ja
door janet54 Nov 7, 2012 om 16:38
Auto & vervoer

NS verloren voorwerp

Is er een mogelijkheid om een station(roosendaal) te bellen via een normaal telefoonnummer geen 0900 van 80ct p.min.

8563 27 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Nov 7, 2012 om 17:18
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Neem eens kontakt op met de klantenservice van de NS : 0900-1824.

zwemmer
door zwemmer - Nov 7, 2012 om 17:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Sorry!

ja
door janet54 - Nov 7, 2012 om 17:34
22 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo
bedankt voor je reactie! Ik heb al het nodige geprobeerd maar het probleem is dat het gaat om iets met een waarde van 25 euro. Als ik ga bellen met het 0900nummer van 80ct p.min. dan ben ik zomaar 10 min =8,00 euro kwijt aan de telefoonkosten. IN het gunstigste geval dat het gevonden is dan moet ik het afhalen ksten treinkaartje of benzine voor de auto er bij dan ben ik net zoveel of meer kwijt dan de waarde van hetgeen verloren is.
Het meest simpele is even het eindstation = Roosendaal te bellen en te vragen. Helaas kan ik nergens telefoonnummers vinden van de stations alleen een algemeennummer van 80ct per min.
Ik kan ook een formulier invullen en als het dan gevonden wordt betaal ik, na 5 weken gewacht te hebben, minimaal 15 euro om mijn verloren voorwerp terug te krijgen.

Daarom mijn vraag: weet er iemand telefoonnummers van de NS stations in dit geval Dordrecht en Roosendaal?

gompy2
door gompy2 - Nov 7, 2012 om 17:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek -> Hier op "Nederlandse Spoorwegen" (zonder "")
En je vindt:

Het 0900-Alternatief voor Nederlandse Spoorwegen

Het 0900-alternatief voor het 0900-nummer 0900 2021163 (€ 0.10 per minuut) van Nederlandse Spoorwegen is 088 6712995. Mocht je het 0900-Alternatief willen bellen vanuit het buitenland omdat je in het buitenland woont of op vakantie bent dan kun je dat doen door te bellen naar +31 88 6712995.
Extra gegevens van Nederlandse Spoorwegen

Adres van Nederlandse Spoorwegen
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

Website: http://www.ns.nl
Fax: Geen faxnummer bekend
Twitter: @NS_online
Opmerkingen:
Geen opmerkingen voor Nederlandse Spoorwegen.
0800-nummers gevonden

nederlandse spoorwegen heeft ook 15 gratis nummers (0800-nummers) geregistreed. Dit betekend dat deze in gebruik zijn van nederlandse spoorwegen maar kunnen naar andere afdelingen binnen het bedrijf verwijzen.

0800-0231885, 0800-0248888, 0800-1101, 0800-1224, 0800-1313, 0800-1540, 0800-2050, 0800-2272343, 0800-2726626, 0800-3300300, 0800-6262773, 0800-8113, 0800-8212480, 0800-8888113, en 0800-9464248.

ja
door janet54 - Nov 7, 2012 om 18:00
22 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo,
bedankt voor je reactie!
De alternatieve nummers voor het 0900 nummer had ik ook op internet gevonden. Het nummer is niet meer ingebruik, ik word doorgeschakeld naar 0118 ofzo voor het opzoeken van nummers.
Een nummer van 10 ct perminuut vond ik niet zo'n probleem en heb ik ook gebeld maar zij kon mij ook niet verder helpen dan verwijzen naar de site en het dure 0900 nummer van 80ct per min.

Het lijkt mij dat een station toch ook via een gewoon telefoonnummer te bereiken moet zijn. Het enige wat ik wil proberen is het station in Dordrecht even bellen en in Roosendaal met de vraag of het bij hen afgegeven is, het wordt een dure grap als ik vanuit Rotterdam eerst naar Dort moet reizen en vervolgens door naar Roosendaal alleen om te vragen of mijn voorwerp daar is afgegeven.
Gewoon een simpel telefoontje plegen naar een NS station moet toch mogelijk zijn zou je denken? We kunnen wel mensen op de maan zetten maar geen NS station bellen(:-(

gompy2
door gompy2 - Nov 7, 2012 om 18:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt wel gewoon een simpel telefoontje plegen, alleen ze hebben er een duur prijskaartje aan gehangen, en dat is de hele opzet.
Tjaa, slikken of stikken noemen ze dat...

ja
door janet54 - Nov 7, 2012 om 20:12
22 Antwoorden / 10 Vragen

Het zit mij dwars dus je loopt er voortdurend over na te denken, het is frustrerend.
Als je iets vind lever je het af bij de politie, zij proberen vervolgens de eigenaar te vinden, bij mijn weten hoef je dan toch niets te betalen om je eigendom terug te krijgen?
NS verzamelt gevonden voorwerpen en geeft ze vervolgens alleen terug als je bereidt bent 15 euro te betalen. Ze gijzelen je eigendom, vraag mij af of dit wettelijk is toegestaan het is namelijk nog steeds mijn eigendom.
Je kan het wel kosteloos ophalen, binnen 5 dagen na gevonden te zijn, maar dit is praktisch niet mogelijk omdat je niet weet op welke plek het zich bevind en er is ook niet achter te komen tenzij je alle stations van je reis afgaat om navraag te doen. Het is te zot voor woorden.
Aan het einde van het jaar dat het bewaard moet blijven bellen ze waarschijnlijk een opkoper en maken er kleingeld van, diefstal in de dop.

diumenge
door diumenge - Nov 7, 2012 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je het opsporingsformulier al geprobeerd?

ja
door janet54 - Nov 8, 2012 om 09:10
22 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 7 nov 2012, 20:41]Heb je het opsporingsformulier al geprobeerd?

Bedankt voor het meedenken.
Deze informatie had ik op internet ook gevonden. Probleem is dat het eerst 5 dagen op de plek blijft liggen waar het gevonden is, vervolgens duurt het 5 weken voor je antwoordt krijgt en dan kun je het terug krijgen voor minimaal 15 euro.
Het gaat om een paar rubberlaarzen van mijn zoon hij is student archeologie en kan dus geen 5 weken zonder. De laarzen zijn 1 dag oud en hij zal dus gewoon nieuwe moeten kopen dit kost hem dus in 2 dagen 50 euro.

De oplossing zou zo simpel kunnen zijn: even de stations bellen na zijn uitstapplaats, dat zijn er 2 en als het daar gevonden is dan kun je het binnen 5 dagen ophalen zonder kosten. Helaas zijn de telefoonnummers van de stations niet na te gaan en de NS wil niet meewerken. Sterker nog ik werd door een medewerkster van de NS afgesnauwd en de hoorn werd op de haak gesmeten.
Dat is de Service van de NS.

zoekster
door zoekster - Nov 8, 2012 om 09:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zou nieuwe wetgeving komen voor die dure 0900 nummers klik hier, maar daar is zeker niets van terecht gekomen, of zit nog in de pijpleiding.

ja
door janet54 - Nov 8, 2012 om 09:50
22 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 8 nov 2012, 09:24]Er zou nieuwe wetgeving komen voor die dure 0900 nummers klik hier, maar daar is zeker niets van terecht gekomen, of zit nog in de pijpleiding.

Dit artikel is van 25 januari zal dus nog wel een jaar of tig duren voor ze het ook echt geregeld hebben of het gaat gewoon niet door.

ja
door janet54 - Nov 8, 2012 om 10:36
22 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is de reactie van de NS op mijn klacht bij klacht.nl.
1. Met dit bericht reageer ik op uw klacht van 7 november 2012 die u bij Klacht.nl heeft ingediend.
Onze service voor verloren voorwerpen is niet bedoeld om winst te maken, maar om klanten behulpzaam te zijn. Het registreren, opslaan en het verzenden van voorwerpen kost geld en daarom wordt een bedrag van € 15,00 in rekening gebracht. Als u telefonisch contact opneemt betaalt u voor een dienstverlening. Voor het bemannen van een telefooncentrale is immers personeel nodig.
Wij bewaren verloren voorwerpen na vijf dagen in een centraal depot, omdat hierdoor de kosten voor de klant lager uitkomen. Ook zorgt een centrale registratie voor minder adminstratie en voor een grotere overzichtelijkheid en korte communicatiekanalen.
Goederen die niet geclaimd worden kunnen wij niet te lang in ons depot bewaren, omdat ruimtegebrek ontstaat. Uiteindelijk moeten wij daarom goederen uit het depot verwijderen. Dit betekent niet automatisch dat wij deze goederen doorverkopen.
Ik hoop dat ik u duidelijkheid heb gegeven.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn reactiejanet54
Ik wil de NS duidelijk maken dat een telefoonnummer van 80ct p. min. wel 48,00 euro per uur is, handelt de directeur deze telefoontjes zelf af?
Bovendien worden er per dag tienduidenden artikelen door de NS gevonden 10.000 x 15 euro = 150.000 euro p.dag = 365 x 150.000 euro = 54750000 euro per jaar.
Als de politie mijn gevonden voorwerp aan mij retourneert dan kost het niets!!!! Ik vraag mij trouwens af of er voor een gevonden voorwerp iets in rekening mag worden gebracht. Voorzover ik weet ben je verplicht als je iets vind dit bij de politie af te geven, dat niet iedereen dit doet is wat anders. Bij de politie haal je dan je EIGENDOM weer op zonder verdere kosten. Als de politie eigendommen bij opsporing verzocht toont hoor je ook niet dat je wel moet betalen voor je het terugkrijgt, waarom mag de NS dit dan wel doen?

gompy2
door gompy2 - Nov 8, 2012 om 12:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Best janet54,

Volgens mij ben je nu een beetje aan het doorslaan en heb je de realiteitszin een beetje uit het oog verloren, en je bent de feiten uit zijn verband aan het halen lijkt me.
Want waar gaat het nu eigenlijk om?

Je ageert tegen het feit dat de belkosten voor het bellen naar een servicenummer bij de NS hoog zijn, te weten 80 cent/pm.
Dat kan misschien duur zijn, maar de NS schrijft:

"De Servicecentrale is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur",

Dat kost ze geld, degene die de telefoon aanneemt als je belt, wil aan het eind van de maand ook haar/zijn centjes hebben dunkt me.
Verder:

Jouw zoon is zijn laarzen vergeten in de trein, en jij wilt weten of ze zijn gevonden.
NS heeft daar een procedure voor en dat kost ze ook geld, je hebt het zelf allemaal al aangehaald.
Het bewaren, het verwerken/registreren van het één en ander, kortom kosten voor de NS, en dat die wat kosten gaat verhalen is niet meer als billijk lijkt me.
Je plaatst hier nu een opgeblazen verhaal dat het allemaal zo onrechtvaardig is van de NS, maar weet je, je moet een opgeblazen verhaal op gaan hangen tegen je zoon omdat die zo dom is geweest zijn laarzen te vergeten in de trein of er in ieder geval niet goed op gelet heeft, klaar.

ja
door janet54 - Nov 8, 2012 om 13:31
22 Antwoorden / 10 Vragen

Gompy2

Je hebt helemaal gelijk!
Het is mijn zoon zijn eigenschuld dat hij zijn laarzen vergeten is. Je hebt helemaal gelijk dat het de NS geld kost om dit allemaal te regelen.
Je hebt gelijk dat de persoon achter de telefoon ook geld kost, maar 48 euro per uur?

Dit alles neemt niet weg dat het allemaal veel simpeler en kostenbesparend zou kunnen.

Als ik via een normaal telefoonnumer naar het station in Roosendaal zou kunnen bellen dan wist ik of zijn eigendom is afgegeven/gevonden en kan hij het met zijn studenten ovkaart kosteloos gaan ophalen.
Inplaats daarvan timmert de NS deze mogelijkheid dicht met een telefoonnummer van 48 euro per uur.
Dan kun je nog het zoekformulier invullen, prima, maar vervolgens duurt het 5 weken en kost het 15 euro om je eigendom terug te krijgen, waarom kan dit bij de politie wel gratis? Die agent die het regelt wil aan het eind van de maand ook zijn salaris ontvangen.
Nu wordt de hele handel vastgehouden een jaar lang en vervolgens aan een opkoper verkocht, net als de fietsen die in de stalling blijven staan.
Denk je nou echt dat als jij je portemonee verliest dan 5 weken kan gaan zitten wachten op je pasjes, id, ov-kaart enz. moet je allemaal nieuw aanschaffen en dat kost wat hoor.
Waarom nou niet gewoon openbaar een normaal telefoonnummer van de stations? Scheelt de klant een hoop ergenis en geld en de NS een hoop werk, of inkomsten???????

gompy2
door gompy2 - Nov 8, 2012 om 13:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent weer te ongenuanceerd bezig beste janet54, en je vergelijkt appels met peren, nl:
De NS is een particulier bedrijf, moet in principe winst maken om te kunnen bestaan.

De politie is overheid, is een dienstverlenend bedrijf, wordt betaald door ons allemaal.

De aantallen gevonden voorwerpen die per politiepost binnenkomen staat niet in verhouding tot de aantallen gevonden voorwerpen die bij het centrale punt van de NS binnenkomen.
Als iedereen willekeurig gaat bellen naar stations en vragen gaat stellen of dit of dat misschien is gevonden wordt het ook een zooitje en doelmatige controle op oneerlijke praktijken ook onmogelijk
Ik schreef het al in het begin, "slikken of stikken" , of je volgt hun procedure of je gaat s'nachts liggen woelen van boosheid omdat die boze buitenwereld zo ontzettend gemeen is...
Voor de rest wens ik je veel suc6 met je strijd...

(Goh, hoe heette die man ook al weer, was het geen Don Quichot of zoiets??)

di
door diemenees - Nov 9, 2012 om 08:55
196 Antwoorden / 15 Vragen

als je eens nagaat wat je zoon in zo'n baantje verdient-en dan de kosten voor kantoor, WC aldaar etc-dan is, incl alle sociale lasten 40/50 eur tegenwoordig een heel normaal bedrag. Prbeer eens een monteur voor zo'n all-in uurloon te vinden. EN ze zullen niet continue iemand die naar verloren laarzen zoekt een de lijn hebben-deels zal het wel administratie etc zijn van die spullen.
Het alternatief om geld te sparen is te wachten tot er een verkoopdag komt en dan te hopen dat die laarzen ertssuen staan en je ze voor 2-3 eur kan afvinken. Maar vergeet dan je treinkaartje niet erbij op te tellen....

jo
door jorisw - Nov 9, 2012 om 09:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janet54 schreef op donderdag 8 nov 2012, 10:36]
Ik wil de NS duidelijk maken dat een telefoonnummer van 80ct p. min. wel 48,00 euro per uur is, handelt de directeur deze telefoontjes zelf af?

48 euro per uur is niet zo extreem veel. Een standaard "ongeschoolde" call center medewerker kost een bedrijf al gauw 30..35 euro per uur. Dit geval (met gevonden voorwerpen) is duurder dan standaard call center werk omdat iedere call anders kan zijn en dat vraagt ook wat meer van de medewerkers, dus die zullen ook wat duurder zijn. Daarbovenop komen nog eens de kosten voor infrastructuur, dus 48 euro is waarschijnlijk net kostendekkend.

(Vraag voor de gein eens aan jouw werkgever wat jouw uurtarief is waar hij mee moet rekenen en je zult schrikken van het verschil tussen dat tarief en jouw uurloon....)

ja
door janet54 - Nov 9, 2012 om 10:43
22 Antwoorden / 10 Vragen

Jorisw en diemenees.
Bedankt voor jullie reactie.

Ik blijf er bij dat een betaald servicenummer van 48,00 euro per uur krankzinnig veel is.
De RET heeft ook een servicenummer voor gevonden voorwerpen van 0,15 ct per minuut.
Maar goed, dan verdienen/kosten de medewerkers daar zeker minder.

Het gaat mij allang niet meer om de zoekgeraakte laarzen maar om de graai mentaliteit van de almachtige bedrijven. Ze maken misbruik van hun macht.
Ik vind het jammer dat mensen hier zo makkelijk overheen stappen. Tot dat ze het zelf treffen, waarschijnlijk reageren zij dan anders.

Ik hou het voor gezien.
Ik dank iedereen voor het meedenken en de moeite MVG janet 54.

johanna66
door johanna66 - Nov 9, 2012 om 13:21
48 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie dat u van Gompy al de nodige telefoonnumers heeft doorgekregen.
Nog een tip. Bel het algemene nummer en vraag of ze u doorverbinden met de afdeling verloren voorwerpen. Enige jaren geleden heb ik ook iets dergelijks aan de hand gehad en doorverbinden deden ze direct.
Ik geef u groot gelijk, om € 0,80 per min. te vragen is schandalig.

defries
door defries - Nov 9, 2012 om 15:55
69 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil toch nog even reageren, al heeft het slechts zijdelings te maken met de vraag, nl een eigen ervaring welke toch wel aangeeft dat het er niet beter op is geworden.
Als stagiaire vergat ik op de lijn Groningen - Leeuwarden een koker met tekeningen, 't zal een dikke 40 jaar geleden zijn. De telefoon gegrepen, Leeuwarden gebeld (kon toen blijkbaar nog) en het probleem voorgelegd. Om het kort te maken, een paar uur later kon ik op het gewenste tussenstation de koker met tekeningen aan het loket (dat was er toen ook nog) afhalen. Kosten nihil, dienstverlening super.
Even een opmerking over het uurtarief wat hier wordt gesuggereerd: €48, dit staat in geen verhouding tot het bij de funktie behorende loon, daarin heeft TS gelijk, ondanks het geneuzel over infrastructuur enz. wat in het uurtarief is verwerkt. Men betaalt een uurtarief in relatie tot de funktie en de aard van de werkzaamheden. Het zou wat moois worden als per ongeluk de directeur de telefoon opneemt.

do
door doortje1994 - Nov 9, 2012 om 15:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

JA alles kost geld maar als je zoon toch gratis ov heeft kan hij naar het betredende station gaan en vragen aan het loket uit ervaring weet ik dat er ook personeel van NS is wat erg behulpzaam is.

discovery
door discovery - Nov 9, 2012 om 23:05
91 Antwoorden / 23 Vragen

Even buiten beschouwing gelaten dat het uw zoons eigen verantwoordelijkheid is wil ik er toch even aan toevoegen dat de NS niet echt klantvriendelijk is.
Als groot bedrijf zijn ze ook niet per email bereikbaar wat toch in deze tegenwoordige tijd een heel normale gang van zaken is.
Ik heb al vaker problemen/vragen gehad met/over de NS en om dan meteen een duur 0900 nummer te bellen (waar ik me door omstandigheden voor heb af moeten laten sluiten) is niet altijd een optie.
En de op de website virtuele medewerker voldoet ook absoluut niet.
Een gewoon regulier telefoonnummer en emailadres zou zo'n groot bedrijf niet misstaan.
Vriendelijke groet,
Discovery

lo
door loesmara - Nov 10, 2012 om 13:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

heb je deze al geprobeerd?
http://0900alternatieven.com/

discovery
door discovery - Nov 10, 2012 om 14:01
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=loesmara schreef op zaterdag 10 nov 2012, 13:43]heb je deze al geprobeerd?
http://0900alternatieven.com/

Inderdaad, die lijst heb ik ook, helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.
Maar ik blijf het wel raar vinden dat zo'n groot bedrijf niet per email bereikbaar is.

blok
door blok - Nov 10, 2012 om 14:40
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi Janet54,

mijn ervaring met de NS: een brief schrijven !
via internet en bellen kom je geen steek verder.

maarre .............. jouw zoon is student heeft ie dan niet een OV-kaart ?
dan kan hij die laarzen toch zelf ff gaan opzoeken ?

luky1951
door luky1951 - Nov 10, 2012 om 15:47
48 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Janet54, je hebt gelijk dat 0900 nummers duur zijn, maar er is een site die heet Alternatieve 0900 heet, daar vindt o.a.:Nederlandse Spoorwegen : 0302354000 of NS Klantenservice:030-2950888.
De prijs van € 0.80 is niet bepaald door de NS maar dat is tarief bepaald door de PTT voor zakelijk nummer 0900. Veel bedrijven hebben er destijds voor gekozen om gebruik te maken van 0900 service. Maar dit heeft geleid tot veel protesten. Service wordt bepaalt door individuen, niet door een bedrijf. Ik zou bovenstaande nummers bekijken. Suc6

pe
door pebk - Nov 12, 2012 om 12:55
581 Antwoorden / 0 Vragen

@luky1951
Afgezien van het feit dat de PTT al een hele tijd niet meer bestaat, wordt het bedrag niet vastgesteld door de KPN zelf. De aanbieder (in dit geval de NS) kiest zelf een bedrag per minuut, hiermee proberen ze het aantal telefoontjes te beperken. Van het bedrag pakt KPN een percentage.

Daarnaast zit er op het nummer (sinds 2008) een maximum bedrag voor lijnen boven de 15 cpm. Dit moeten ze melden vooraf.