KV
door KVerbeek Apr 5, 2024 om 10:06
Winkels & webshops

IK KRIJG MIJN GELD NIET TERUG

Ik heb begin februari een tuintafel bij een webshop besteld : Woneninterieur.

Helaas heb ik van te voren Trustpilot niet gelezen, maar terwijl ik al 2 keer slecht geinformeerd was over de leverdatum waar vervolgens niets van terecht kwam ging ik toch spitten en reviews lezen.  Ik zag meteen de zeer vergelijkbare negatieve reacties over loze beloftes en niet negekomen afspraken, en besloot mij order direct te annuleren op 22-02. Ik had €545.- betaald.
Er is al 3 keer beloofd dat mijn geld terug zou worden gestort, na 6 weken nog niets.En dat doen ze bij alle klanten als ik het zo lees. Ondertussen vraagt hij wel of ik mijn reactie wil verwijderen op trustpilot, wat een lef. Even voor de duidelijkheid, ik heb alleen een algemeneen emailadres. geen naam , telefoonnummer... wel een bezoekadres , maar dat is een woonadres. Het zou mij niets verbazen als het nep is.

Heeft iemand een idee, als je geen rechtsbijstand hebt , wat je kunt doen om je geld terug te krijgen. Ik ben eigenlijk van plan om er en jurist op te zetten.

het kan toch niet zo zijn dat deze man ongestoord zijn gang kan gaan en mensen geld aftroggeld.

2287 6 Rapporteer
sira
door sira - Apr 5, 2024 om 10:11
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, helaas bent u niet de enige die met dit bedrijf problemen heeft. Daarom is het verstandig (lees: een must) om bij iedere onbekende webshop eerst de reviews te gaan lezen, nooit achteraf.

Informeer bij het juridisch loket.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 5, 2024 om 10:15
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Een aantal tips: melding doen bij de politie, hoe meer meldingen hoe groter de kans dat men gaat optreden!
Vervolgens is het zaak om de verkoper in kwestiue in gebreke te stellen en daarin naleving te vorderen van de wet-regelgeving en dus terugbetaling van uw geld. Zie daarvoor: Voorbeeldbrief ingebrekestelling | Het Juridisch Loket en u kunt het jridish loket ook zelf benaderen. Eindig ue brief me": onder voorbehoud van alle rechten. De brief aangetekend verzenden hetgeen u wel ca € 10,aan port kost doch oo dat kunt u terugvorderen. Of het succes heeft, een grote vraag aangezien er al meerde klachten zijn zoals u zelf aangeeft doch in ieder geval als al gezegd: melden bij de politie.

Zie ook nog - Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl en Bekende malafide handelspartijen | politie.nl (ook al zou dat alleen maar zijn dat het (meer) bekend is bij de politie.

Indien er onverhoop sprake zou zijn van (ook) een faillisement, zoek dan na wie de vcurator is en zie dan https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/

JMA2
door JMA2 Apr 6, 2024 om 00:14
117 Antwoorden / 2 Vragen

Op welke grond zou ts het geld terug kunnen vorderen? Het is in de meubelbranche niet ongebruikelijk dat de levering wordt verzet. Misschien wordt bij annulering wel 30 tot 50 procent aan kosten in rekening gebracht. Daar helpt geen juridisch loket tegen. Annulering op basis van slechte reviews lijkt mij juridisch geen stand te houden

ju
door juliomariner Apr 8, 2024 om 16:52
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wil er wel een wedje aan wagen. Ze gaan dus echt niet leveren. Bedrijf zit zwaar in de financiele problemen en vult het ene gat met het andere. Het geld dat nu nog binnenkomt via de webshop wordt gebruikt om klagende kopers die al maanden wachten uit te betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2024 om 17:34
16869 Antwoorden / 202 Vragen

@JM, daarom gaf ik dit aan: Indien er onverhoop sprake zou zijn van (ook) een faillisement, zoek dan na wie de curator is en zie dan https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/  Zwaar in de problemen, dan zal er inderdaad helaas weinig om mogelijk zelf niets te halen zijn.

Ja
door JanvanAlles - Apr 5, 2024 om 11:22
330 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens bij de "buren" en u heeft  voorlopig leesvoer  genoeg :)

https://radar-forum.avrotros.nl/viewtopic.php?f=14&t=201520

sira
door sira Apr 5, 2024 om 22:08
2349 Antwoorden / 24 Vragen
Ja
door JanvanAlles Apr 6, 2024 om 09:45
330 Antwoorden / 1 Vragen

@Sira, dank je wel, er moest een haarbal op 4 poten uit voor het weer ging hozen dus ik was te snel ;)

sira
door sira Apr 9, 2024 om 19:16
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Geeft niks :-)

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 5, 2024 om 11:31
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het profiel is hier zelfs verwijderd.

https://www.trustprofile.com/nl/search/unpublished?url=https://woneninterieur.nl

De site oogt niet slecht dus begrijp wel dat men daar vertrouwen in kan hebben.

https://www.woneninterieur.nl/

sira
door sira Apr 5, 2024 om 22:10
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Is woneninterieur ook een Facebook adverteerder? Ik ben ze namelijk nog nooit ergens tegengekomen, behalve op forums.

Mabelle
door Mabelle Apr 6, 2024 om 03:05
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ieder bedrijf, organisatie of webshop maakt gebruik van Facebook, niks mis mee.

1paul
door 1paul - Apr 6, 2024 om 08:05
3161 Antwoorden / 0 Vragen

deurwaarder erop is beter denk ik zo..

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2024 om 17:37
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Indien er sprake is van financiële problemen zal het zenden van een deurwaarder alleen maar meer geld kosten. Dan zal er wel niets te halen zijn of zijn er veel andere schuldeisers waaronder ooik preferente.

rj
door rjw - Apr 6, 2024 om 12:24
3268 Antwoorden / 5 Vragen

"ging ik toch spitten en reviews lezen.  Ik zag meteen de zeer vergelijkbare negatieve reacties"

Als je gaat spitten vindt je altijd wel iets.... Als we gaan spitten wat er bij jou op je werk niet goed gaat vinden we ongetwijfeld ook wel klanten die niet tevreden zijn. Is het bedrijf waar jij werkt daarom dan slecht?

ju
door juliomariner Apr 8, 2024 om 16:54
1329 Antwoorden / 2 Vragen

In dit geval heeft TS wel gelijk want bedrijf deugd van geen kant. Op het forum van de buren staat genoeg leesvoer over deze firma.