Antwoorden gegeven door: aircoconsult
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 10, 2013 om 13:13Geen zwarte inktBeste San,
Kan een elektronisch probleempje zijn dat de printer je nieuwe cartridge niet herkent, ondanks dat deze origineel is. Haal de voeding voor een half uurtje van de printer zodat deze zich volledig reset. Helpt dit niet dan mankeert er iets aan de cartridge, omruilen dus. -
Dec 13, 2011 om 08:49Griekse crisisBeste naitzoesn,
Je laatste opmerking is een beetje pedant en riekt nogal naar politieke gekleurdheid.
Alsof er één krant is in Nederland die niet voor eigen parochie preekt. Achtergrondverhalen kun je kleuren zoals je zelf wilt, dat zal niemand je uit hoeven leggen. Ik weet niet of je ooit wel eens in Griekenland geweest ben maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen, zowel als toerist als zakelijk, dat ik weet wat de volkssport nummer één is. Ze scheppen er zelfs over op.
Van die tientallen miljarden ben ik er zeker van dat dit nog maar het puntje van de ijsberg is. Dit, overigens prachtige land, is door de jaren heen zo doordrenkt van corruptie en belastingontduiking dat men het zelf niet eens meer ziet.
Voorbeeldje: De NAVO heeft miljarden gepompt in de Griekse defensie vanwege de strategische ligging t.o.v. het midden oosten en Azië. Die miljarden zijn gewoon verdampt. Als je een militaire basis ziet in Griekenland dan is het een grote armoedige bende. Een militaire colonne is net een autokerkhof wat tot leven is gekomen met een allegaartje van zeer oud materiaal.
In mijn marine tijd had Griekenland, weer op kosten van de bondgenoten, twee hypermoderne nieuwe fregatten aangeschaft. In no time waren dat twee varende hoestbuien waar het NAVO eskader telkens door werd opgehouden. En de miljoenen die men kreeg voor onderhoud? Tja. Waarschijnlijk renderen die nu in Zwitserland op de bankrekening van de toenmalige legertop. -
Jan 14, 2011 om 12:20beslagen voorruit[quote=habaak schreef op maandag 10 jan 2011, 16:45][quote=aircoconsult schreef op maandag 10 jan 2011, 16:19]
...
Heb je geen airco droog de lucht dan door de ventilatielucht van buiten te verwarmen. Deze droge lucht zal de auto aan de binnenzijde drogen maar dit is wel een veel trager proces omdat warme lucht veel meer vocht vasthoud. Ook hier je ramen weer op een kiertje voor verse droge buitenlucht.
...
Dit moet je dus bij voorkeur NIET doen, je zegt het zelf al dat "...warme lucht veel meer vocht vasthoud." Als je lucht verwarmd dan lost er meer water in op(!) als deze lucht vervolgens tegen een veel koudere ruit wordt geblazen, dan zal het "verwarmde water" direct tegen de ruit condenseren/ aanslaan!
Wat je dus WEL moet doen, de ventilator op de hoogste (voorruit)stand zetten, niet (of zo min mogelijk) verwarmen (de verwarming heeft ook tijd nodig om warm te worden) en inderdaad de raampjes op een kier zetten om een goede uitstroom van de (door de hoge ventilator snelheid) lucht te bewerken, dat mag best een rechter ruit zijn als je dat comfortabeler vind en dat mag ook best ver open staan!
...
Even dit stukje graag opnieuw lezen. Er staat alleen niet in dat je de verwarmde droge buitenlucht direct langs je voorruit moet blazen maar dat snapt Homer ongetwijfelt zelf ook wel. Het opnemen van vocht zal dus geschieden nadat het de voorruit gepasseerd is. Vandaar de open zijraampjes. Die voeren door de overdruk deze lucht zo goed mogelijk af. Veel beproefd en werkt uitstekend. -
Jan 10, 2011 om 16:19beslagen voorruitHet beste is om de airco (als je die hebt) aan te zetten en de luchtbediening op recirculatie te zetten. Een airco ontvochtigd de lucht namelijk en droogt zo je interieur. Zet beide ramen op een klein kiertje. De buitenlucht is namelijk in de winter vrij droog. (Ingewikkeld verhaal maar het komt erop neer dat de relatieve vochtigheid hoog kan zijn maar niet de absolute vochtigheid.)
Heb je geen airco droog de lucht dan door de ventilatielucht van buiten te verwarmen. Deze droge lucht zal de auto aan de binnenzijde drogen maar dit is wel een veel trager proces omdat warme lucht veel meer vocht vasthoud. Ook hier je ramen weer op een kiertje voor verse droge buitenlucht.
Rijd je altijd korte afstanden dan zal vocht een probleem blijven. Je ventilatiesysteem draait dan te kort om de boel goed te drogen. -
Jul 16, 2010 om 15:49piepende wasdrogerKoop een spuitbusje met siliconenspray en spuit daar een klein beetje van tussen de viltring en trommel. Bijna zeker dat het gepiep over is.
-
Jul 3, 2010 om 16:52Plantadvies[quote=druifje01 schreef op zaterdag 3 jul 2010, 16:27]Met deze vraag zou ik naar een tuincentrum gaan. Kassa is voor advies aan consumenten met een probleem.
De Kassa site is ook bedoeld voor het delen van kennis omdat een probleem vaak "onkunde" is van diegene die het probleem heeft. In verreweg de meeste tuincentra, ook de landelijk bekende, mis ik helaas die kennis en hoop ik via dit medium te treffen. -
Apr 16, 2007 om 16:49Airco zonder afvoerslang
Beste Harry,
Ik neem aan dat je met de afvoerslang de luchtafvoerslang van een mobiele airco bedoeld. Als dat zo is dan is het antwoord, NEE!
De reden daarvoor is dat de warmte die uit de ruimte komt plus de warmte van de compressor afgevoerd moeten worden en dus niet in dezelfde ruimte moeten komen. Denk daarbij aan de koelkast. De warmte die onttrokken wordt uit je koelkast en de warmte van de compressor (zwarte potje) worden afgevoerd door een zgn. condensor (zwarte "wasbord" achterop je koelkast) deze is immers ook niet in de te koelen ruimte geplaatst.
Er bestaan wel mobiele airco's met een condensor die dmv flexibele slangen, onlosmakelijk, verbonden is met de binnenunit en die ergens op je balkon, of uit het raam gehangen kan worden.
De prijzen verschillen nogal. Voor de berekening van de capaciteit van de airco moet je ongeveer uitgaan van 30 a 35 W/m3 ruimte inhoud (vooropgesteld dat je in een moderne, geisoleerde, woning woont)