du
door duikertje66 Apr 30, 2014 om 17:45
Auto & vervoer

Airbag module afnemen

De airbagmodule in mijn auto ( Hyundai I10 ) bleek kapot.
Ik heb bij een erkende hyundai dealer een afspraak gemaakt voor 13 Mei ( dit heb ik eind maart gedaan ),daags daarna heb ik de afspraak verzet naar 23 Mei.
Afgelopen maandag,28 April heb ik deze afspraak geannuleerd omdat een andere garage de module kon plaatsen voor € 150.
Nu wordt ik verplicht door de garage om de airbagmodule toch af te nemen omdat ze 'm niet meer terug kunnen sturen naar de fabrikant.
Ze zeggen hier een email van te hebben waarin dat staat.
Ook wordt er gezegd dat ze het nog nooit mee hebben gemaakt dat een airbagmodule kapot ging,iets wat mij erg onwaarschijnlijk voorkomt.

Kunnen ze mij verplichten deze airbagmodule af te nemen terwijl ik de afspraak 3½ week van tevoren heb afgezegd?

1348 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2014 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt me wel ja, als ze de module speciaal moesten bestellen. Maar kijk eens in de algemene voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2014 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan neemt u toch de module af en laat hem door die andere garage plaatsen?

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 30, 2014 om 18:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Voor €150 vind ik erg goedkoop, kan een gestolen Airbag zijn.....

En bestellen kost geld en als dieven erg veel stelen uit een bepaald model krijg je levertijden en verkoop je de gestolen airbags makkelijker....

Dus er is een kans dat hij na montage gestolen gaat worden want ze willen graag vaste klanten.
Ik vermoed dat deze aanbieder van maar €150,- niet echt betrouwbaar is.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2014 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo duikertje66,

.....Kunnen ze mij verplichten deze airbagmodule af te nemen terwijl ik de afspraak 3½ week van tevoren heb afgezegd?.....
Als die airbag speciaal voor jou besteld is: ja.
Staat daarover niets in de leveringsvoorwaarden?
Lijkt me trouwens niet verstandig om de relatie met je dealer te verbreken, maar dat terzijde.

marc-o
door marc-o - May 5, 2014 om 16:06
7 Antwoorden / 0 Vragen
marc-o
door marc-o - May 5, 2014 om 16:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Je hebt het ver van te voren afgezegd en de module`s zijn gewoon standaard module`s die hoeven niet speciaal gemaakt te worden die zijn er al, de garage wil je gewoon verplichten om het aftenemen anders moeten ze hem terugsturen en dat kost weer 5 minuten extra werk om de rekening te retouneren

ib
door ibizaman - May 5, 2014 om 16:12
29 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn voorganger snapt niet helemaal hoe het werkt in de groten mensen wereld.
Een airbag is geen standaard artikel wat op voorraad ligt en wordt apart besteld en apart bestelde artikelen worden nergens teruggenomen ze zijn specifiek voor u besteld.
Al past dat ding in alle auto's het is geen voorraad artikel dus klant moet het gewoon afnemen staat erg duidelijk bij elke garage in de voorwaardes en niet alleen bij garages apart besteld is iov klant.