to
door ton arends Jan 6, 2016 om 12:28
Auto & vervoer

Dag na verkoop van auto claimt garage schade aan achterpaneel

Ik heb gisteren mijn oudere auto geruild tegen een vrij nieuwe. Vanochtend kreeg ik telefoon dat er schade aan mijn ingeleverde auto zit. Er zit een flinke deuk in met verfstrepen! Uiteraard wist ik hier niks van. Vanmiddag ga ik praten met de dealer. Wat te doen? Ben ik hier verantwoordelijk voor? Wie kan mij helpen?

1661 7 Rapporteer

me
door mein33 - Jan 6, 2016 om 13:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ton Arends,

Nee, u bent hier niet verantwoordelijk voor.
De auto had door het garagebedrijf moeten worden gecontroleerd tijdens de inname van de auto, evenals u uw nieuwe auto heeft gecontroleerd toen u deze in ontvangst nam.
Bij die controle was deze schade zeker aan het licht gekomen, maar nu is het voor hen mosterd na de maaltijd.
Op het moment dat het kenteken wordt overgeschreven en u een vrijwaringsbewijs heeft ontvangen vervalt uw verantwoordelijkheid voor uw voormalige auto.
Laat u door de garage niet overbluffen o.i.d. dat u nog verantwoordelijk bent voor die schade want dat is niet waar.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2016 om 13:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u gisteren die schade niet had en dat toen u de auto inleverde er een inspectie is gedaan.

Schade die na het inleveren is ontstaan, is uiteraard voor rekening van de nieuwe eigenaar.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2016 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het een beetje louche bedrijf, dat ze zo reageren?

edison
door edison - Jan 6, 2016 om 14:18
64 Antwoorden / 0 Vragen

Als u, zoals u zelf zegt, er beslist niks vanaf weet, dan treft u geen blaam, dan moet hij zijn personeel maar eens aan de tand voelen, want dan is er in die ene dag wel iets gebeurd met de auto, dat zou ik hem dan maar duidelijk maken.

ku
door kujer - Jan 8, 2016 om 17:37
22 Antwoorden / 2 Vragen

Nee Bij in name hadden ze moeten controleren/inpecteren! Schade is goed mogelijk op het garageterrein veroorzaakt door.....?
hun verantwoording niet die van u!

to
door ton arends - Jan 9, 2016 om 07:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties. Er bleek 'smorgens een bestelbusje tegen mijn auto aangereden te zijn. Opgelost!

holstein
door holstein Jan 9, 2016 om 07:47
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dan is het opgelost, wel wat voorbarig van het bedrijf om jou eerst aan te wijzen......

eclipse
door eclipse Jan 9, 2016 om 08:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

mooi   ook weer opgelost lekker bedrijf  jouw  eerst verantwoordelijk te willen gaan stellen nadat ze je het vrijwaringsbewijs  hebben afgegeven  sjoemelaars. stuur die confetti, dank voor uw  schrijven  enz.

me
door mein33 Jan 9, 2016 om 11:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ton arends,

Goed te vernemen dat deze situatie in positieve zin is opgelost en dank voor het terugmelden.

eclipse
door eclipse - Jan 9, 2016 om 08:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@@Mein 33 heeft geheel gelijk , laat je niet intimideren door die sjoemelaars, is  misschien gebeurd  met de wagen wegzetten, je hebt  je vrijwaringsbewijs, dus zij zijn accoord  jij bent accoord   mooi stuur ze maar een brief  met een zooi van dat fijne  confetti erin, hebben ze wat nuttigs  te doen, laat je niks  aan lulle.. en kom je toch bij die dealer , kijk even wat voor kleur  die strepen dan wel hebben en kijk even rond  of je toevallig  een auto ziet staan van die kleur  en loop er eens langs. maar door je het vrijwaringsbewijs  tegeven hebben zij het nagekeken inorde bevonden dus   stuur die  confetti   die je na een jaar nog  niet weg hebt, netjes in en envelopje ..doet mn stiefdochter ook en met veel succes .