hagaman
door hagaman Sep 18, 2010 om 18:02
Winkels & webshops

Nitraten in de voeding !!!

Beste mensen, ik heb weken geleden een watermeloen gekocht bij de AH, deze heb ik thuis onderzocht op de Nitraat waardes, ik kwam uit op 86ml, de internationale waarde is bepaalt op maximaal 60ml. Deze onderzoek heb ik verricht met een speciale nitraat tester uit Rusland die all sinds 2 jaren officieel in gebruik is door Russische overheids instanties. Mijn nitraat tester gaf aan "levens gevaarlijk" vervolgens heb ik dit gemeld aan de Kassa team, en zoals gebruikelijk standaard mail reply gehad " we zullen uw mail zeker lezen" verder niets meer van gehoord. Moet ik dan de volgen concluderen :

1. Vara werkt goed samen met AH op financiële of op andere vlakken en is niet geïnteresseerd om AH zwart te maken ?

2. Vara werkt selectief, en behandelt allen gevallen die met commercie te maken hebben ?

of heb ik het hier mis ? en doen ze wel wat aan deze problemen ?
ik heb zulke watermeloenen ooit gegeten, daardoor ben ik lange tijd ziek geweest.
Dit is zijn echt giftige dingen. Ik zeg niet dat Nederland bekend staat voor de echte eco producten, ik weet ook dat 90% van alle in Nederland geproduceerde groenten en fruit uit chemie voortkomen, maar deze zijn tenminste binnen de officieel bepaalde waarden.

2406 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel merk en type nummer heeft U?

De Tsjaika is betrouwbaarder en mag 5% afwijken de andere 2 leverbare wijken meer af maar hoeveel weet ik niet.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de "SOEKS" soeks.ru/ deze is sinds 2 jaar de populairste en meest precieze.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

€154,- vind ik erg veel gezien dit eenvoudige apparaat.

Ik betaalde maar R1790,- en die werkt net zo goed als deze van R6240,-
Ik heb wel een reset knop en bij oude batterijen gaat deze fouten geven, dus hoe is de batterij (even meten) en heb je de reset knop al gevonden die ik elke keer moest gebruiken na aanzetten?

Verder zijn de grenswaarden van de tabel bij mijn ook per product anders en ik heb een lijst bijgewerkt tot 2009 en deze lijkt mij iets verouderd!

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die van mij heeft een elektronische menu, met groenten en fruit namen, daarnaast ook aparte menu voor waarden, menu voor andere extra info. Deze zet je aan, selecteer je het product in de menu, dan klik je scan, dan gaat ie voorbereiden, en dan krijg je melding "prik in " dan prik je het in het product klik je op start, wacht je even af half minuut of zo, en haal je m weer eruit, bij normale waardes geeft ie groen en de waardes, bij overschreden kleinheid geel en waarschuwing, en bij te veel zoals in mijn geval, krijg je roode melding met waardes en waarschuwing. deze heeft een batterij zoals Nokia toestel. lijkt wel gsm batterij.
Deze is 3-4 maanden geleden aangeschaft, met de laatste updates en Officiële certificering.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Spy, ik raad je aan om deze nare zaak met de watermeloen bij AH te melden. Dat kan op hun site waar eveneens plek voor vragen is. Dan is er in ieder geval iets in gang gezet.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dat bij AH meld, zullen ze in beste geval dit keer eenmalig deze meloenen weghalen, en daarmee heb ik niets bereikt. Ik ben naar de Vara gestapt om ervoor te zorgen dat mensen ervan bewust worden dat niet elke product die maar bij Ah of andere winkel ligt ook echt eetbaar is. Dat iemand van de overheid of een van de (nepe-slapende) controle autoriteit zoals voedsel en waren huplepup de Alberthein op zijn vingers tikt of een boete geeft, zodat AH en anderen volgende keer zicht 3 keer bedenken bij aankoop van levens gevaarlijke producten.
Kijk je moet het niet simpel opvatten, zo een meloen kan ervoor zorgen dat je lever in eerste instantie en nieren verderop ernstig beschadigd raken. Bij de ene zal die snel herstellen bij andere zal dit lijden tot ernstige bijwerkingen tot de kanker toe.
Alberthein en soortgelijke geven geen moer om jouw en mijn gezondheid, voor hun is het consumptie society zoals het word genoemd. Zij willen zoveel mogelijk kassa, waar het vandaan komt en op welke manier kan ze niet schelen zolang ze niet in de media komen of naar de rechter worden uitgedaagd.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, je bent serieus bezig. Maar, dat is AH ook. Ik heb onlangs een melding gedaan van een klein euvel en dat werd zeer goed onderzocht.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ls het zo erg is, stuur het dan met je meetresultaat naar de Voedsel en Waren AUtoritieti, Lees hier....

Die hebben de bevoegdheid om in te grijpen.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben de link gevolgd, ga even kijken wat ik ermee kan bereiken.

bedankt voor goede info.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij deze ook een melding gedaan bij Voedsel en Waren Autoriteit.
Hopelijk gaan zij daar wat mee doen.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2010 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

hagaman

Je schrijft:

1. Vara werkt goed samen met AH op financiële of op andere vlakken en is niet geïnteresseerd om AH zwart te maken ?

Het gaat op de consumentensites niet om het zwart maken van welk bedrijf dan ook. Deze rubriek en ook de kassasite heeft geen enkele financiële binding met AH.

2. Vara werkt selectief, en behandelt alleen gevallen die met commercie te maken hebben ? Of heb ik het hier mis en doen ze wel wat aan deze problemen ?

De kassaredactie is uiteraard selectief, want uit de veelheid van problemen dient nu eenmaal een keuze te worden gemaakt. Wel is het zo dat bij het maken van een keuze de publiciteitswaarde bepalend is. Elke consumentenorganisatie moet nu eenmaal scoren wil je overleven.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk is kassa ook commercieel, als je goed oplet worden sommige dingen die heel vaak aanbod komen in vraag en aanbod nooit ten nimmer behandeld, dus alleen publiciteitwaarde teld gaat er bij mij niet in.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hagaman, kent U de site weetwatjeeet.nl?
Meloen staat daar bovenaan als meest vervuild fruit.
site

ve
door verwijderd - Sep 26, 2010 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip, beetje te laat :) voor mij dan, want ik controleer nu bijna alles met mijn nitraat meter voor dat ik het eet.
Maar toch een interessante site met cijfers etc...

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 02:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

weer een hoop compleet complottheorien zeg...

Volgens de algemeen geaccepteerde bronnen is nitraat nauwelijks schadelijk voor mensen (bron: voedingscentrum) + het gaat om de hoeveelheid die een persoon op een dag binnen krijgt en niet per meloen

ps nitraat tester uit rusland???

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 02:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hagaman,
Welkom bij het systeem dat je niet kunt verslaan. Deze site heeft helemaal geen macht over of kan ingrijpen bij minder massale problemen. De programmamakers kiezen het systeem van scoren boven het leed. We doen hier ons zegje opdat het hier kan , maar dan houdt de macht ook op ondanks de bonuspunten.

Wil best gaan voor een nieuw nederlands woord. De nitraatmeter. Als we het maar vaak genoeg gebruiken komt het vanzelf onze taal binnen.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 08:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

TE85. complottheorieën ? ik weet niet door wie ze algemeen geaccepteerd zijn ? Misschien door u zelf, maar de schadelijkheid heb ik op mezelf getest, geloof me nou :) ze zijn echt levens gevaarlijk. Het gaat niet om hoeveelheid op een dag, maar in zijn algemeenheid. Je lever en andere organen zijn wel je redders, maar dit soort chemicaliën blijven gedeeltelijk achter in je lichaam. Dit verzekerd je van toekomstige lever aandoeningen en zeker maag darm kanaal klachten.
Kijk naar statistieken de de overheid graag verbergt, statistieken van sterf gevallen aan kanker in de maag darm kanaal / lymfklieren etc... Nederland is koploper.

ik weet niet wat u met u "ps" bedoelt? twijfelt u over Rusland ? of de kwaliteit van de apparaten in dat land ? daarmee maakt u niet mij maar u zelf belachelijk :) namelijk uw kortzichtig heid. Uw algemeen geaccepteerde bron de voedingscentrum gaf tot eergisteren adviezen aan zwangeren vrouwen om paling uit de NL rivieren te eten, terwijl deze paling veel te veel dioxine bevat. Maar ja ze zijn algemeen geaccepteerd :)
Soms wil je de waarheid niet zien, omdat je begrijpt hoe er je dan bedrogen bent.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hagaman,
het ding al uitgeprobeerd op biologische producten?

ve
door verwijderd - Sep 27, 2010 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn die er dan ? :) ik geloof niet in een stickertje he :) sorry.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook wel eens aardappels getest? Ik vind ze vaak niet lekker maar aan de buitenkant zie je natuurlijk niets. Blijf me afvragen waarom ze vroeger wel lekker waren.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2010 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ik had hiervoor niet gecheckt, maar omdat je het vroeg ben ik even naar de keuken gegaan, en eentje getest, deze komt uit AH, licht blouw zak met erop "grote aardappel iets kruimig" de tester gaf een groen teken, met als waarde :186 dus als het groen is betekent dat het een toegestane hoeveelheid betreft en mag worden gegeten. Maar aardappelen komen van verschillende bedrijven dus dit geld niet voor allemaal.