door 24veen36 Mar 5, 2004 om 13:59
Auto & vervoer

Bonkende geluiden bij schakelen

Eind October heb ik een Ford Fiesta 1.4i Durashift gekocht na 300 km begon hij redelijk veel bonkende gluiden te ver tonen bij schakelen van 1 naar 2 evan 2 naar 3 af en toe geschied dat met een harde klap zodanig dat de uto een stoot krijgt auto is een semi automaat proef rit gereden gereden voor aan koop die auto deed het niet dealer zegt nu ja dat is normaal dat vind ik niet

7334 3 Rapporteer

bullpower
door bullpower - Apr 16, 2004 om 12:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

die dealer kan vanalles zeggen maar dat is zeker niet normaal.
als ik jou was zal ik het even vragen bij een andere ford dealer. als deze zecht dat dat niet normaal is dan zal ik terug gaan naar de eerste dealer en hem confronteren met de woorden van de andere dealer. en nog een vragen of hij er wat aan kan doen.
succes René

ev
door evasst - Jun 16, 2004 om 17:25
3 Antwoorden / 3 Vragen

Het bonkende geluid zou zomaar van een niet goed gemonteerde uitlaat
zijn. Wanneer de uitlaat niet lekker in het midden van de tunnel zit
worden de motorbewegingen (dat overigens heel normaal is) doorgegeven
aan de chassis van de auto. Dus de uitlaat geeft de motorbewegingen,
die veroorzaakt worden door toerentalwisselingen tijdens schakelen,
door aan de chassis. Dit veroorzaakt vaak een bonkend geluid. Met het
schakelen van 1 naar 2 zijn de motorbewigingen het heftigst en bij vlot
optrekken zal dit ook voorkomen bij schakelen van 2 naar 3.

Ik zou dus naar de dealer gaan met de vraag dat ze eens kijken of de
uitlaat aan alle kanten evenveel ruimte heeft ten opzichte van de
chassis. Is dit niet het geval, dan moeten ze het maar uitlijnen en is
de oorzaak van het bonken waarschijnlijk weggenomen.

wo
door woodpecker - Dec 9, 2004 om 13:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

Deze klachten wijzen op defecte motorophangrubbers, deze zijn mogelijk afgescheurd of als het oliegevulde dempers zijn is er 1 lek.

Dit hoeft voor een dealer geen groot probleem te zijn om dit te vinden zelf kunt het ook testen door; de auto op de handrem te zetten motorkap openen laat iemand onder de motorkap kijken als u de auto in zijn 1e of achteruitversnelling laat proberen weg te rijden let wel op dat het alleen is om de motor te belasten en dus niet echt weg te rijden. Degene die onder de motorkap kijkt zal dan zien dat de motor bonkend heen en weer beweegt.

Succes