ja
door janver Mar 21, 2024 om 09:02
Winkels & webshops

Wie er verantwoordelijk als een pakket niet bezorgd word?

Ik heb een bestelling geplaatst maar DPD levert de bestelling niet doordat er iets fout is gegaan met het adres. Inmiddels is dit via de leverancier gewijzigd. Pakket zou bij DPD staan maar na ruim een week hebben wij het nog steeds niet. Wie is hier verantwoordelijk, mijn inziens de leverancier maar die wijst naar de bezorgfirma. Overigens is DPD een hele slechte bezorgfirma, al meerdere malen problemen mee gehad.

Kan ik mijn geld terug eisen bij de leverancier?

vriendelijk groet
Jan Verkerke

2349 8 Rapporteer
sira
door sira - Mar 21, 2024 om 09:04
2337 Antwoorden / 24 Vragen

De verzender is verantwoordelijk. Die moet in conclaaf met DPD.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2024 om 09:05
16850 Antwoorden / 202 Vragen

de verzender is verantwoordelijk voor juiste verzending en bezorging en indien dat niet goed gebeurt is het de verzender die de dienst die door hen is ingeschakeld aanspreken en verantwoordelijk stellen. Zo u al wel betaald ziou hebben heeft u uiteraard reecht op uw geld terug indien bezorging toch achterwege blijft. In dat geval kunt u de leverancier in gebreke stellen en zie dan: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en geef in uw brief aan dat u levering vordert binnen (stel) 14 dagen en indien dat niet het geval is u al uw rechten voorbehoudt inzake het retourontvangen van het betaalde.Is de leverancier aangesloten bij bij bij. thuiswinkel.org, da is dit ook nog een optie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel/

ju
door juliomariner - Mar 21, 2024 om 09:07
1328 Antwoorden / 2 Vragen

De verzender is altijd verantwoordelijk. U hebt dus recht op uw geld terug of verzender moet nogmaals versturen.
U hebt niets met DPD te maken.
Ik heb ervaring met meerdere bezorgfirma's en DPD staat bij mij met grote voorsprong op nr.1 qua slechtste pakketbezorgers. Wat een drama firma is dat.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 21, 2024 om 09:08
854 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt het correct. De leverancier is verantwoordelijk voor het verzenden van het pakket. Hij heeft een overeenkomst met DPD en jij alleen met de leverancier. Hij moet dus DPD manen om het pakket bij je af te geven. Jij kunt je geld bij de leverancier terugeisen.

Doe dit door het sturen van een e-mail, liefst ook nog een brief per reguliere post en aangetekend met handtekening voor ontvangst waarin je hem maant dat hij 10 dagen de tijd heeft o het pakket bij jou te laten bezorgen en als dat niet gebeurt binnen die termijn jij tot ontbinding van de overeenkomst met hem over gaat en je je geld terug wilt.

Je opmerking over DPD snijdt geen hout en is dus onnodig.

bo
door boze_klant - Mar 21, 2024 om 13:52
2 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt alleen maar verhaal doen bij de Afzender! Die zullen een onderzoek moeten verrichten waar de (uw) bestelling is gebleven. Dat zullen ze doen door DPD verantwoordelijk te stellen, heb net een soortgelijk iets meegemaakt met een dure zending die (niet) door UPS geleverd zou zijn!

el
door elsvanheusden - Mar 22, 2024 om 12:37
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik woon in een seniorenflat. Ik heb ook vaak problemen met bezorgen van pakketjes. Ze kunnen ons nummer nooit vinden. Er wordt zomaar ergens gebeld en het pakketje wordt de hal ingesmeten.
Verschillende klachten ingediend. Er is geen verbetering. Ik ben al bang als ik iets bestel. Het bedrijf waar ik bestel doet er niks aan, moet bij de bezorgdienst zijn.

rj
door rjw Mar 22, 2024 om 14:57
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dat bedrijf, zoals hierboven overal aangegeven, heeft geen gelijk. Zij zijn verantwoordelijk.

mo
door mof - Mar 23, 2024 om 10:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Leverancier, tenzij u zelf voor DPD heeft gekozen waar de leverancier een andere optie aanbood. Of wanneer het normaalgesproken alleen kan worden afgehaald en voor u een uitzondering wordt gemaakt.

1paul
door 1paul - Mar 24, 2024 om 08:37
3148 Antwoorden / 0 Vragen

degene die het adres verkeerd doorgegeven heeft is verantwoordelijk, dus als u verkeerde adres doorgaf bij bestellen bent u dat zette de firma verkeerd adres neer op pakket is het die firma!!