Hogere reissom vakantie spanje fout internet
Wij hebben 3 maanden geleden een autovakantie bij Arke naar spanje geboekt,factuur gekregen en inmiddels al aanbetaald. Nu belde vandaag een medewerker van TUI dat de reissom niet goed op internet stond. en dus 2x zo duur wordt. Wij kunnen of annuleren of het dubbele betalen. Ik vertelde dat hun verkeerde info verstrekten en zei vond dat het een feitelijke fout is maar dat het hoogseizoen is en wij dus hadden moeten weten dat zo n hoge korting niet kon kloppen.(het kwam door te hoge verblijfsduurkorting)
kan dit zo maar?
Een reisorganisatie die is aangesloten bij de ANVR, zoals Arke, mag alleen binnen 8 kantooruren na boeking terugkomen op de overeengekomen reissom. Daarna niet meer.
Ze kunnen dus niet 3 maanden na boeking de reissom verhogen of de gehel reis annuleren. Niet accepteren dus en verwijzen naar ANVR, artikel 2.2 van de boekingsvoorwaarden.
Als ze niet akkoord gaan, naar de Geschillencommissie Reizen stappen.
[quote=marieke79 schreef op woensdag 26 jan 2011, 13:02]
Ze kunnen dus niet 3 maanden na boeking de reissom verhogen of de gehel reis annuleren. Niet accepteren dus en verwijzen naar ANVR, artikel 2.2 van de boekingsvoorwaarden.
Als ze niet akkoord gaan, naar de Geschillencommissie Reizen stappen.
Geen kwestie van prijs van reis verhogen maar van corrigeren foutieve prijs,
dus of dat ANVR artikel 2.2 wat betreft (herstel) Termijn daar ook voor geldt is even de vraag............
Want dit staat in artikel 2.3 :
--B) De reisorganisatie kan zich beroepen op 'kennelijke fouten en kennelijke vergissingen'(artikel 2 lid 3). Bij een 'kennelijke fout' of een 'kennelijke vergissing' is er sprake van een situatie waarbij de reisorganisatie aannemelijk moet maken dat u als reiziger wist dat er een fout is gemaakt. Of iets een kennelijke fout of vergissing is, moet worden beoordeeld vanuit de kennis en het begrip van de gemiddelde consument en moet voor hem op het eerste gezicht duidelijk zijn...........--ANVR het is mij niet echt duidelijk of en welke (herstel) termijn daar aan hangt.
(Ze mogen overigens wel onder bepaalde voorwaarden wel prijswijzigen doorberekenen)
Ik vind het persoonlijk wel beetje laat om nu pas te ontdekken dat er iets fout gaat met de boeking/prijzen op internet.
Maar de helft van de prijs in hoogseizoen indien niet vermeld dat dit een (spectaculaire) aanbieding of iets van dien aard is lijkt wel te duiden op een kennelijke fout.
Je kunt eerst even informeren bij Het Juridisch Loket, mocht dit niet mogen geven zij je wel aan wat te doen.
Ik zou wel even de termijn van mogelijkheid tot Kostenloos annuleren ivm prijs in de gaten houden want blijkt dat ze dit wel mogen corrigeren dan zit je straks wel vast aan de dure reis.
Ik sluit me helemaal aan bij Marieke. Absoluut niet accepteren! Buiten het feit dat de ANVR er heel duidelijk over is (artikel 2.2), kan je het als Arke natuurlijk niet maken om 3 maanden! na boeking nog terug te komen op een prijs. Bij artikel 2.3 staat overigens dat Arke u aannemelijk moet maken dat u als reiziger wist dat er een fout is gemaakt. Dat kan u niet weten en kunt u zeker niet begrijpen dus dit artikel gaat niet op lijkt me zo. Niet accepteren en anders inderdaad de geschillencommissie reizen inschakelen. Die gaan u op zeker in het gelijk stellen. Succes ermee.
En voor Arke: schaam je.............!!!
@Stacey
Het verschil tussen artikel 2.2 en 2.3, is dat bij het eerste een fout in het spel is. Beide partijen zouden kunnen weten dat er een fout is gemaakt, maar het is aan Arke om op tijd (binnen 8 kantooruren) in te grijpen.
In alle andere gevallen mag een reisorganisatie wel de reissom verhogen, maar alleen in uitzonderlijke gevallen. Zoals een brandstof/kerosine toeslag. De hersteltermijn van 8 kantooruren blijft van toepassing, maar alles daarbuiten moet met een wel hele bijzondere reden worden doorbelast.
Mijns inziens is Arke in de fout gegaan, en op basis van een verkeerde prijs een reisovereenkomst aangegaan. Dat was 3 maanden geleden, nu niets meer aan te doen. Nogmaals, ga niet akkoord met deze verhoging / annulering.
Succes...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer