Bougies doorgebrand
Van vroeger kan ik me nog herinneren dat de bougies en contactpunten altijd werden gecontroleerd tijdens een autobeurt.
Kortgeleden bleken de bougies van onze auto verbrand te zijn, waardoor de bobine plus de bougies vervangen dienden te worden. Hoe hadden wij dit kunnen voorkomen? Nooit iets van gemerkt!
[quote=grindweg schreef op vrijdag 30 jul 2010, 22:05]wat voor merk auto en motor type.?? en bouwjaar.
Hallo Grindweg.
Wij hebben een Citroën C3 en het bouwjaar is 2002
[quote=hutch schreef op vrijdag 30 jul 2010, 22:17]Bernadette,
is door Kwikfit medegedeeld, dat deze verbrand zijn??
De motor sloeg steeds af en hij maakte een vreemd geluid. Wij dachten dat er iets mis was met de uitlaat en brachten hem naar Kwikfit, maar Kwikfit belde om te zeggen dat er iets mis was met de motor en stuurde ons door naar de Citroëngarage, die constateerde dat de bougies doorgebrand waren en dat er dus ook een nieuwe bobine ingezet moest worden.
Dag Bernadette,
Hoeveel km zaten de bougies er in?
Was wel het juiste type bougie geplaatst bij de vorige vervanging?
Controle en bijstellen van bougies wordt in het garagebedrijf niet meer gedaan bij reguliere beurten wegen de hoge uurlonen en de prijs van bougies. Om de zoveel km worden ze bij een beurt domweg vervangen en de fabriek zette ze al op de juiste afstand. Moderne bougies gaan wel 30 kkm mee. Zelf stel ik die na 20 kkm tussentijds nog wel een keer af, vóór de winter.
Technisch gezien lijkt het me sterk dat een bobine stuk gaat door één of meer verbrande bougie(s), tenzij een bougie kortgesloten is. Die hoeft dan niet verbrand te zijn en zelf heb ik er nog nooit één gezien in de 2,5 miljoen kilometers die ik intussen motorisch afgelegd heb.
Door te veel km met dezelfde bougies te draaien (ruim > 30 kkm) kan de contactpunt afstand van de bougies wel groter worden, waardoor de spanning op de contactpunten flink toeneemt vóórdat vonkoverslag optreedt. Een slechte bobine zou daar theoretisch van stuk kunnen gaan. ( Secundair inwendige windingdoorslag.) Op dat moment zijn bobine én bougies aan vervanging toe, doch nogmaals, dat heb ik nog niet meegemaakt. Vóórdat het zover komt zou je met die oude bougies al startproblemen moeten hebben bij kouder weer.
Hardware ERror MAN.
Je hebt wel een pech auto aangeschaft geloof ik, eerst lees ik van de remschijven, nu weer van de bougies...
Ga met een grote boog om de kwikfit heen en laat je auto bij een goede garage even goed door nemen.
Dag beste mensen, die tot nu to gereageerd hebben.
Ik moet nog duidelijker zijn.
Wij kochten de Citroën C3 in maart 2004, bouwjaar 2002.
Hij had ten tijde van de doorgebrande bougies 90.000 km gereden in totaal.
Maar ik verbaas me over het feit dat tegenwoordig tijdens de kleine beurt niet de bougies/contactpuntjes/bobine worden gecontroleerd.
Dus mijn vraag: hoe hadden wij dit kunnen voorkomen? Nu waren ze zomaar doorgebrand en moest alles vernieuwd worden.
Ga naar echte garage en geen Kwit Fit...
Elke 30.000 Km controle bij long life bougie of vervangen normale is normaal en als ze het de vorige keer niet goed uitvoerde of merkloze monteerde is het mogelijk.
Dus zoek een echte garage en geen kwit fit meer vertrouwen, wel goedkoop maar later zie je vaak een extra hoge rekening.
Een Citroën garage hoeft niet, universele doen het ook goed!
Verder liever een vast adres dan telkens elders want dan weten ze de historie beter dus makkelijker voor problemen tussendoor.
de bougie leeftijd varieert van 30000 km tot 160000 km. verkeerde en of verbrande bougies komen door een verkeerd mengsel, valse lucht, te lang laten zitten, verkeerd type, olie verbruik, verkeerde brandstof , lekke verstuivers en ga zo maar door. dus laat uw auto bij een goede garage controleren en uitlezen op fout codes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer