Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: juist ja
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 21, 2015 om 09:07vroegboekkorting sunwebConform ANVR Voorwaarden mag een reisorganisatie binnen 8 kantooruren na boeking terug komen op een prijs. Officieel staan ze dus in hun recht. Maar zoek het forum er maar eens op na; prijsaanpassingen komen bij Sunweb wel erg vaak voor. Krijg er inmiddels wel een beetje een nare smaak van in de mond....
-
Oct 5, 2013 om 11:06OAD en reisbureauHet is allemaal niet zo moeilijk:
- U boekt een reis bij Disma die zou worden uitgevoerd door OAD Reizen
- OAD gaat failliet waardoor de reis niet uitgevoerd kan worden
- U krijgt uw geld terug en Disma zal dit voor u claimen bij het SGR
- Om dit te kunnen claimen dient u het SGR schadeformulier in te vullen
- Om uw geld terug te krijgen moet u aangeven dat de reis geboekt is bij OAD (of dit nu via Disma is, via het reisbureau op de hoek of rechtstreeks aan OAD maakt niet uit). Als u hier een andere organisatie invult krijgt u uw geld niet terug.
- Na een aantal weken krijgt Disma het geld van het SGR en zal dit aan u overmaken
- Iedereen blij (behalve de medewerkers van OAD...) -
Sep 4, 2013 om 14:28KLMEr staat toch 'vanaf' in die advertenties? Die prijs van € 129,- wordt wel degelijk aangeboden maar niet voor elke vertrekdatum. Zoek en gij zult vinden.
-
Aug 1, 2013 om 14:12vacantiediscounterTegenwoordig hebben alle reisbureaus ook 'de laagste prijs garantie'. Van de ca. 1100 reisbureaus in Nederland liegen er dus 1099.
-
Jun 3, 2013 om 18:03LarareizenIk zelf boek niet bij een reisbureau als ik er geen goed gevoel bij heb; of de reis nou voordeliger is of niet. Ik zou nog even verder zoeken op internet; wellicht dat u dezelfde reis elders ook voordelig wordt aangeboden bij een bedrijf dat u wel kent. En anders is de afweging voor u zelf: een prettig gevoel en meer betalen of het 'risico' nemen en voordeliger op reis.
-
Oct 27, 2012 om 13:13extra5%korting.nlEr zijn zoveel online aanbieders die korting geven. Ikzelf gebruik vaak Zoover als informatiebron. Staan ze allemaal op en kan je de meest voordelige uitkiezen. Alle aanbieders zijn aangesloten bij SGR en ANVR dus geen risico's. Succes.
-
Dec 23, 2011 om 13:51prijs vakantieEr zijn genoeg internetreisbureaus die korting geven op de prijzen van de reisorganisaties zoals Tjingo, Traveltroef, 7%korting.nl, Travelbits etc etc. Goed zoeken levert u dus wel degelijk prijsvoordeel op. Succes ermee.
-
Sep 26, 2011 om 14:00Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.
-
Jan 26, 2011 om 17:27Let op: snel wisselende prijzen bij JibaOok hier Jiba zwart aan het maken vakantie klant, ook wel bekend als Eneco klant?! Je kan toch gewoon elders boeken als je het niet met de prijzen eens bent? Jiba legt precies uit wat ze doen, niets geheimzinnigs of verkeerds aan, en mensen als jij maar zeiken omdat ze het er niet meer eens zijn en zo'n bedrijf vervolgens zwart maken op diverse forums. Schaam je. Boek gewoon ergens anders (aanbieders zat, het internet staat er vol mee) en laat Jiba lekker doen wat ze op de webiste aankondigen; spelen met prijzen kijkende naar vraag en aanbod van vluchtplaatsen.
-
Jan 26, 2011 om 14:47hogere reissom vakantie spanje fout internetIk sluit me helemaal aan bij Marieke. Absoluut niet accepteren! Buiten het feit dat de ANVR er heel duidelijk over is (artikel 2.2), kan je het als Arke natuurlijk niet maken om 3 maanden! na boeking nog terug te komen op een prijs. Bij artikel 2.3 staat overigens dat Arke u aannemelijk moet maken dat u als reiziger wist dat er een fout is gemaakt. Dat kan u niet weten en kunt u zeker niet begrijpen dus dit artikel gaat niet op lijkt me zo. Niet accepteren en anders inderdaad de geschillencommissie reizen inschakelen. Die gaan u op zeker in het gelijk stellen. Succes ermee.
En voor Arke: schaam je.............!!!