Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: susannef
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 12, 2012 om 00:36Meerwerk Nieuwbouw Aansluitingen Gas, water, electra, upc, KPNWat staat er over deze kosten vermeld in de KAO?
Bij mijn woning waren destijds (2008) gas, water en elektra opgenomen in de KAO.
Kabeltelevise en de kabel van KPN konden tegen een meerprijs aangelegd worden; dit was echter niet verplicht. Hoe het juridisch zit, weet ik niet, maar het lijkt me dat verplichte kosten niet als meerwerk opgevoerd kunnen worden.
Heb je al bij degene van wie je de woonruimte hebt gekocht geklaagd? Mijn ervaring is dat dat nog weleens wil helpen en een onderaannemer voor een projectontwikkelaar/hoofdaannemer ineens wél in actie komt. -
Aug 26, 2012 om 23:40Compacte Digitale CameraIk ben zo brutaal om even aan te haken; heb namelijk eenzelfde toestel en ben erg benieuwd naar wat er nu geadviseerd wordt.
-
Aug 26, 2012 om 19:48bank schuld + losse schulden, hoe los ik het op@alliancecredit: U kunt het beste heel snel ophouden met deze site te vervuilen; de redactie is allang gewaarschuwd en u zult spoedig van de site verwijderd worden.
-
Aug 13, 2012 om 19:50Outlook steelt foto FacebookGebruik je met het betreffende mailadres misschien Windows Live Messenger?
Dat kan namelijk ook een reden zijn dat je foto in Outlook-berichten verschijnt. -
Jul 24, 2012 om 00:47reour Botswana met KLMDit hangt (helaas voor uw schoondochter) af van de leveringsvoorwaarden.
Een soortgelijk geval heb ik een paar maanden geleden in een consumentenprogramma (Groeten van Max, Kassa of Radar) gezien; als onderdeel van hun ticket moesten mensen die vanuit België reisden van Antwerpen of Brussel met de Thalys naar Schiphol. Zij hadden op het laatste moment besloten om met de auto naar Schiphol af te reizen. Gevolg: KLM liet hen voor 1900 euro per persoon een volledig nieuw ticket kopen. Er viel niet over te praten met KLM, totdat het programma bemiddelde. Toen bleek uiteindelijk dat er alleen een meerprijs berekend had mogen worden en zeker niet een heel nieuw ticket (waarbij de mensen ook nog eens op dezelfde stoelen kwamen te zitten als die ze zelf al online gereserveerd hadden).
Als ik u was, zou ik zeker contact opnemen met de KLM om de vervelende situatie van uw schoondochter uit te leggen. Wil men geen 'coulance' toepassen, dan zou ik een van de consumentenprogramma's aanschrijven. -
Jul 23, 2012 om 19:07aannemer failliet, containerbedrijf weigertU hoeft absoluut niet aan het containerbedrijf te betalen; u heeft namelijk een contract met de aannemer en niet met het containerbedrijf.
Even heel kort door de bocht gezegd: het zou anders wel mooi worden, want dan zou iedereen van wie ook maar een latje of een schroef in de containers opgeborgen zit en die nog geld tegoed heeft van de failliete aannemer ook bij u aankloppen.
Het lijkt me op dit moment het verstandigst om dezelfde info die u nu aan ons heeft gegeven ook in een aangetekende brief aan de curator te vermelden en hem daarbij een redelijke termijn te geven om de containers weg te laten halen.
En... Hartog Dijkman kan gerust een rechtzaak tegen u aanspannen; zij hebben geen poot om op te staan, het recht is aan uw zijde. -
Jul 22, 2012 om 13:04Mag een winkel voor 1 okt 2012 al 21% btw berekenen?@zwaardvis: Is wel een creatieve oplossing voor te bedenken, bijvoorbeeld op meerdere plaatsen in een winkel bordjes plaatsen dat vanwege de BTW-verhoging de prijzen kunnen wijzigen ivm de BTW-verhoging.
-
Jul 21, 2012 om 13:12zorgtoeslagMisschien een correctie naar aanleiding van de belastingopgave over 2011?
-
Jul 21, 2012 om 12:06incassokostenBen het helemaal met je eens.
Ook al ben je ze dit bedrag schuldig (bestaat daar discussie over of ben je het ermee eens dat je het bedrag van 9,40 euro moet betalen), dit hadden ze ook op een schappelijkere manier aan kunnen pakken.
Als er geen discussie bestaat over de 9,40 euro kan je ze misschien maandagochtend heel fijntjes het voorstel doen om dat bedrag aan hen over te maken en erbij te vermelden (schriftelijk bevestigen) dat wat jou betreft de zaak daarmee is afgedaan. -
Jul 21, 2012 om 11:55incassokostenDe wettelijke termijn van 90 dagen om een rekening te betalen bestaat niet!
Welke betalingstermijn noemt WML op zijn factuur?
Zeker vanwege het feit dat je geen herinnering hebt gekregen, is het buiten proporties dat je zoveel kosten aangerekend krijgt. Ik zou hier zeker op ageren richting zowel Intrum Justitia als WML.