gh
door ghitara Oct 24, 2010 om 11:18
Winkels & webshops

Niet goed, geld terug?

Wanneer je iets koopt bij bijvoorbeeld Zeeman of Wibra en het artikel voldoet niet dan mag je het terugbrengen en je krijgt je geld terug. Prima geregeld! Bij de Action echter is het totaal anders, deze geeft een nieuw exemplaar of tegoedbonnen maar dan wel in een tijdsbestek van acht dagen. Prima geregeld? Stel je koopt een kledingstuk bij de Action, let wel pashokjes zij er niet, het kledingstuk past of voldoet niet en je wilt of kunt geen ander exemplaar krijgen, dan krijg je bij de Action dus een tegoedbon. Dat houdt in dat je het bedrag niet elders kunt besteden. Een ander 'Actionvoorbeeld' ; men verkoopt er ook breigaren en vaak is het met breigaren zo bol over geld terug, bij action tegoedbon, maar dit moet wel binnen acht dagen maar wie breidt er een trui of vest binnen acht dagen? Nu is de Action erg goedkoop maar dat zijn de Zeeman en Wibra ook en de laatste twee hanteren wel een klantvriendelijk beleid zou de Action dat ook niet moeten doen?

2752 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

birdies
door birdies - Oct 24, 2010 om 11:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

..........zou de Action dat ook niet moeten doen?..........

Nee, geen enkele winkelier is verplicht artikelen waar niets aan mankeert, retour te nemen. Action heeft dus het recht het op deze manier te doen, dat weet je, dus kun je er rekening mee houden.

lo
door loesje48 - Oct 24, 2010 om 12:19
116 Antwoorden / 17 Vragen
0

Beste Ghitara,

zoals Birdies al aageeft staat Action geheel in zijn recht: ruilen is een gunst, geen recht (tenzij het artikel gtebreken vertoont maar dat is een ander verhaal).
Tip voor als u er kleding koopt: neem een kledingstuk mee dat past, en vergelijk dat met de maten die er liggen. Zo koop ik vaak BH's bij de hema (hebben ook geen pashokje)

gladdeharry
door gladdeharry - Oct 24, 2010 om 12:33
463 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het lijkt wel of u verplicht bent om bij de Action te kopen.Er zijn ook nog andere winkels.Als de Algemene Bepalingen u niet aanstaan( en de Action doet in dit geval niks wat niet mag) gaat u toch naar een andere winkel?

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2010 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ghitara,

Lees maar even wat de Consuwijzer hierover zegt.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer