Batavus Wayz-go
Edrick3, Ja dat snap ik. De vraag was meer heeft iemand dit ook gehad.
Hier vind je wat reviews: https://www.elektrischefietsen.com/merken/batavus-elektrische-fietsen/
Als de kabel en de displayhouder al vervangen zijn dan blijft de display als enige over. Proefondervindelijk zou de fietsenmaker een nieuwe kunnen monteren om zo ook de display als het probleem blijft bestaan uit te sluiten. Ik weet van collega's die een E-bike rijden dat display's wel vaker dit soort problemen hebben en om die reden vervangen worden.
ik heb zelf ook een ebike en heb al een paar keer een verschillende problemen gehad mbt het display.
voorbeeld: {de problemen met een * zijn geen grote problemen, maar ze komen wel voor}
- display geeft een vage melding {weet niet meer exact wat het was} {display was onder garantie vervangen}
- Accu wordt niet herkend {in en uit pluggen lost het op}{volgens de fietsenmaker ligt dit aan de omgevings-temperatuur}
- fiets geeft geen ondersteuning maar accu is 100% vol {opnieuw calibreren los dit op}
- accu geeft verkeerde ladings percentage {volgens de fietsenmaker ligt dit aan de omgevings-temperatuur}
- Trapondersteuning stopt ineens {^gerelateerd aan het bovengenoemde probleem}
*- Range/maximale trapondersteuning geeft verkeerde waarde {dit komt doordat je tijdens het fietsen de trapondersteuning
hoger of lager zet, waardoor de "boord computer" opnieuw de range moet uitrekenen}
*- klok van de display loopt achter/voor {geen groot probleem maar wel beetje irritant}
Even een paar vragen mbt uw fiets
Gaat het om het Model Batavus met verwijderbaar scherm?
Welk exact model batavus heeft u? {model+ type nummer}
Wat heeft de fietsenmaker allemaal al geprobeerd?
- software update?
- factory reset?
- een leendisplay mee gegeven? {indien het display verwijderbaar is}
- hercalibratie?
- anders?
miennaamishaaz:
-scherm is verwijderbaar
-Model Wayz E-go Active
-Leen display is vanmiddag meegegeven(mocht het daar niet aanliggen dan moet het in de accu aansluiting zitten, de display krijgt dan geen spanning lijkt mij)
-Accu gereset etc.
Nog wat vragen meer.
-heeft u het "EzyRider Garantieplan" en/of een "Volledig Casco" verzekering erbij afgesloten?
-Welk Model accu heeft u {de standaard 300Wh accu of een geupgrade}?
- Hoe lang heeft u de fiets al?
-Heeft een "kennis" met hetzelfde model/type/jaartal fiets ook de problemen?
-Hoe fietst u aan als u bij een stoplicht staat?
> versnelling naar 1, en dan langzaam weer terug tijdens het fietsen?
> versnelling niet verzetten en gewoon aanfietsen?
-------------
indien u met het leen-display die problemen niet ervaart verwacht ik dat het probleem iets met de software in het display.
Gezien het een verwijderbaar scherm is, zijn deze gevoeliger voor waterschade/vocht.
Wegens garantie zult u echt bij de verkoper moeten zijn voor oplossingen/reparatie. En dat kunt u maar beter niet uitstellen.
Zelf niet gaan prutsen of ermee naar anderen dan de verkoper gaan, want dan kunt u de garantie kwijtraken.
Ik begrijp niet wat u aan de ervaringen van anderen zou kunnen hebben. Daarmee is die display niet gerepareerd.
aurora1:,
Simpel omdat bijna alle opties zijn voorbijgekomen. De fietsenmaker geeft zeer goede service, maar dit is iets wat nog niet voorbij is gekomen en misschien was er iemand ergens in het land die zoiets met deze fiets had meegemaakt. Maar bedankt voor het mee denken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer