangetekend laat verzenden, kunt u de verzekering vragen om de schade te vergoeden.

Wordt het product niet geleverd? Dan hangt het van uw situatie af of u nog iets kunt doen. Neem contact op met een van onze juristen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2024 om 13:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Evenals al gegeven reacties: de verkoper resp. de verzender is verantwoordelijk en die kan dus DHL aanspreken.

Zie ook nog dit van DHL waar DHL dat ook zelf aangeeft. https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support/ontvangen/pakket-vertraagd-zoek  U kunt wel degene van wie u gekocht heeft ook aanspreken en uw geld terug vragen. (vorderen) U heeft iets gekocht en niet ontvangen.

Dat betekent formeel dat de verkoper in gebreke is te stellen en herhaald, die ook de gekozen verzender dient aan te spreken.

borg queen
door borg queen - Jan 19, 2024 om 14:16
127 Antwoorden / 2 Vragen

De verkoper is aansprakelijk en zal  DHL hier op moeten aanspreken. Is het pakket echt weg, dan zal jij van de verkoper het geld terug moeten krijgen en de verkoper moet via zijn/haar verzekering ook het geld vergoed krijgen. Helaas kan er geen ander product meer opgestuurd worden, omdat dit eenmalige zaken zijn. Maar ga er wel achter aan en ook de verkoper, want anders komt DHL er zonder vergoeding onderuit.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 19, 2024 om 15:25
2098 Antwoorden / Vragen

U kunt terug naar de verkoper met de mededeling dat u het niet heeft gehad en uw geld terug wil. Daar zal menig particulier geen boodschap aan hebben en dan staat u met lege handen.
Ik noem DHL niet want DHL is voor u simpelweg geen partij en aangezien de verzender geen waarde aan DHL heeft opgegeven om te verzekeren, is de waarde dus vrijwel Nihil en dat is ook wat men dan terugkrijgt bij verlies plus de verzendkosten.

sw
door swat1500 - Jan 19, 2024 om 15:51
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel, de verkoper is alleen te verplichten tot terug betaling als deze op voorhand heeft aangegeven te verzenden. Als het goed op uw verzoek is verzonden dan kan de verkoper, mits deze aannemelijk kan maken het goed correct te hebben verzonden, niet tot een schadevergoeding gedwongen worden.

sa
door sanne1 - Jan 19, 2024 om 16:32
47 Antwoorden / 9 Vragen

Mij is als verkoper hetzelfde overkomen bij DHL .
Maar wat schetst mijn verbazing na 7 weken werd het pakketje wat zoek geraakt was toch bij de Koper afgeleverd.
Er is dus nog hoop.

rj
door rjw Jan 20, 2024 om 09:45
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Als je ziet hoe complex het logistieke proces is en hoeveel pakketten verwerkt worden is het best voor te stellen dat er wel eens wat fout gaat, en dat het uiteindelijk weer goed komt. Er kan op zoveel plekken in het proces iets fout gaan dat het eigenlijk best wel bijzonder is dat het meeste er gewoon binnen een dag is.