kk
door kkanis@ziggo.nl Jul 23, 2012 om 22:21
Vakantie & reizen

Reour Botswana met KLM

Retour Botswana met KLM

Door een vergissing in de datum, kwam onze schoondochter erachter dat ze zich 24 uur vergist had met het vetrek. Dom, dom, dat staat buiten kijf.
Ze wilde een nieuwe heenvlucht boeken en voor de terugreis op het oude ticket terugvliegen.
Maar dat blijkt niet te kunnen. Ook een deel van het ticket kreeg men niet terug in geld.
Ze was vervolgens aangewezen op een complete nieuwe ticket.

Mijn vraag is of deze situatie normaal is.

Voorbeeld; Als ik een retour Rotterdam neem met de trein en een vriend zegt een moment na het boeken; rij maar met mij mee want ik ga toch naar Rotterdam. Dan kan ik vervolgens de terugreis gewoon op mijn retourticket terug naar mijn woonplaats.

Graag reactie, bij voorbaaat dank

1490 12 Rapporteer

ab
door abcde - Jul 23, 2012 om 22:28
146 Antwoorden / 11 Vragen

Gek genoeg zijn retoertickets vaak goedkoper dan enkele reizen. Ik denk dat ze dit doen om er zeker van te zijn dat de passagier ook weer naar huis gaat. Via Google kunt u verschillende aanbieders vinden, probeer maar eens.... Helaas is hier niks aan te doen!

su
door susannef - Jul 24, 2012 om 00:47
303 Antwoorden / 9 Vragen

Dit hangt (helaas voor uw schoondochter) af van de leveringsvoorwaarden.
Een soortgelijk geval heb ik een paar maanden geleden in een consumentenprogramma (Groeten van Max, Kassa of Radar) gezien; als onderdeel van hun ticket moesten mensen die vanuit België reisden van Antwerpen of Brussel met de Thalys naar Schiphol. Zij hadden op het laatste moment besloten om met de auto naar Schiphol af te reizen. Gevolg: KLM liet hen voor 1900 euro per persoon een volledig nieuw ticket kopen. Er viel niet over te praten met KLM, totdat het programma bemiddelde. Toen bleek uiteindelijk dat er alleen een meerprijs berekend had mogen worden en zeker niet een heel nieuw ticket (waarbij de mensen ook nog eens op dezelfde stoelen kwamen te zitten als die ze zelf al online gereserveerd hadden).
Als ik u was, zou ik zeker contact opnemen met de KLM om de vervelende situatie van uw schoondochter uit te leggen. Wil men geen 'coulance' toepassen, dan zou ik een van de consumentenprogramma's aanschrijven.

fe
door festinger - Jul 24, 2012 om 02:21
410 Antwoorden / 18 Vragen

Ja dat is normaal. Immers vliegtuigen zijn ontzettend geldverslinden apparaten die over 50 verschillende landen met allemaal eigen regels vliegen.Maak je 1 fout .Jammer maar helaas. Kijk hier in ons miniscule landje heb je rechten als consument en krijg je na een strijd wel je geld terug. Doe maar eens aangifte in Botswana , want dat eist men.

En natuurlijk heb je gelijk en moet je rechtshulp nemen dit gelijk te halen

tenormin
door tenormin - Jul 24, 2012 om 09:17
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Van uw voorbeeld en gedachtegang gaan de meeste mensen uit. Logisch. En, zoals gisteren alweer bleek, gaat zoiets gewoon door. Als u tijd en zin heeft, bekijkt u dan de uitzending van www.groetenvanmax.nl
alwaar u ook zo'n "crazy" verhaal aantreft. Je recht en gelijk halen, tja, daar moet je en een lange adem en geld voor hebben (natuurlijk niet als alles vergoed moet worden).

tenormin
door tenormin - Jul 24, 2012 om 09:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

p.s. als uw "naam" tevens uw email adres is adviseer ik u het door de redactie van Kassa even weg te halen. Is een openbaar forum, lijkt me niet tdat u zit te wachten op allerlei onzin mails. Redactie kunt u onderaan deze pagina vinden.

jo
door jorisw - Jul 24, 2012 om 09:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij "dure" tickets heb je vaak wel de mogelijkheid om dingen te wijzigen. Het prijsverschil is echter zo groot dat je in de praktijk beter een goedkoop ticket (met beperkende voorwaarden kunt bestellen en in geval van wijziging een nieuw ticket aanschaffen. Bij mij op het werk worden om die reden altijd de goedkoopste tickets besteld.

jo
door jorisw - Jul 24, 2012 om 09:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kkanis@ziggo.nl schreef op maandag 23 jul 2012, 22:21]
Voorbeeld; Als ik een retour Rotterdam neem met de trein en een vriend zegt een moment na het boeken; rij maar met mij mee want ik ga toch naar Rotterdam. Dan kan ik vervolgens de terugreis gewoon op mijn retourticket terug naar mijn woonplaats.

Deze vergelijking gaat niet helemaal op omdat er maar 1 soort treinkaartje is. Voor vliegtickets heb je meerdere mogelijkheden varierend van duur met alle mogelijkheden tot wijzigen tot betaalbaar met beperkingen.

ro
door ron530 - Jul 24, 2012 om 14:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De dochter van vraagsteller is door het 24 uur te laat komen op de no show lijst gezet, daarmee is het gehele ticket ongeldig geworden. Is ook wel logisch want heen en terugreis zijn één ticket en ook gereserveerd. Daar komt ook nog bij dat je in veel landen een retourticket moet hebben omdat zij zeker willen zijn dat je ook weer vertrekt.

kk
door kkanis@ziggo.nl - Jul 24, 2012 om 14:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

K.K.schreef op maandag 23 jul 2012, 22:21]Retour Botswana met KLM

Door een vergissing in de datum, kwam onze schoondochter erachter dat ze zich 24 uur vergist had met het vetrek. Dom, dom, dat staat buiten kijf.
Ze wilde een nieuwe heenvlucht boeken en voor de terugreis op het oude ticket terugvliegen.
Maar dat blijkt niet te kunnen. Ook een deel van het ticket kreeg men niet terug in geld.
Ze was vervolgens aangewezen op een complete nieuwe ticket.

Mijn vraag is of deze situatie normaal is.

Voorbeeld; Als ik een retour Rotterdam neem met de trein en een vriend zegt een moment na het boeken; rij maar met mij mee want ik ga toch naar Rotterdam. Dan kan ik vervolgens de terugreis gewoon op mijn retourticket terug naar mijn woonplaats.

Graag reactie, bij voorbaaat dank

kk
door kkanis@ziggo.nl - Jul 24, 2012 om 14:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

K.K. schreef op maandag 23 jul 2012, 22:21]Retour Botswana met KLM

Door een vergissing in de datum, kwam onze schoondochter erachter dat ze zich 24 uur vergist had met het vetrek. Dom, dom, dat staat buiten kijf.
Ze wilde een nieuwe heenvlucht boeken en voor de terugreis op het oude ticket terugvliegen.
Maar dat blijkt niet te kunnen. Ook een deel van het ticket kreeg men niet terug in geld.
Ze was vervolgens aangewezen op een complete nieuwe ticket.

Mijn vraag is of deze situatie normaal is.

Voorbeeld; Als ik een retour Rotterdam neem met de trein en een vriend zegt een moment na het boeken; rij maar met mij mee want ik ga toch naar Rotterdam. Dan kan ik vervolgens de terugreis gewoon op mijn retourticket terug naar mijn woonplaats.

Graag reactie, bij voorbaaat dank [/quote

=kkanis@ziggo.nl schreef op maandag 23 jul 2012, 22:21: Retour Botswana met KLM

Door een vergissing in de datum, kwam onze schoondochter erachter dat ze zich 24 uur vergist had met het vetrek. Dom, dom, dat staat buiten kijf.
Ze wilde een nieuwe heenvlucht boeken en voor de terugreis op het oude ticket terugvliegen.
Maar dat blijkt niet te kunnen. Ook een deel van het ticket kreeg men niet terug in geld.
Ze was vervolgens aangewezen op een complete nieuwe ticket.

Mijn vraag is of deze situatie normaal is.

Voorbeeld; Als ik een retour Rotterdam neem met de trein en een vriend zegt een moment na het boeken; rij maar met mij mee want ik ga toch naar Rotterdam. Dan kan ik vervolgens de terugreis gewoon op mijn retourticket terug naar mijn woonplaats.

Graag reactie, bij voorbaaat dank

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2012 om 14:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

KK, wat wilt u met al die herhalingen van uw vraag?

ro
door ron530 - Jul 24, 2012 om 15:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Gelijk krijgen denk ik, edoch op datum van vertrek is de dochter niet op komen dagen en dus een no show passagier, wellicht ook nog een paar keer omgeroepen. De vlucht is voor de heen en terugreis voor deze dochter gereserveerd maar door die no show gaat KLM er van uit dat wie op de heenvlucht niet aanwezig is, op de terugvlucht ook niet aanwezig kan zijn.

Off topic.

Het lijkt me ook stug dat je de vertrekdatum vergeet, Botswana ligt nu niet direct naast de deur. En qua reis bereidt je je dusdanig voor dat je de vertrekdatum ook niet vergeet.