do
door don.quichot7 May 15, 2015 om 09:32
Auto & vervoer

De Prins Occasions

Afgelopen jaar September een auto bij dit bedrijf gekocht.
Volgens de advertentie zou deze auto goed onderhouden zijn en met een afleverbeurt en nieuwe APK afgeleverd worden. (het originele werkplaatsboekje was daadwerkelijk aanwezig) Bij een grote beurt in december bij de merkdealer blijkt dat de kokerbalken zijn doorgeroest, de uitlaat halfbakken met Gum-Gum dicht gesmeerd, remmen ondeugdelijk en nog een serie afwijkingen. Dit is dan ook zondermeer een aantal APK- afkeuringen daarnaast zijn de bovengenoemde punten ook niet als reparatieadvies op het APK rapport vermeld. De Prins Occasions heeft uiteindelijk d.m.v. een door mij ingeschakelde advocaat de kokerbalken gelast maar wil verder niet meewerken. De roestplekken in de kokerbalken zitten op een dusdanige plek dat het alleen door een specialist zijn te zien. Ter zijde, een auto die gelast moet worden is in de eindfase van zijn bestaan en de auto is gelijk in zijn waarde gehalveerd. De Prins Occasions is geenszins van plan om in de kosten tegemoet te komen. Juridisch is het bedrijf niet aansprakelijk te stellen. Moraal van het verhaal is, laat je auto terdege controleren door een ANWB, en geloof -in ieder geval bij dit bedrijf- absoluut niet wat er verteld of beweerd wordt. Liegen en bedriegen is hun handelsmerk.
In ben trouwens ook benieuwd of er ook andere mensen slechte ervaringen met deze autodealer hebben.

Maar het wordt nog erger, een week na de aanschaf van de auto in september kreeg ik een aanrijding, deze heb ik ook bij De Prins laten herstellen. (ik was toen nog in de veronderstelling dat het een betrouwbaar adres was) De Prins heeft met de schade expert afgesproken dat het zijportier en voorscherm vervangen zou worden. (dit is ook in een schriftelijke offerte vastgelegd) U raad het al, tijdens de grote beurd bij de merkdealer zagen we dat het portier en voorscherm niet waren vervangen en dat het vervolgens een plamuurwerkstuk was geworden. Het bedrijf steekt op deze wijze 1000 euro in zijn zak. Bij de vraag welke garantievoorwaarden van toepassing waren kreeg ik destijds te horen dat het ''De Prins'' garantie betrof. De Prins wil er verder niets van weten.
Dom van me, ja, goed van vertrouwen, ja maar voor de mensen die daar een auto willen kopen kijk uit!
Don.

8888 15 Rapporteer

zo
door zonneel - Jun 15, 2015 om 11:42
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mag ik weten waar deze "Prins "zit? Want bij Caravan verkoop staat ook een heleboel over ene "Prins" vandaar. VG Zonneel

do
door don.quichot7 - Jul 11, 2015 om 22:54
10 Antwoorden / 4 Vragen

Goedenavond, sorry voor mijn late reactie. Het betreft De Prins in Apeldoorn maar het betreft een autodealer. M.vr.gr. Don.

sl
door slang65 - Jul 20, 2015 om 15:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een drama dit bedrijf, BMW gekocht begin juni, blanco APK meegekregen (er zou dus niks mee aan de hand zijn volgens de garage waar hij gekeurd is)
Voor de zekerheid 3 maanden garantie erbij gekocht, maar dat was niet nodig volgens de verkoper, prima auto zei hij.
Bij ophalen BMW na 3 km al de eerste storingsmeldingen (uitval DSC, DBC en lekke band indicatie)
Bij thuiskomst bij plaatselijke BMW dealer laten uitlezen en volgende dag nieuwe APK laten doen bij eigen garage, je raad het al, veel dingen kwamen er naar voren, waaronder diverse afkeurpunten.
Vele malen contact gezocht met de verkoper, maar nog geen oplossing van de problemen, hij doet alleen maar moeilijk.

Lang verhaal kort, BMW 10 dagen geleden teruggebracht met verzoek voor oplossen problemen die naar voren waren gekomen door het uitleesrapprot en de herkeuring.
Vandaag contact met verkoper en met garage (deze doen APK keuringen voor De Prins Occasions) waar hij nu staat, BMW staat er nog zonder dat er iets aan gedaan is.

U ziet dat u niet de enige bent met problemen met De Prins Occasions.
Ik beraad mij op vervolgstappen (rechtsbijstand en advocaat) daar ik het vermoeden heb dat ik bedonderd ben, maar wil De Prins Occasions nog 1 kans geven het kosteloos op te lossen maar gezien zijn reacties zal het wel op gerechtelijke stappen uitdraaien.

na
door naomi__p - Jul 28, 2015 om 10:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

@slang65: hoe is het bij jou afgelopen??
Ik heb een auto gezien die ik daar wil kopen...
Maar door deze verhalen begin ik nu wel heel erg te twijfelen.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen bij de Prins Occasions in Apeldoorn?

zo
door zonneel - Jul 28, 2015 om 11:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als je deze dingen leest koop je er toch geen auto????? Beetje erg stom zou dat zijn. Heel Nederland staat vol met auto's te koop en dan bij zo'n bedrijf een auto kopen? Ben wijzer.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=naomi__p schreef op dinsdag 28 jul 2015, 10:25]@slang65: hoe is het bij jou afgelopen??
Ik heb een auto gezien die ik daar wil kopen...
Maar door deze verhalen begin ik nu wel heel erg te twijfelen.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen bij de Prins Occasions in Apeldoorn?

U wilt dus nog meer rot-ervaring lezen, voordat u besluit daar geen auto aan te schaffen? Hoe naïef moet je zijn.

do
door don.quichot7 - Aug 4, 2015 om 10:40
10 Antwoorden / 4 Vragen

Momenteel wordt mijn auto door de Prins Occasions hersteld, ik moet zeggen dat het goed en vakkundig wordt gedaan. Meer dan ik had mogen verwachten, alle boven vermelde zaken zijn zorgvuldig hersteld. Na een moeizame beginperiode, deels op wederzijds misverstand, is alles naar mijn volle tevredenheid opgelost! Don

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2015 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, met zo'n nickname gelooft men zeker in sprookjes.

do
door don.quichot7 - Aug 4, 2015 om 11:02
10 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat uiteindelijk hoe je er uit komt, de weg er na toe is soms lastiger, vooralsnog ben ik nu tevreden. Ik heb de tussentijdse stappen (van de reparatie) gezien en het ziet er m.i. gedegen uit. Mijn nicke name gaf mijn gevoel weer, soms lijkt het in je leven dat je vecht tegen de bierkaai.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2015 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent bijna een jaar verder met dat wrak. Ik geloof dus niet in sprookjes.

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2015 om 12:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik uw verhaal lees (de topic) dan weet ik al genoeg. Ik zie ook dat u een advocaat heeft ingeschakeld en natuurlijk helpt het klagen hier ook mee. Maar alleen een dwaas koopt daar een auto na uw eerdere berichten en dat van slang65.
Dat ze nu (eindelijk) met uw auto aan de slag gaan, maakt het niet goed. Ook niet dat u tevreden bent over de reparaties.

sl
door slang65 - Aug 7, 2015 om 23:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ben nu op vakantie, niet overal WiFi :-( vandaar nu pas even reactie.
De BMW heeft bijna 2 weken bij de Prins gestaan zonder dat er iets aan gedaan was, 2 weken geleden eindelijk de foutmeldingen eruit laten halen door een of andere BMW "expert" (bedrijf gestart in mei 2015) met de naam Germanautomotive. Opnieuw mail gestuurd aan de Prins Occasions met verzoek om aan te geven wat er nu wel en niet is opgelost, nu weer bijna 2 weken later nog steeds geen reactie, BMW staat er nu dus bijna 4 weken.
Wordt vervolgt, na vakantie.

sl
door slang65 - Aug 21, 2015 om 15:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het nog niet opgelost met De Prins Occasions, inmiddels 5 weken geleden de BMW gebracht, zoals eerder gemeld de BMW heeft bijna 2 weken bij de Prins gestaan zonder dat er iets aan gedaan was, 3 weken geleden eindelijk de foutmeldingen eruit laten halen door een of andere BMW "expert" (bedrijf gestart in mei 2015) met de naam German Automotive. maar door vakantie nog niet kunnen ophalen.

Afgelopen woensdag was ik in Apeldoorn om de BMW op te halen, had 2x gebeld vooraf, verkoper zou terug zijn van vakantie maar was er niet en ik had ook geen reactie op eerder mail gehad.

Ik dacht ik rij erheen om hem op te halen, daar aangekomen geen verkoper, gebeld met hem en het gesprek verzande in een heftige discussie over betalen van de kosten.
Verkoper wil dat ik de arbeidskosten van de reparaties betaal, de onderdelen neemt hij voor zijn rekening.

Onder normale omstandigheden zou dit prima zijn maar gezien de geschiedenis van dit verhaal niet.
Ik heb hem gezegd dit niet te willen doen, wel een verrekening te willen doen met de door mij aangeschafte nieuwe voorbanden (kreeg BMW mee met lekke voorband en ze waren beide zo goed als versleten) en zo deze kosten gelijk te trekken.

Uiteindelijk werd de discussie onvriendelijk en dreigde hij de politie te bellen als ik niet van zijn terrein zou gaan, daar ik op doorreis was en het al laat geworden was heb ik de BMW laten staan met opmerking dat ik deze kosten niet ga betalen en ik mijn advocaat op de hoogte zal brengen en dit heb ik inmiddels gedaan.

Daar mijn mening is dat deze reparaties niet gedaan hadden hoeven worden als de BMW daadwerkelijk goed geweest was (ik kreeg blanco APK zonder enige opmerkingen mee bij aankoop) ben ik ook van mening dat ik niet voor deze kosten hoef op te draaien, ook niet de arbeidskosten.

Gisteren nieuwe mail gestuurd naar De Prins met een laatste voorstel, bij niet reageren of akkoord gezegd het verder via advocaat te laten lopen.

Wordt vervolgd....

ni
door nicosa - Feb 26, 2016 om 21:37
1 Antwoorden / Vragen

Als je een auto koopt bij deze firma laat hem dan ANWB keuren. Zelfs een uitlaat monteren is voor dit bedrijf hogere wiskunde.

do
door don.quichot7 - May 12, 2016 om 12:55
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie dat De  Prins Occasions zijn naam heeft gewijzigd, dit bedrijf heet nu WK-Occasions de rest is het zelfde gebleven. Ik ben bang dat het alleen om een cosmetische aanpassing gaat. Waarschijnlijk wordt de naam De Prins Occasions te zwaar met negative reacties belast. Wederom wil ik voor dit bedrijf waarschuwen. Als u hier een auto koopt laat hem dan keuren door de ANWB.