Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: janet54
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 22, 2014 om 21:29Verkeerd rekeningnummer gegeven, bedrijf stort geld niet terug![quote=frankve schreef op woensdag 22 jan 2014, 21:11]@janet54
Sorry, maar dan vind ik dat je niet alleen "zo" in elkaar zit, maar zelfs raar in elkaar. Het is toch vreemd dat je koste-wat-kost een bedrijf in discrediet wil brengen.
De firma heeft in mijn ogen gedaan wat zij binnen de grenzen van de wet hebben moeten doen.
Je kan van hen ook niet verwachten dat ze 2x het bedrag uitkeren, is het niet? (1x naar de klant, 1x naar het door klant opgegeven foute nummer).
Als je écht wat wil bereiken, zorg je dat naam/rekeningcontrole weer verplicht wordt voor de banken.
Dan bereik je wat.
Waar heb ik geschreven dat brillen24 het bedrag 2 x moet terrugbetalen? Volgens mij vraagt siri alleen een bankonderzoek en een bewijs dat het bedrag daadwerkelijk is overgemaakt naar het verkeerde nummer. Siri vind het niet klantvriendelijk dat zij dit niet doen en dat ben ik met haar eens! Ik bankier zelf ook bij ING en als je van ING overmaakt naar ING en je vult een verkeerde naam/nummer combinatie in dan krijg je een melding en wordt de opdracht niet zondermeer gedaan. In de berichten schrijft Siri dat zij en ook brillen24 bankieren via ING dus het is terecht dat zij twijfelt of het bedrag wel echt is terugbetaald. -
Jan 22, 2014 om 21:07Verkeerd rekeningnummer gegeven, bedrijf stort geld niet terug!Ik zou er een paar laatste e-mails aan wagen. Een naar kassa of is dit Radar voor aanmelding van de koude douche of hulp van de belbus. Een naar Klacht.nl en dan nog een naar brillen24 met de medeldeling dat je deze mails gaat versturen en aan een ieder die je kent zult vertellen hoe klant onvriendelijk je ze vindt.
Als dit niet helpt dan zou ik het opgeven.
P.S. je kan nog proberen of het juridisch loket een brief voor je wil sturen misschien maakt dit meer indruk. -
Nov 9, 2012 om 10:43NS verloren voorwerpJorisw en diemenees.
Bedankt voor jullie reactie.
Ik blijf er bij dat een betaald servicenummer van 48,00 euro per uur krankzinnig veel is.
De RET heeft ook een servicenummer voor gevonden voorwerpen van 0,15 ct per minuut.
Maar goed, dan verdienen/kosten de medewerkers daar zeker minder.
Het gaat mij allang niet meer om de zoekgeraakte laarzen maar om de graai mentaliteit van de almachtige bedrijven. Ze maken misbruik van hun macht.
Ik vind het jammer dat mensen hier zo makkelijk overheen stappen. Tot dat ze het zelf treffen, waarschijnlijk reageren zij dan anders.
Ik hou het voor gezien.
Ik dank iedereen voor het meedenken en de moeite MVG janet 54. -
Nov 8, 2012 om 13:31NS verloren voorwerpGompy2
Je hebt helemaal gelijk!
Het is mijn zoon zijn eigenschuld dat hij zijn laarzen vergeten is. Je hebt helemaal gelijk dat het de NS geld kost om dit allemaal te regelen.
Je hebt gelijk dat de persoon achter de telefoon ook geld kost, maar 48 euro per uur?
Dit alles neemt niet weg dat het allemaal veel simpeler en kostenbesparend zou kunnen.
Als ik via een normaal telefoonnumer naar het station in Roosendaal zou kunnen bellen dan wist ik of zijn eigendom is afgegeven/gevonden en kan hij het met zijn studenten ovkaart kosteloos gaan ophalen.
Inplaats daarvan timmert de NS deze mogelijkheid dicht met een telefoonnummer van 48 euro per uur.
Dan kun je nog het zoekformulier invullen, prima, maar vervolgens duurt het 5 weken en kost het 15 euro om je eigendom terug te krijgen, waarom kan dit bij de politie wel gratis? Die agent die het regelt wil aan het eind van de maand ook zijn salaris ontvangen.
Nu wordt de hele handel vastgehouden een jaar lang en vervolgens aan een opkoper verkocht, net als de fietsen die in de stalling blijven staan.
Denk je nou echt dat als jij je portemonee verliest dan 5 weken kan gaan zitten wachten op je pasjes, id, ov-kaart enz. moet je allemaal nieuw aanschaffen en dat kost wat hoor.
Waarom nou niet gewoon openbaar een normaal telefoonnummer van de stations? Scheelt de klant een hoop ergenis en geld en de NS een hoop werk, of inkomsten??????? -
Nov 8, 2012 om 10:36NS verloren voorwerpDit is de reactie van de NS op mijn klacht bij klacht.nl.
1. Met dit bericht reageer ik op uw klacht van 7 november 2012 die u bij Klacht.nl heeft ingediend.
Onze service voor verloren voorwerpen is niet bedoeld om winst te maken, maar om klanten behulpzaam te zijn. Het registreren, opslaan en het verzenden van voorwerpen kost geld en daarom wordt een bedrag van € 15,00 in rekening gebracht. Als u telefonisch contact opneemt betaalt u voor een dienstverlening. Voor het bemannen van een telefooncentrale is immers personeel nodig.
Wij bewaren verloren voorwerpen na vijf dagen in een centraal depot, omdat hierdoor de kosten voor de klant lager uitkomen. Ook zorgt een centrale registratie voor minder adminstratie en voor een grotere overzichtelijkheid en korte communicatiekanalen.
Goederen die niet geclaimd worden kunnen wij niet te lang in ons depot bewaren, omdat ruimtegebrek ontstaat. Uiteindelijk moeten wij daarom goederen uit het depot verwijderen. Dit betekent niet automatisch dat wij deze goederen doorverkopen.
Ik hoop dat ik u duidelijkheid heb gegeven.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn reactiejanet54
Ik wil de NS duidelijk maken dat een telefoonnummer van 80ct p. min. wel 48,00 euro per uur is, handelt de directeur deze telefoontjes zelf af?
Bovendien worden er per dag tienduidenden artikelen door de NS gevonden 10.000 x 15 euro = 150.000 euro p.dag = 365 x 150.000 euro = 54750000 euro per jaar.
Als de politie mijn gevonden voorwerp aan mij retourneert dan kost het niets!!!! Ik vraag mij trouwens af of er voor een gevonden voorwerp iets in rekening mag worden gebracht. Voorzover ik weet ben je verplicht als je iets vind dit bij de politie af te geven, dat niet iedereen dit doet is wat anders. Bij de politie haal je dan je EIGENDOM weer op zonder verdere kosten. Als de politie eigendommen bij opsporing verzocht toont hoor je ook niet dat je wel moet betalen voor je het terugkrijgt, waarom mag de NS dit dan wel doen? -
Nov 8, 2012 om 09:50NS verloren voorwerp[quote=zoekster schreef op donderdag 8 nov 2012, 09:24]Er zou nieuwe wetgeving komen voor die dure 0900 nummers klik hier, maar daar is zeker niets van terecht gekomen, of zit nog in de pijpleiding.
Dit artikel is van 25 januari zal dus nog wel een jaar of tig duren voor ze het ook echt geregeld hebben of het gaat gewoon niet door. -
Nov 8, 2012 om 09:10NS verloren voorwerp[quote=diumenge schreef op woensdag 7 nov 2012, 20:41]Heb je het opsporingsformulier al geprobeerd?
Bedankt voor het meedenken.
Deze informatie had ik op internet ook gevonden. Probleem is dat het eerst 5 dagen op de plek blijft liggen waar het gevonden is, vervolgens duurt het 5 weken voor je antwoordt krijgt en dan kun je het terug krijgen voor minimaal 15 euro.
Het gaat om een paar rubberlaarzen van mijn zoon hij is student archeologie en kan dus geen 5 weken zonder. De laarzen zijn 1 dag oud en hij zal dus gewoon nieuwe moeten kopen dit kost hem dus in 2 dagen 50 euro.
De oplossing zou zo simpel kunnen zijn: even de stations bellen na zijn uitstapplaats, dat zijn er 2 en als het daar gevonden is dan kun je het binnen 5 dagen ophalen zonder kosten. Helaas zijn de telefoonnummers van de stations niet na te gaan en de NS wil niet meewerken. Sterker nog ik werd door een medewerkster van de NS afgesnauwd en de hoorn werd op de haak gesmeten.
Dat is de Service van de NS. -
Nov 7, 2012 om 20:12NS verloren voorwerpHet zit mij dwars dus je loopt er voortdurend over na te denken, het is frustrerend.
Als je iets vind lever je het af bij de politie, zij proberen vervolgens de eigenaar te vinden, bij mijn weten hoef je dan toch niets te betalen om je eigendom terug te krijgen?
NS verzamelt gevonden voorwerpen en geeft ze vervolgens alleen terug als je bereidt bent 15 euro te betalen. Ze gijzelen je eigendom, vraag mij af of dit wettelijk is toegestaan het is namelijk nog steeds mijn eigendom.
Je kan het wel kosteloos ophalen, binnen 5 dagen na gevonden te zijn, maar dit is praktisch niet mogelijk omdat je niet weet op welke plek het zich bevind en er is ook niet achter te komen tenzij je alle stations van je reis afgaat om navraag te doen. Het is te zot voor woorden.
Aan het einde van het jaar dat het bewaard moet blijven bellen ze waarschijnlijk een opkoper en maken er kleingeld van, diefstal in de dop. -
Nov 7, 2012 om 18:00NS verloren voorwerpHallo,
bedankt voor je reactie!
De alternatieve nummers voor het 0900 nummer had ik ook op internet gevonden. Het nummer is niet meer ingebruik, ik word doorgeschakeld naar 0118 ofzo voor het opzoeken van nummers.
Een nummer van 10 ct perminuut vond ik niet zo'n probleem en heb ik ook gebeld maar zij kon mij ook niet verder helpen dan verwijzen naar de site en het dure 0900 nummer van 80ct per min.
Het lijkt mij dat een station toch ook via een gewoon telefoonnummer te bereiken moet zijn. Het enige wat ik wil proberen is het station in Dordrecht even bellen en in Roosendaal met de vraag of het bij hen afgegeven is, het wordt een dure grap als ik vanuit Rotterdam eerst naar Dort moet reizen en vervolgens door naar Roosendaal alleen om te vragen of mijn voorwerp daar is afgegeven.
Gewoon een simpel telefoontje plegen naar een NS station moet toch mogelijk zijn zou je denken? We kunnen wel mensen op de maan zetten maar geen NS station bellen(:-( -
Nov 7, 2012 om 17:34NS verloren voorwerpHallo
bedankt voor je reactie! Ik heb al het nodige geprobeerd maar het probleem is dat het gaat om iets met een waarde van 25 euro. Als ik ga bellen met het 0900nummer van 80ct p.min. dan ben ik zomaar 10 min =8,00 euro kwijt aan de telefoonkosten. IN het gunstigste geval dat het gevonden is dan moet ik het afhalen ksten treinkaartje of benzine voor de auto er bij dan ben ik net zoveel of meer kwijt dan de waarde van hetgeen verloren is.
Het meest simpele is even het eindstation = Roosendaal te bellen en te vragen. Helaas kan ik nergens telefoonnummers vinden van de stations alleen een algemeennummer van 80ct per min.
Ik kan ook een formulier invullen en als het dan gevonden wordt betaal ik, na 5 weken gewacht te hebben, minimaal 15 euro om mijn verloren voorwerp terug te krijgen.
Daarom mijn vraag: weet er iemand telefoonnummers van de NS stations in dit geval Dordrecht en Roosendaal?