Antwoorden gegeven door: kerk14
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 27, 2017 om 12:30Claim bumperschade redelijk?Als gepensionneerd schade-behandelaar wil ik u hierop attenderen.
Schade melden middels SAF bij uw verzekeraar. Indien tgp schade wenst te claimen dient hij zich tot uw verzekeraar te wenden, indien deze zelf casco verzekerd is zelfs tot zijn eigen verzekeraar. U heeft door het melden aan uw verplichting voldaan en heeft u niets meer met de tgp te maken dus ook geen discussie aangaan. Het is ook niet aan u akkoord te gaan met herstel.
Mocht het uit te keren schadebedrag meevallen dan kunt u deze vanwege behoud no claim alsnog voor eigen rekening nemen. Dit is een zaak tussen u en uw verzekeraar.
-
Jul 12, 2013 om 12:37Eten en drinken in vliegtuig meenemenWater meenemen is geen probleem. Lege fles langs de veiligheidscontrole. Flesje kan daarna gevuld worden in het toilet. Dit wordt veelvuldig gedaan.
-
Apr 22, 2013 om 14:21Bedragen willen weten wanneer er sprake is van "scheefwonen"Is het "scheefwonen" niet gewoon een truc in de schatkist te vullen.
Het meer betalen door huurders gaat via de huurdersheffing bij corporaties de schatkist in.
Overigens hoeveel kopers zullen er inmiddels "scheefkopers" zijn.
Maar ja, geld binnenhalen via corporaties is veel simpeler.
-
Feb 1, 2008 om 15:14klacht tegen rechtsbijstand
Vladja en zeker Gerritaltena kunnen zich beter buiten deze discussie houden. Zij hebben de klok horen luiden maar ...... Zij verklaren regelmatig onzin. Het probleem ligt niet bij de DAS maar bij de WA assuradeur van de voorste auto; immers zij erkennen vooralsnog niet het doordrukken. Noodzakelijk is dat U moet bewijzen dat u tijdig achter uw voorganger stilstond. Dit bewijs kan geleverd worden door visuele getuige. Deze moeten verklaren dat zij hebben waargenomen dat uw voertuig stilstond achter uw voorganger en alsgevolg van het achteroprijden doorgedrukt werd op de voorganger. De verklaring van de achteroprijdende partij heeft niet zoveel waarde. Het is voor deze partij moeilijk waar te nemen of u al dan niet stilstond. Er is geen sprake van oplettendheid geweest bij deze partij. Was er sprake van een rij stilstaande voorgangers? Stond alleen uw voorganger stil? bijv stoplicht. Wat heeft de voorganger in zijn SAF vermeld? Heeft de WA assuradeur nadere info gevraagd bij zijn client? Ik zou maar eens afschriften opvragen van de gevoerde correspondentie en stukken. Mogelijk blijkt hieruit waar de schoen wringt en kan er gericht gereageerd worden. Ook kunt u, indien mogelijk, eens langs gaan bij de WA assuradeur teneinde de feiten op een rijtje te krijgen. Behandelaars zijn geen boe-mensen maar alles draait om de bewijslevering. Dit is mijn advies als oud-schadebehandelaar in ruste.
Overigens vind ik ook dat de DAS niet erg actief is maar voor hun is het maar een van de vele zaken. Zij zijn ook afhankelijk van de reactiesnelheid van een WA assuradeur.