Autoradio defect door toedoen garagehouder
Ik heb onze auto bij onze garagehouder gehad voor een reparatie aan de ABS pomp. Nadat hij de accu weer aansloot doet de radio het niet meer. Het betreft een ford focus met een blaupunkt fx navigatie. Kosten van het repareren zijn €320,- De garagehouder zegt hier niet verantwoordelijk voor te zijn!!! Wie kan mij hier een antwoord op geven?
Hallo DennisV ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
Schade tijdens de reparatie
Bij het ophalen van de auto ontdek je dat deze schade heeft, een deuk die er bij het brengen nog niet zat of een technisch mankement welke bij inleveren niet aanwezig was. Om de schade te kunnen claimen moet je bewijzen dat de garage deze heeft veroorzaakt. Stel de garage aansprakelijk door middel van een brief.
http://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/reparatie-en-onderhoud/uw-rechten
Kijk in de handleiding daar staat duidelijk aangegeven " wordt de accu losgekoppeld moet EERST de keycode worden ingevoerd voordat de speler weer kan worden inhgeschakeld " . Te vinden op bladzijde 42 . Heeft u de keycode niet of weet u t niet meer ga naar uw dealer , geef de gegevens van t apparaat en n legitimatiebewijs en de dealer vraagt voor u de code op . Allemaal te lezen in de gebruiks handleiding . Maar u zult de handleiding WEL NIET gelezen hebben t is te downloaden . Veel succes en conclusie t apparaat is NIET defect , u weet gewoon niet hoe t werkt.
Wat is dit nu voor een antwoord? De dealer is diegenen die dit gewoon zou moeten weten of heeft die de handleiding ook niet gelezen? Lekker antwoord op een vraag van een consument "je zal de handleiding wel niet gelezen hebben" de dealer moet gewoon de auto opleveren zoals ie is ingeleverd. Die meneer weet idd. gewoon niet hoe het werkt daarom vraagt ie het ook aan de expert, de dealer.
De dealer heeft geen keycode die heeft meneer , en t is simpel te doen ik heb zelf ook zo n navigatie
Wat heeft de dealer er mee te maken? Auto is gerepareerd in een garage, dus tenzij dealer en garage dezelfde zijn, heeft de dealer er niets mee te maken. Behalve dan nu hulp bieden bij het opvragen van de code.
Toch wel slim om eerst te lezen en dan te beschuldigen.
Het is niet de keycode. Die heb ik bij de auto. Het scherm blijft zwart. Zekeringen zijn heel , krijgt stroom tot de input. Volgens de dealer is de radio stuk gegaan door een piekspanning. Dit was te voorkomen door eerst de zekering te verwijderen voor de accu weer werd aangesloten maar dit heeft de desbetreffende garagehouder niet gedaan. Hij was hier niet van op de hoogte zei hij en het is een probleem van ford dus niet van hem...
Dit was te voorkomen door eerst de zekering te verwijderen voor de accu weer werd aangesloten. Maar als de zekering er dus wel inzat, heeft die dus de "piekspanning" doorgelaten. Was de zekering niet van de juiste waarde?
Ja, dit is gecontroleerd
Als het een probleem van Ford is laat de dealer het dan maar oplossen met Ford Nederland.
U hoeft daar niet de dupe van te worden.
Als de dealer door zijn toedoen een ander onderdeel stuk maakt lijkt me dat hij dat gratis moet repareren.
Vraag anders Ford Nederland voor uw type auto naar de handleiding voor het vervangen van de accu of wanneer de accu losgekoppeld moet worden.
Heb begrepen dat voor sommige moderne auto's er altijd een stroom moet lopen om de boordcomputer niet te ontregelen.
Best mogelijk dat de dealer een fout heeft gemaakt waardoor een piekspanning optrad.
Zo'n piekspanning komt niet uit de lucht vallen.
De handleiding is hier te downloaden , klik op de rode tegel
https://www.gebruikershahttps://www.gebruikershandleiding.com/Ford-Ford-TravelPilot-FX-08/preview-handleiding-45243.htmlndleiding.com/Ford-Ford-TravelPilot-FX-08/preview-handleiding-45243.html
Deze Forddealer heeft inderdaad zijn werk niet naar behoren uitgevoerd en zou het systeem na de afkoppeling weer aan de praat moeten hebben kunnen krijgen evtl. sàmen met de klant. Met de tip van @Simon55 terug naar de dealer is een redelijke optie wanneer u dit zèlf niet kunt afhandelen. Shit happens.
Wat is er met de radio aan de hand want een radio gaat niet stuk door het opnieuw aansluiten van de accu. Behalve het afkoppelen van de accu heeft de ABS pomp reparatie niets met de radio te maken. Vaak moet de radio code opnieuw ingegeven worden als de radio spanningsloos is geweest anders blijft de radio in protectie modus staan en u bent zelf verantwoordelijk voor die code omdat die bij de radio hoort.
Als er inderdaad sprake is van een key code opnieuw ingeven na stroomuitval, dan heeft dat niets te maken dat de garage verantwoordelijk is. U bent eigenaar van de auto, dus ook van de radio. Dus de enige die weet (zou kunnen weten) wat de keycode is, bent u. (Bij een nieuwe navigatie moet je ook een "eigenaars" (pin)code invoeren, die op de doos staat). De garagehouder heeft u waarschijnlijk al de "zwarte piet" toegespeeld, mogelijk op een voor hem "niet terechte" manier, dus die zal niet zo willig zijn u bij te staan.
Onze garagehouder, dat zal wel geen Fordgarage zijn geweest want een Fordgarage zal toch wel weten wat er in zo'n geval moet gebeuren.
@hvanderknoop
Er staat nergens dat de topic starter bij n dealer is geweest wel n garagehouder , en ik zei vraag t bij uw dealer op
Als het een probleem van Ford is laat de dealer het dan maar oplossen met Ford Nederland.U hoeft daar niet de dupe van te worden.
Als de dealer door zijn toedoen een ander onderdeel stuk maakt lijkt me dat hij dat gratis moet repareren.
Vraag anders Ford Nederland voor uw type auto naar de handleiding voor het vervangen van de accu of wanneer de accu losgekoppeld moet worden.
Heb begrepen dat voor sommige moderne auto's er altijd een stroom moet lopen om de boordcomputer niet te ontregelen.
Best mogelijk dat de dealer een fout heeft gemaakt waardoor een piekspanning optrad.Zo'n piekspanning komt niet uit de lucht vallen.
Stel uw vraag ook eens op het forum van problemcar.nl.
Misschien dat de automonteurs daar u kunnen vertellen wat er mogelijk fout is gegaan en hoe zoiets afgehandeld wordt.
Bedankt voor de tip, zal de vraag voorleggen op problemcar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer